مراقب روحت باش

مراقب روحت باش ،بعضی از انسان ها خیلی مراقب غذاهایی که می خورند هستند اما مراقب غذاهای روحشان نیستند امروز می خواهیم درباره ی غذاهای روح صحبت کنیم با من تا ئایان این مقاله همراه باشید…

قدم اول:مراقب روحت باش

مگر این که در یک غار یا جزیره ی دور اتاده مخفی شوید،در غیر این صورت آب آلوده را داخل لیوانتان خواهید ریخت بیلبورد های تبلیغاتی،برنامه های شبکه های خبری،عناوین هیجان انگیز تبیغاتی ،حتی دوستان،اعضای خانواده و نوارهای ذهنی منفی خودتان می توانند سیلی از آب آلوده را روانه ی لیوانتان کنند.

اما به این معنی نیست که نمی توانید برا یمحافظت از خودتان مقابل این آلودگی قدمی بردارید .شاید نتوانید از خریدن اتفاقی مجله های زرد اجتناب کنید ،ولی می توانید اشتراک مجله های زردتان را لغو کنید .می توانید موقع رفتن و برگشتن از محل کارتان به رادیو گوش نکنید و در عوض،از یک سیدی الهام بخش وآموزشی استفاده کنید ،می توانید اخبار عصر گاهی را نگاه نکنید و در عوض با عزیزانتان صحبت کنید.می توانید دستگاه دی وی آر بخرید و فقط برنامه هایی را ضبط کنید که فکر می کنید واقعا آموزشی و خوشبین کننده هستند وپیام های بازرگانی بین آن ها را جلو بزنید و نبینید؛پیام هایی که هدفشان فقط ایجاد احساس های منفی یا کمبود در شماست,پیام هایی که هدفشان فقط ایجاد احساس های منفی یا کمبود در شماست مگر این که بخواهید وسایل چرند و بنجل بیشتری بخرید.

دارن هاردی می گوید:من واقعا با تلویزیون بزرگ نشدم ؛بعضی از برنامه های آن دوران را یادم است اما تلویزیون ،بخشی از زندگی خانوادگی ما نبود.من خودم را به نحوی مدیریت کردم که بدون تلویزیون بزرگ شوم و همین موضوع با عث شد حالا وقتی گاه گاهی برنامه ای را تماشا می کنم ،دیدگاه روشن تری داشته باشم.البته من هم با دیدن سریال های طنز می خندم،ولی بعد از دیدنشان همان احساسا تغذیه ی بد و نفخ بعد از خوزدن فست فود را دارم.هنوز باورم نمی شود که تبلیغات تلویزیونی چگونه از روانشناسی ما ،ترس ها،دردها،نیازها وضعف های مان برای به دام انداختن مان استقاده می کنند.اگر همه ی زندگی ام را به این فکر کنم که به اندازه ی کافی خوب نیستم و باید ایم وسیله یا آن یکی یا چیزهای دیگری را بخرک تا خوب باشم،چطور می توانم انتظار داشته باشم که نتایج شگقت انگیزی خلق کنم؟

برآورد می شود که آمریکایی ها (۱۲ سال به لالا)سالانه ۱۷۰۴ ساعت را صرف تماشای تلویزیون می کنند که میانگین آن ۴/۷ ساعت در روز است .ما حدود ۳۰ درصد از زمان بیداری مان را مشغول تماشای تلویزیون هستیم ؛حدود ۳۳ ساعت در هفته بیشتر از یک روز کامل!که معادل دوماه کامل تماشای تلویزیون در هر دوازده ماه زندگی مان است.وای!و مردم تعجب می کنند چرا نمی توانند در زندگی شان پیشرت کنند؟

مراقب روحت باش و رژیم رسانه ای بگیرید.

رسانه ها با گروگان گرفتن ما،پیشرفت می کنند.آیا تابحال شده است که در یک بزرگراه ،چندین مایل پشت ترافیک بمانید و تعجب کرده باشید کهچه چیزی باعث این ترافیک شده است؟حتما وقتی در نهایت نزدیک شده اید،دیده اید هیچ چیز فیزیکی مانع حرکت خودرو ها نیست,تصادف مدتی قبل اتفاق افتاده و به کنار بزرگراه منتقل شده است .این خود آدم ها هستند که سرشان را از ماشین شان بیرون آورده اند تا ببینند چه اتفاقی افتاده و همین باعث آهسته رفتنشان شده است!حالا واقعن عصبانی می شود.اما وقتی خودتان هم از کنار صحنه ی تصادف عبور می کنید،چه اتفاقی می افتد؟شما هم سرعت تان را کم می کنید،چشم تان را از جاده ی روبرو برمیدارید و گردنتان را کج می کنید تا تصادف را ببینید!

مراقب روحت باش

چرا آدم های خوب و محترم می خواهند چنین صحنه های غم انگیز و ناخوشایندی را ببینند؟این میراث زنتیکی ماست و به حس ماقبل تاریخ حفظ جان مان بر می گردد.ما نمی توانیم جلوی خودمان را بگیریم حتی اگر در اجتناب از منفی نگری ماهر باشیم و خودمان را طوری تربیت کرده باشیم که سرسختانهمثبت باشیم،وقتی موضوع پیروی از احساسات در میان باشد،سرشت اصلی مان نمی تواند مقاومت کند .اربابان رسانه ها این موضوع را می دانند .آنها در خیلی از موارد ،سرشت شما را بهتر از خودتان می شناسند.رسانه ها همیشه از عناوین جذاب و غافلگیر کننده برای جلب توجه استفاده می کنند.ولی امروز به جای سه شبکه ی خبری تلویزیونی و رادیوییی صدها شبکه وجود دارد که ۲۴/۷ در حال اجرای برنامه هستند .جای چند روزنامه درگاه های خبری بی مشاشری وجود دارد که از طریق کامپیوتر ها و تلویزیون هایمان و تلفن های مان به ما میرسند.رقابت برای جلب توجه شما هیچ وقت اینقدر خونین نبوده است وادراه کنندگان رسانه ها ،تا اینحد مدام با دوز و کلک متوسل به اخبار شوکه کننده نمی شده اند.آن ها ی دوجین یا خیلی بیشتر،موارد بسیار تاثر آور،شوکه کننده،مجرمانه،غم انگیز و نفرت انگیزی را که هرروز در جهان اتفاق می افتد ،پیدا می کنند و آنها را بارها و بارها در روزنامه ها،شبکه های خبری و وب سایت ها نشان می دهند.در همان ۲۴ ساعت ،میلیون ها اتفاق شگفت انگیز ،زیبا و باورنکردنی رخ داده است .با این وجود ما چیزهای خیلی کمی درباره شان می شنویم.از آنجا که برای جست وجو اخبار منفی برنامه ریزی شده ایم دنبال موارد منفی بیشتر وبیشتری می رویم.داستان های خبری مثبت چگونه می توانند امیدوار باشند که با این دسته از علایق مردم و هزینه ها هنگفت تبلیغاتی رقابت کنند؟

بیایید به همان بزرگراه برگردیم .چه می شود اگر در بزرگراه ،جای یک صحنه تصادف ،دل انگیز ترینو خیره کننده ترین غروب آفتابی که تا به حال دیده اید ،اتفاق افتاده باشد؟در این موقع اوضاع ترافیک چطور خواهد بودمن این صحنه را بارها وبارها دیده ام.ماشین ها به سرعت برق از آن می گذرند.

پس مراقب روحت باش

وبزرگترین خطر رسانه ها این است که دید خیلی بد و منحرف شده ای از جهان به ما می دهند.از آنجا تمرکز و تکرار پیام رسانی آنها روی موارد منفی است،این همان چیزی است که ذهن ما شروع به باورش می کند.این دیدگاه منحرف و کوته بینانه از چیزهایی که با شکست مواجه می شوند،تاثیر خیلی شدیدی روی نیروی خلاقیت تان دارد و می تواند جلوی حرکت تان را بگیرد.

از مراقب روحت باش تا فیلتر کننده ی اخبار ناخواسته

من کاری را که برای محافظت از ذهن ام انجام می دهم ،در اختیار شما می گذارم .ولی به شما هشدار می دهم که یک رژیم سخت و دقیق ذهنی دارن.شاید بخواهید با اولویت های خودتان سازگار شوید،اما این سیستم به طرز خیلی خوبی برای من جواب داده است.

همانطور که شاید حدس زده یاشد،من هیچ گونه اخباری تماشا نمی کنم یا گوش نمی دهم و هیچ گونه رزونامه یا مجله ی خبری نمی خوانم.۹۹ درصد از کل اخبار وارد زندگی شخصی من نمی شوند و روی اهداف رویاها و بلند پروازی های ام اثر ندارند.دارن هاردی می گوید:من برای شناسایی اخبار و به روز رسانی های صنعت و موفقیت که کاملن به منافع ،علایق و اهداف مستقیم من مرتبط هستند،تعدادی فیدrss راه انداخته ام .اخباری که بای ام مفید هستند از دیگر خبراها جدا می شوند تا مجبور نشوم هیچ گونه آلودگی و آشغالی را در لیوان آبم بریزم.در حالی که خیلی ها ساعت های متمادی زباله های بی ربط و نامناسبی را می خوانند که تفکرشان را مختل می کند و رو ح و روانشان را از بین می برد،من کارآمدترین و موثر ترین اطلاعاتی را که می خواهم درست وقتی به آن ها نیاز دارم در کمتر از ۱۵ دقیقه به دست می آورم.

کلام آخر:

به شما پیشنهاد می کنم درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته است را دانلود کرده و ببینید و نظرات خود را در بخش نظرات سایت بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست