چگونه ترس را کنار بگذاریم

چگونه ترس را کنار بگذاریم سوالی است که بارها و بارها شاید برایمان پیش آمده باشد بحث امروز ما ترس است با ما همراه باشید و نحوه ی چگونه کنار گذاشتن ترس را یادبگیریم.

چگونه ترس را کنار بگذاریم و ترس از موفقیت و شکست:

ترس از شکست و موفقیت چیست؟با ما چه می کند؟مدت ها پیش روشی برای محدود کردن ترس آموختم .روش ساده ای است اما تصور می کنم راه بسیار مناسبی برای نگاه کردن به ترس باشد .همه ی ما می دانیم که ترس نوعی احساس است .احساسی که موجب می شود مغز ما دربرابر وقوع احتمالی ناراحتی فعال شود.ترس،کل سلسله اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد .این احساس می تواند بسیار قوی باشد و می توان از آن در زندگی بهره گرفت .ترس به این دلیل به وجود می آید که تمام منابع درونی مارا به فعالیت وا می دارد .با وجود احساس ترس ،جسم و روح کاملا آماده اند تا بسرعت در حمایت از ما واکنش نشان دهند .ترس هرچه عمیق تر باشد درونی ترین قدرت ما را به حرکت وا خواهد داشت.هنگام ترس،جسم نیز به حالت آماده باش در می آید .ضربان قلب بالا می رود و تغییرات بیوشیمیایی باور نکردن ی در سلسله اعصاب رخ می دهد .ترس وجود شما را مجهز می کند تا آن چیزی را که بدان نام شکست داده ایم بسرتان نیاید.پس ترس احساس بدی نیست اما چون ناراحتی زیادی بر سیستم عصبی تحمیل می کند،بسیاری از مردم تمایلی به احساس آن ندارند.اغلب مردم از ترس فقط جنبه ی (تحمل ناراحتی اش)را می بینند باید این الگو را شکست و آموخت که از ترس اجتناب نکرد.ترس در مواقع بجا احساس مفیدی است اما آن را محدود کنید زیرا در غیر این صورت ترس شما را محدود خواهد کرد و دیگر بر خلاف هدف اصلی اش از ما حمایت نخواهد کرد.

چگونه ترس را کنار بگذاریم و نقش ترس در شکست و موفقیت

حال بیایید نقش ترس در شکست و موفقیت را بررسی کنیم.در واقع شکست وجود ندارد.تنها در صورتی شکست خواهید خورد که به خودتان بگویید:(شکست خوردم.)منظورم چیست؟زندگی برای هرکدام از ما مفهومی دارد .هر کس هر مساله ای را زا جنبه ی خاصی میبیند و زندگی خود را به شیوه ای ویژه ارزیابی می کند.روش ارزیابی هرکس از مسائل زندگی موجب میشود او یا احساس موفقیت کند یا شکست.هیچ کس غیر از شما نمی تواند تعیین کند لحظه ی شکست شما کدام است .خود شما هستید که در لحظه ای خاص به کارتان برچسب شکست می زنید .به عبارت دیگر قوانین موجود در ذهن ماست که شکست یا موفقیت کاری را تعریف می کند.اگر از ده نفر در خیابان بپرسید که چه چیزی باعث می شود شما احساس موفقیت بکنید ،مسلما پاسخ های متفاوتی خواهید شنید مردم شیوه های گوناگونی برای ارزیابی کارهای خویش ارند.برخی برای خود حدودی قائل اند .مثلا :(من هنوز به مقدار پولی که قصد داشته ام برسم نرسیدم پس موفق نیستم.)نوع نگرش تان به خویشتن تحت تاثیر قوانین فکری شماست.مهم نیست دیگران چه تصوری از شما داشته باشند،مطابق معیارهای شما شما فردی شکست خورده یا موفق هستید.مردی بود که از دید مردم فوق العاده موفق بود اما خودش را موفق نمی دید .چرا؟فقط به این دلیل که تصور می کرد انسان موفق کسی است که چهار یا پنج میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد در حالی که او تنها دومیلیون دلار در سال درآمد به دست می آورد!تعبیر او از شکست کسب کمتر از چهار میلیون دلار در سال بود .اگر از مردم بپرسید :(برای موفقیت چه باید کرد.؟)برخی می گویند:(من هرگز نباید احساس بدی دشاته باشم .)و یا (حتما به اهدافم برسم .)عده ای نیز معتقدند برای موفق بودن باید زنده بود و زیست ،به همین سادگی.

اقدامک: همین الان این ویدیو رو ببین
دانلود رایگان: تاریخچه و سیر تکاملی شخصیت شناسی MBTI

احتمالا بهتر است که ما قوانین بهتری در ذهن خود بسازیم تا کمتر دچار ترس شویم .هدف ما این است که در زندگی فردی موثر باشیم و کسی قادر است در هر زمان به جلو حرکت کند و پیشرفت نماید که قوانین اش زندگی را برای او سخت نکنند.

چگونه ترس را کنار بگذاریم

معنی کلمه ی شکست یا موفقیت برای شما چیست؟برای احساس چنین موقعیت هایی چه قوانینی دارید؟همین الان دفترچه موفقیت خود را بیاورید و بنویسید برای اینکه احساس موفقیت کنید چه اتفاقی باید صورت گیرد؟با خودتان روراست باشید.چه می نویسید؟باید یک یملیون دلار به دست آورم ؟باید روابط عاشقانه ای باهمسرم داشته باشم؟فرزندانم باید به دانشگاه بروند؟باید نفس بکشم؟باید قادر باشم به کارهایم ادامه دهم؟شما تصمیم می گیرید کمترین چیزی که باید برای احساس موفقیت داشته باشید چیست.

اما سوال دوم برای اینکه احساس شکست کنید چه شرایطی لازم است ؟چه باید پیش بیاید تا احساس شکنید شکست خورده اید؟تعریف شما از شکست چیست؟

بسیار خوب،حالا نوشته های خود را مرور کنید اینها قوانین شما برای دستیابی به شکست یا موفقیت هستند.حالا سوالی از شما دارم،این قواین را از کجا آورده اید؟اینها قوانین چه کسانی هستند؟چه کسی شکست یا موفقیت را برای شما تعریف کرده است ؟مطمعنم که خود شما آگاهانه این قوانین را خلق کرده نکرده اید.

اما سوال بعدی ،آیا قوانین موجود در ذهنتان برای ایجاد خوشی مداوم مناسب است؟اگر تقریبا هر روز ترس از شکست را احساس می کنید ،به احتمال زساد داراس قوانینی هستید که از شما سلب قدرت می کنند .از شما می خواهم همین امروز برای خود قوانین جدیدی خلق کنید.قوانینی که دستیابی به موفقیت را برایتان آسان تر می کند.می خواهید کاری کنیم که احساس شکست برایتان بسیار سخت باشد.

اقدامک: همین الان این ویدیو رو ببین
توانایی کنترل ذهن

چگونه ترس را کنار بگذاریم و چگونگی ایجاد قوانین جدید برای خود:

تعبیر خود من از موفقیت این است:مهم نیست موقعیتم چگونه باشد حتی اگر همه چیزم را از دست بدهم اما بتوانم چیز جدیدی یاد بگیرم موفق خواهم بود بنابراین اگر در کاری،چیزی بدست نیاوردم دست کم تجربه ای کسب کرده ام و همین برای من موفقیت است و احساس خوبی خواهم داشت.

شما نیز همین الان دو تعبیر جدید برای احساس موفقیت بسازید،دو مفهوم نو.چه اتفاقی باید بیفتد که احساس موفقیت کنید؟حتما شرایطی را در نظر بگیرید که وقوع آن برای شما حتمی و راحت باشد

چه اتفاقی موجب می شود شما احساس شکست کنید ؟برای احساس شکست شرایطی سخت را در نظر بگیرید .مثلا در صورتی شکست خواهم خورد که دیگر نتوانم به هیچ عنوان حرکتی کنم و کاملا متوقف گردم.این دو مفهوم جدید شما را از بنده های ترس رهایی می بخشد .به خاطر داشته باشید که برای احساس ترس باید مسائل را به شیوه ای ارزیابی کنید که احتمال وقوع شکست حتمی بنظر رسد.باورهای اصلی ماست که احساساتمان را میسازد.

عقایدمان وجود ما را تحت الشعاع خود قرار میدهد پس بهتر است عقایدی را برای خود ملاک قرار دهیم که به ما قدرت می بخشند.بجای اینکه شما تحت کنترل محیط یا تفکر دیگران قرار گیرید ،باید خودتان قوانین تان را تحت کنترل داشته باشید.ممکن است بگویید:(خیلی خوب.من تعابیر فوق العاده ای از موفقیت و شکست در ذهن خود ساختم اما چگونه می توانم از شر ترس خلاص شوم؟)

در مرحله اول باید برای ایجاد هر تغییری تصمیم بگیرید شما تصمی گرفته اید که از چنکال ترس رها شوید اما آیا این بدان معنی است که دیگر هیچ وقت طعم ترس را نخواهید چشید؟البته که نه.این تصمیم تنها به این معنی است که اگر احساس ترس می کنید به گونه ای بسیار منطقی تشخیص دهید آیا ترس دلیلی حقیقی دارد یاخیر؟اگر ترس شما دلیل واقعی و منطقی نداشته باشد می توانید همانگونه آن را خنثی کنید .مثلا وضعیت جسمی خود را تغییر دهید حرکت کنید ،بخندید ،نحوه ی تنفستان را تغییر دهید و یا حرکتی بکنید که می دانید روحیه ی شما را عوض خواهد کرد.

اقدامک: همین الان این ویدیو رو ببین
ادراکی یا قضاوتی

در مقاله های بعدی با ما همراه باشید تا روش هیا بیشتری به شما یاد دهم.

کلام آخر:

به شما پیشنهاد می کنم درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته است را دانلود کرده وببینید و نظرات خود را با ما در بخش نطرات به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست