کسب و کار موفق

امسال یکی از دوستان من رسما ورشکست شد. او که زمانی کار و کاسبی اش یک کسب و کار موفق بود. اکنون به جایی رسید که با چند صد میلیون بدهی اکنون مشغول شاگردی کردن برای دیگران است. میخواهیم در مورد این صحبت کنیم که چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم نه برای مدتی بلکه برای تمام عمر.

 

چرا کسب و کار موفق

  • مسلما زمانی که شما کسب و کارتان موفق شود
  • احساس بهتری دارید
  • پول بیشتری کسب میکنید
  • زمان بیشتری برای تفریح کردن دارید
  • و…

 

 

 

 کسب و کار موفق معمولا برای مدتی موفق هستند چون…

اگر شما کسب و کارتان موفق شود علاوه بر اینکه در سراشیبی موفقیت افتاده اید باید این را هم در نظر داشته باشید که موفقیت بزرگترین عامل شکست است! زمانی که این را شنیدم یاد جمله معروف کارکتر کلاه قرمزی افتادم که میگفت ازدواج بزرگترین عامل طلاق است اما چرا؟

 

به یاد داشته باشید که وفقیت بزرگترین عامل شکست است!

 

 

کارهای گذشته شریان حیاطی کسب و کار موفق

زمانی که شما به موفقیت چشمگیر میرسید عده ای سرمست موفقیت میشوند و فراموش میکنند چیزی که آنها را به اینجا رسانده است. دیگر کارهای ثابتی که باید انجام بدهند را انجام نمیدهند آنقدر این روند ادامه پیدا میکند که به ورشکستگی منجر میشود.

 

 

 

مشتریان بلای جان کسب و کار موفق

اگر مشتریان تان زیاد شدند بترسید. درست است که مشتری زیاد شیرین است اما اگر خدمات خوبی به آنها داده نشود همان مشتریان بلای جان کسب و کارتان میشوند. پس دقت کنید که مشتریانتان چه دیدی نسبت به خدمات شما دارند؟ آیا قبول دارند که کسب و کار شما بهترین است؟

 

اگر کیفیت خدمت رسانی به دلیل تعداد بالای مشتری مختل شود همان مشتریان بلای جان تان میشوند

 

فروش دوم اصل ثابت کسب و کار موفق

من همیشه این جمله را تکرار میکنم که جذب مشتری کاری است که برای شما هزینه ی زیادی دارد و وقت زیادی هم از شما میگیرد اگر شما دائم در حال فروش به افراد جدید باشید احتمالا پس از مدتی به سرنوشت دوست من دچار میشوید پس باید آنقدر خدمات شما خوب باشد که مشتری حاضر بگوید اگر به گذشته برگردم بازهم از شما خرید خواهم کرد

 

برای خود قانون کنید که من باید آنقدر خدمات خوبی به این مشتری دهم که بهتر از کسب و کار من پیدا نکند

 

منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستیم

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست