ویژگی های یک فروشنده خوب

ویژگی های یک فروشنده خوب تمامی ندارد ولی در این مقاله و ویدیو سعی شده که ما به چند مورد از آن اشاره کنیم که داشتن هر کدام از آنها میتواند از شما یک فروشنده تمام عیار بسازد با من همراه باشید

ویژگی های یک فروشنده خوب : ایجاد شخصیت قدرتمند فروش

تبدیل شدن به آنچه هستیم و رسیدن به توانمندی هایی که داریم تنها هدف واقعی زندگی است .

عالی شدن در قطعی کردن فروش کاری درونی است که باشما شروع می شود.در کار فروش شخصیت شما مهم تر از اطلاعاتی است که درباره محصول خود دارید .شخصیت شما مهم تر از مهارت های فروش شماست .مهم تر از محصول یا خدماتی است که آن را به فروش می رسانید .

شخصیت شما ۸۰ درصد موفقیت فروش شمارا رقم می زند .

واقعیتی است که فروشندگانی وجود دارند که حتی در شرایط به شدت رقابت آمیز می توانند کالاهای گران قیمت را در بازار کساد به فروش برسانند.هم زمان به کسانی برمی خوریم که کالای منحصر به فرد و عالی دارند و هنوز نمی توانند آن هارا در بازار های پر رونقی به فروش برسانند.

ویژگی های یک فروشنده خوب : رسیدن به آمادگی ذهنی

آمادگی ذهنی به لحاظ گوناگون شبیه آمادگی جسمانی است .آمادگی جسمانی به برنامه ی غذایی مناسب و ورزش به اندازه احتیاج دارد .آمادگی ذهنی هم به برنامه غذایی ذهنی و تمرین منظم احتیاج دارد .اگر به آمادگی ذهنی برسید ،شادی و نشاط و حجم فروشتان افزایش می یابد .فروشندگان از اعتماد به نفس فراوان بهره دارند.عزت نفسشان در سطحی بالاست .اعتماد به نفس ناشی از دوست داشتن و احترام گذاشتن به خود است هرچه نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید طممعن تر می توانید مشتری یابی کنید کالایتان را عرضه کنید و مشتری مداری و فروش را قطعی کنید.بدون اعتماد ب نفس تقریبا فروش کردن غیر ممکن است .اگر فاقد اعتماد به نفس باشید به بهانه های مختلف با مشتری بالقوه حرف نمی زنید .هرجا که امکان عدم موفقیت وجود داشته باشد درگیر نمی شوید

هرچه نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید مطمعن تر می توانید مشتری یابی کنید کالایتان را عرضه کنید و مشتری مداری و فروش را قطعی کنید.بدون اعتماد ب نفس تقریبا فروش کردن غیر ممکن است

خودتان را دوست بدارید و ازخود مراقبت کنید تا دیگران را بتوانید دوست داشته باشید و به موفقیت های بیشتر برسید.

به خاطر داشته باشید هرچه خودتان را بیشتر دوست بدارید .دیگران را بیشتر دوست خاهید داشت.وقتی دیگران را دوست بدارید اطمینان و اعتماد آن ها به شما بیشتر می شود و هرچه اطمینان و اعتماد آن ها به شما بیشتر شود با احتمال بیشتری آنچه را می فروشید از شما می خرند.

همیشه توصیه های کسی را که دوست داریم در مقایسه با توصیه های کسی که درباره اش مطمعن نیستیم بیشتر می پذیریم .ما بیشتر از کسانی خرید می کنیم که فکر می کنیم به ما علاقه دارند خودتان را دوست بدارید و به خود توجه داشته باشید تا دیگران را دوست بدارید و با آن ها موفق تر گردید .

سررشته زندگی خود را به دست بگیرید

بزرگترین اشتباهی که ممکن است بکنید این است که گمان کنید برای شخص دیگری کار می کنید و از روزی که اولین شغلتان را انتخاب میکنید تا روزی که بازنشسته می شوید برای خود کار می کنید شما مدیر عامل شرکت کار فرمایی خود هستید و خدماتتان را به بالاترین قیمت ممکن به فروش می رسانید .شما تنها یک کارمند دارید و آن کارمند خود شما هستید .وظیفه شما این است که کیفی ترین خدمات خود را در زندگیتان به فروش برسانید.

فروشندگان طراز بالا در قبال کاری که می کنند ۱۰۰ درصد مسوولیت کارهایشان را عهده دار می شوند آن ها مسوولیت کامل فعالیت ها و نتایج خود را برعهده می گیرند .آن ها از آوردن عذر و بهانه و سرزنش کردن دیگران خودداری می ورزند .آن ها به اعتقاد ها و شکایات ها جواب نه می دهند .فروشندگان بزرگ می گویند :(هر اتفاقی که بیفتد مسولیتش در زندگی بر عهده من است)

ویژگی های یک فروشنده خوب : کار کردن برای خودمان

در جریان یک بررسی که چندسال قبل در نیویورک انجام گرفت .پژوهشگران متوجه شدند که ۳ درصد سطح بالای هر شاخه فعالیت در استخدام خود هستند. آن ها با شرکت به گونه ای برخورد می کردند که انگار به شخص آن ها تعلق داشت .آن ها خود را مسوول امور زندگی خود در نظر می گرفتند .آن ها هر اتفاقی را که برای شرکتشان روی می داد شخصی به حساب ی آوردند.

ویژگی های یک فروشنده خوب

بزرگترین اشتباهی که ممکن است بکنید این است که فکر کنید برای کسی جز خودتان کار می کنید از روزی که اولین شغل خود را می گییرید تا زمانی که بازنشسته می شوید برای خودتان کار می کنید.

مدیر فروش یکی از شرکتهای بزرگ در یک زمان حکایت جالبی تعریف می کرد :می گفت: بر سر قرارداد نهایی یک فروش ۲۰۰میلیون ملیاردی به یک مشتری عمده با آنها مذاکره می کرد. در جریان زنگ تنفس این مشتری مدیر شرکت را به گوشه ای کشید و با اشاره به مامور فروش شرکت پرسید : فکر می کنم او صاحب این شرکت باشد .غیر از این است؟

مدیر فروش که آن فروشنده را می شناخت کمی حیرت زده شد و پرسید چرا این حرف را میزنید ؟

مشتری گفت:(در تمام جلساتی که بااو داشته ام هر وقت به شرکت اشاره می کند می گوید (شرکت من)،(کارکنان من).طوری حرف میزند که به راستی صاحب شرکت است .آیا در پاقع همینطور است.؟

مدیر فروش لبخندی زد و گفت :(بله ،به شکلی می توان گفت که هست).

ویژگی های یک فروشنده خوب : خودشان را رییس میدانند

شما به عنوان رییس شرکت شخصی خود ،۱۰۰درصد مسوول همه اتفاقاتی هستید که برای تجارت شما می افتد.شما مسوول آموزش و بهسازی هستید ،شما مسوول بالا بردن پیوسته مهارت های خود هستید .شما مسوول فروش و بازار یابی هستید شما مسوول کنترل کیفی و تشکیلات شخصی و کارایی هستید شما رییس هستید.

به راستی که حیرت انگیز است چه بی شمار کسانی هستند که خود را انفعالی می بینند و به جای اینکه سررشته امور خود را به دست بگیرند و آنچه را دوست ندارند تغییر بدهند به شکل منفعلانه منتظر می مانند تا شرکت کاری برای آنها بکند اکثریت بالغان پولی صرف رشد و اعتلای حرفه ای خود نمی کنند .مطلب نمی خوانند،در سمینارهای آموزشی شرکت نمی کنند، محصول آموزشی نمی خرند .آنها انتظار دارند که شرکت یا صاحب مغازه یا هتل این کار را برای آن ها بکنند .انتظار دارند شرکت نه تنها هزینه ها را متقبل می شوند .بلکه فرصتی نیز در اختیار آن ها بگذارند که مهارت هایشان اعتلا یابد و بعد به فروش و درامد خود بیفزایند.

شیفته یادگیری اند

تاحدی که می توانید آمزش ببینید .از همه مشاغل و فرصت ها استفاده کنید .تا مهارت های بیشتری بیاموزید .فعالانه بکوشید که بر علم و دانش خود بیفزایید اگر شرکت یا مکانی که شما برای آنجا به عنوان فروشنده کار می کنیید آموزش در اختیارتان می گذارد بلافاصله قبول کنید.هیچ تاخیری جایز نیست .

هر مهارت جدیدی که می آموزید یک سرمایه گذاری برای آینده خود می کنید.

آنچه امروز در زندگیتان دارید نتیجه گزینشهای شما در گذشته تا به امروز است.موقعیت امروز شما نتیجه فعالیت ها یا بی تحرکی های گذشته تان است.درآمد امروز شما بستگی به این دارد که در گذشته چقدر موفق یا چقدر ناموفق بوده اید.گاه کارهایی که انجام نمی دهید،مانند تکمیل کردن آموزش خود و بهتر کردن مهارت های شغلی ،تاثیر بیشتری بر آینده شما دارند تا کاری را که به واقع می کنید.

کلام آخر

بهتون توصیه میکنم که حتما مقاله فروشنده ی حرفه ای کیست؟ را بخوانید و همچنین درس اول محصول آموزش فروشندگی که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده:‌ میتواند حسابی برای شما گره گشا باشد منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست