چگونه با مشتری صحبت کنیم

صحبت کردن با مشتری یکی از مباحثی است که هر فروشنده ای با آن خواه و نا خواه درگیر است. پارسال به یک فروشگاه لوزام تحریر مراجعه کردم. عصر بود. و هوا هنوز روشن بود. فروشنده سرش توی گوشی بود. سلام کردم. سرش را بالاخره از گوشی بالا آورد. و جواب من را داد. از او خاستم که چند مدل از بازی های فکری که برای کادو تولد بردن مناسب است به نشان دهد و ادامه ی ماجرا

 

چیزی که من را به فکر وا داشت. در روز چه قدر با این برخوردها رو به رو میشویم؟ از سوپری و نانوایی گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای! همه در زمننه صحبت کردن با مشتری تقریبا مشکل دارند. در این اوضاع اگر ما به عنوان فروشنده فقط سعی کنیم کمی بهتر از بقیه باشیم چه معجزه ای در فروشمان رخ میدهد؟

 

چرا باید حواسمان به صحبت کردن با مشتری باشد

در بازاریابی اگر شما فقط شما ۱۰ درصد از فروشنده قبلی بهتر باشید فروشتان دو برابر میشود. پس میبینم اگر مراقب حرفهایمان هنگام صحبت کردن با مشتری باشیم چه معجزه ای میتواند رخ دهد.

 

 

اما چگونه باید با مشتری صحبت کنیم

 

اگر در صحبت کردن با مشتری قیمت را پرسید

زمانی که مشتری قیمت را میپرسد بدترین کار ممکن قیمت دادن به او قبل از ارائه ی توضیحات است. معمولا مشتریان که از لحاظ شخصیتی در دسته شمی ها قرار میگیرند، زود حوصله شان سر میرود و از شما قیمت میخاهند. اگر مشتری از شما قیمت خاست به او بگویید آیا تنها عامل مهم برای خرید کردن شما قیمت است؟ قیمت این محصول به نسبت مناسب است اما اجازه دهید قبل از گفتن قیمت، محصول را برایتان شرح دهم

 

با سوال هوشمندانه از روی قیمت قبل از رائه محصول بپرید

 

اگر در صحبت کردن با مشتری از محصول ما بد گفت

معمولا صحبت کردن با مشتری با این عامل همراه است. چرا که برای تخفیف گرفتن حاضر هستند که محصولی که خودشان میخواهند بخرند را بکوبند! اما مهم این است که زمانی که مشتری از محصول شما جلو شما بد میگوید به این نکته توجه کنید که هرگز بد گفتن از محصول را به خودتان نگرید

 

اگر مشتری از محصول شما بد گفت، این حرف او را شخصی برداشت نکنید

 

و در مرحله ی بعدی به او بگویید که نظر شما برای ما محترم است اما میتونم بدونم که چرا این نظر را میدهید؟ زمانی که سوال میپرسید مشتری یک گام به عقب برمیدارد. شما هم دیگر لازم نیست پیگیر شوید و بحث را همانجا خاتمه دهید

اگر مشتری از محصولتان بد گفت با سوال به صورت کاملا محترمانه جوابش را  بدهید

 

اگر در صحبت کردن با مشتری از رقیبان گفت

بسیار مهم است که شما در برابر مشتری از رقیبانتان بد نگویید. این کار میتواند اعتماد مشتری را نسبت به شما افزایش دهد. به طور کل در صحبت کردن با مشتری از صحبت در مورد رقیبان دوری کنید

 

از صحبت در مورد رقیبان دوری کنید

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست