راز موفقیت زندگی یک فرد موفق

راز موفقیت زندگی یک فرد موفق ،همیشه سوال هایی داریم که چرا یکی موفق شد من نشدم؟چرا موفقیت فقط برای دیگران است در صورتی که اصلا اینطوری نیست برای موقیت یکسری رازها وجود دارد با من تا پایان این مقاله همراه باشید تا به یکسری از این رازها پی ببریم.

راز موفقیت زندگی یک فرد موفق و کلید موفقیت:

موفقیت کلید دارد. آنتونی رابینز

راز موفقیت زندگی یک فرد موفق

یکی از موارد مهم درباره ی زندگی در دنیا مملو از فرصت امروزی این است که هر کاری می خواهید انجام دهید،قطعا کسی قبلا آن را انجام داده است حالا اچه این کار کاهش وزن باشد یا دو ماراتون ،شروع تجارت،استقلال مالی ،غلبه بر سرطان سینه ،میزبانی میهمانی شام یا هرچیز دیگر،کسی قبلا این کار را کرده و کلید هایی را برای ما به شکل کتاب ،دست نویس ،برنامه ی سمعی وبصری،کلاس های دانشگاهی،دوره های اینترنتی ،همایش و کارگاه آ«وزشی در آورده است.

چه کسی کار مورد نظرتان را قبل از شما انجام داده است؟

راز موفقیت زندگی یک فرد موفق این است که :

اگر می خواهید در دوران بازنشستگی میلیونر باشید صد ها کتاب و مقاله وجود دارد از میلیونر خود ساخته گرفته تا میلیونر یک دقیقه ای و همین طور کارگاه های آموزشی ذهن میلیونر ها رواکر گرفته تا مارشال توربر و پول و شما از دی سی کوردووا.این ها منابعی هستند که به شما نشان می دهند چگونه با سرمایه گذاری در مکان های واقعی و درست سرمایه گذاری ذر سهم ،شروع تجارت شخصی تبدیل شدن به فروشنده ای فوق العاده و پر فروش حتی بازاریابی در اینترنت میلیون ها دلار کسب کنید.

اگر می خواهید روابط بهتری با همسر خود داشته باشید می توانید کتاب های آموزش همسرداری را مطالعه کنید و در کارگاه های آموزشی زوج ها شرکت کنید یا دوره ی آموزشی اینترنتی را در زمینه روابط هشیارانه بگیرید.

برای هر کاری که می خواهید انجام دهید ،کتاب ها و دوره های آموزشی در مورد چگونگی انجام آن وجود دارد بهتر از آن،می توانید با یک تلفن از راه دور از تجربه ی افراد موفق در زمینه ای که می خواهید کار انجام دهید ،اطلاع حاصل کید .همین طور می توانید از تجربه ی کسانی که در دیتری شما هستند،مثل معلمان ،دوستان نزدیک و مجرب،مشاوران ،مربیان و افراد دیکر استفاده کنید.وقتی از مزایای این اطلاعات استفاده کردید ،متوجه می شوید که زندگی مثل نقطه بازی است و همه این نقطه ها توسط شخصی دیگر شناسایی و سازماندهی شده است.تنها کاری که باید انجام دهید این است که ازاین برنامه پیروی کنید،از این روش بهره بگیرید یا طبق همان برنامه ای که آن ها فراهم کرده اند،کارکنید.

راز موفقیت زندگی یک فرد موفق و اینکه چرا مردم دنبال کلید ها نمی گردند:

این قسمت از مقاله را از زبان جک کنفیلد می نویسیم وقتی آماده می شدم تا برنامه ای جدید را در دالاس اجرا کنم ،از مسئول گریم رسیدم هدف بلند مدت او چیست؟او گفت همیشه به فکر باز کردن یک سالن زیبایی که متعلق به خودش باشد بوده است .بنابراین از او پرسیدم چه کارهایی انجام داده است که آن اتفاق بیفتد؟

او گقت :(هیچ کار،نمی دانم چطور باید این کار را بکنم.)

به او پیشنهاد کردم به کسی که صاحب سالن آرایش است ،پیشنهاد صرف ناهار بدهد و از او بپرسد که چگونه سالنش را باز کرده است .

گریمور گفت:(مگر می شود این کار را کرد؟)

مطمعنا می شود در حقیقت ،در مورد رسیدن به سطح تخصصی باید به توصیه ی شخصی ماهر عمل کنید.اما این افکار با جملاتی نظیر (چرا باید کسی وقت خود را برای گفتن آ»چه انجام داده تلف کند؟)چرا باید آنها فوت و فن کوزه گری خود را بع ما یاد بدهند و برای خودشان رقیب درست کنند ؟)طرد می شوند.این افکار را از خود دور کنید .متوجه خواهید شد که بیشتر مردم دوست دراند رد مورد چگونگی ساخت تجارت یا انجام و تکمیل اهداف خود صحبت کنند.اما متاسفانه همانند آن گریمور هنرمند در دالاس ،بیضشتر ما از منابعی که در دسترس ما هستند استفاده نمی کنیم .چندین دلیل برای این کار جود دارد.

-این اتفاق هرگز برای ما نمی افتد .وقتی دیگران از این منابع استفاده می کنند آن ها را نمی بینیم بنابراین ماهم این کار را نمی کنیم .والدین ما اینکار را نکردند .دوستان ما این کار را نمی کنندودر محل کارمان کسی این کار را نمی کند.

-موجب ناراحتی و زحمت است .باید به کتاب فروشی ،کتابخانه یا دانشکده ی محلی برویم .باید برای رفتن سر یک جلسه در سراسر شهر رانندگی کنیم.باید ساعاتی را از تماشای تلویزیون ،دیدن خانواده یا دوستان دور باشیم.

-پرسیدن اطلاعات یا درخواست توصیه از دیگران ما را در معرض ترس از نپذیرفته شدن قرار می دهد.ما از خطر کردن می ترسیم.

-وقتی نقطه ها را به روشی جدید به هم متصل کنیم،یعنی تغییر ایجاد کرده ایم و تغییر حتی زمانی که به نفع ما باشد ،ناراحت کننده است چه کسی دلش می خواهد ناراحت باشد؟

اتصال نقاط یعنی کار سخت و طاقت فرسا ،کاری که بیشتر مردم نمی خواهند آنقدر شدید کار کنند.

به دنبال کلید ها باشید:

روش هایی در این جا باین می کنیم که می توانیدبرای یافتن کلید ها زا آنها استفاده کنید:

۱-در جست و جوی معلم،مربی،دوست قابل اعتماد ،دست نویس کتاب،برنامه ی آموزش سمعی و بصری یا منابعی اینترنتی باشید که به شما در دستیابی به یکی از اهداف اصلی کمک کند.

۲-به دنبال کسی باشید که آن چه را می خواهید انجام دهید،قبلا انجام داده باشد و از کسی بخواهید که نیم ساعت در مورد چگونکی پیشرفتش باشما صحبت کند.

۳-از کسی خواهش کنید اجازه دهد نحوه ی کار او را برای یک روز تماشا کنید یا پیشنهاد بدهید که داوطلبانع به عنوان دستیار در کنار او کار کنید و یاد بگیرید.

اعتقاد یعنی آنچه شما را مجبور به عمل می کند.آنچه بدان اعتقاد داریم عامل اصلی بروز هر رفتاری است.شاید بگویید:( تو که می گفتی ناراحتی و خوشی عوامل کنترل کننده ی رفتار در زندگی هستند.!)بله ،درست است*اما همه ی ما در طول زندی آموخته ایم به سطوح مختلف ناراحتی یا خوشی اسمی بدهیم و این اسامی همان ارزش هایی هستند که از آنها صحبت می کنیم.

مثلا موفقیت ،ماجراجویی،خوش اخلاقی آسایش یا احساس امنیت ،اگر مجبور باشید از میان این ارزش ها فقط یکی را برگزینید ،کدام یک انتخاب می کنید؟مسلما پاسخ برای هرکس با دیگری متفاوت است .برخی می گویند :(البته که موفقیت.)دیگران اضافه می کنند:(خوب،موفقیت خوب است اما من می خواهم ماجراجو باش.)عده ای نیز می گویند :(من می خواهم خوش اخلاق باشم.کسی که خوش برخورد باشد دوستان زیادی خواهد داشت و بدین شکل اوقات خوشی را می گذراند.)شاید در میان شما کسی باشد که بگوید:(بله ،داستن همه ی این ها خوب است اما آنچه من در زندگی می خواهم عشق است.هرچه هم که داشته باشید،بدون عشق هیچ کدام ارزشی ندارد.)

گاها می شنویم که یکی دیگر می گوید:(نه ،مگر فقط با عاشقی می توان زندگی کرد؟چه فایده ای دارد آدم عاشق باشد ولی در زندگی احساس آسایش نکند؟من فقط آسایش می خواهم.)بعضی نیز می گویند:(همه ی این ها را بگذارید کنار من فقط می خواهم احساس امنیت کنم.اگر از امنیت برخوردار باشم آرامش فکری نیز به دست خواهم آورد.)

در مقاله های بعدی در این باره هابیشتر صحبت می کنیم.

کلام آخر:

به شما پیشنهاد می کنم درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته است را دانلود کرده و ببینید و نظرات خود را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذراید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست