همه چیز درباره enfp

همه چیز درباره enfp شاید در ابتدا یک کلیشه باشد ولی وقتی روی آن ریز میشویم میبینیم که تقریبا محال است که این تیپ شخصیتی در یک مقاله یا یک کتاب یا حتی در یک کتابخانه بزرگ بگنجد در این مقاله ما سعی میکنیم یک بخش کوچکی از این تیپ شخصیتی را برای شما شرح دهیم با من همراه باشید

برون گرا ،شمی ،احساسی ،ملاحظه کننده

همه چیز درباره enfp: شناسایی

enfp ها به شدت تحت تاثیر ایده های نو انرژی می گیرند .آنها انسان هایی دوستانه و اهل صحبت هستند و از بودن با دیگران لذت می برند این تیپ شخصیتی اغلب دوستان و آشنایان فراوان دارند . enfp ها سریع و روشن هستند و اغلب از زبان برای جلب توجه دیگران استفاده می کنند.از گفتن داستان و بذله گویی و لطیفه خوششان می آید .معمولا سریع حرف می زنند . به شدت کنجکاو هستند . به سرعت با غریبه ها باب صحبت را باز می کنند .زیاد سوال می کنند .صحبتشان بسیار پراکنده ،از یک فکر به سراغ یک فکر بعدی می روند.enfp ها بیش از دیگران برای خودشان لباس می پوشند .آنها مردمانی حساس و احساساتی هستند .اما معمولا احساسات عمیق خود را باکسانی در میان نمی گذارند .مگر باکسانی که آنها از نزدیک می شناسند .این تیپ شخصیتی برای تفریح و سرگرمی دوستانش صرف وقت می کند .

همه چیز درباره enfp: صحبت به زبان این تیپ

-آماده باشید درباره موضوعاتمختلف حرف بزنند و به سوالات بسیاری پاسخ گویند .

-خلاقیت آنها را تشویق و ترغیب کنید

-به اینکه فکر می کنند همه چیز امکان پذیر است توجه کنید.آ«ها به خصوص علاقه مند به این هستند تا به دیگیران کمک کنند تا به آنچه برایشان مهم است دست یابند .

-بیش از اندازه رسمی و ساختار گرفته نباشید

-آنها با جزییات کلافه نکنید

-به آنها امکان انتخاب های فراوان بدهید .

-به خلوت آنها احترام بگذارید .

-ارایه و نمایش خود را برایشان جالب کنید .

کلمات یا عباراتی که توجه enfp ها را جلب می کند.

-با هم دوره ای های خود جلسه تشکیل داده ایم .

-غیرممکن است….نمی توان این کار را کرد.

-وقت فراوانی داریم .می توانیم فردا این کار راتمام کنیم .

-ایده جالبی دارم

-آیا کسی را می شناسید که بتواند ….؟

-چندنفری هستند که مایلم شما آنها را ملاقات کنید .

همه چیز درباره enfp: چالش های ویژه

بعضی از درونگراها ممکن است با انرژی فراوان و سرعت کار بسیار زیاد enfp ها دشواری داشته باشند .بهتر است با آ«ها تک تک صحبت کنید . .زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که آن ها ساکت تر باشند . توجه داشته باشید هرچه گروه بزرگ باشد انرژی enfp ها بیشتر می شود .فکری ها ممکن است با رفتار با وقفه این تیپ شخصیتی دشواری داشته باشند.داوری کننده ها ممکن است در وادار کردن enfp ها برای انتخاب کردن مشکل داشته باشند .از این رو بهتر است آ«ها را متقاعد سازن که اقدام به تصمیم گیری کنند .حسی ها هم احتمالا بیشترین مشکل را بااین تیپ شخصیتی دارند .حسی ها باید توجه داشته باشند کاری نکنن که خلاقیت ای جماعت را ازبین ببرند .

enfpها عاشق امکانات و احتمالات هستند .از آنجایی که کارکرد اصلی شان شمی است به فراسوی امر مسلم توجه دارند و می خواهند دلیل و علت وجودی امور و شرایط را درک کنند.enfp ها تحت تاثیر دیگران به هیجان می آیند و انرژی می یگرند .از کنجکاوی بسیار زیادی برخوردارند و علایق فراوان دارند. پراشتیاق،دوستانه و پر انرژی هستند،آدم های راحتی هستند که می خواهند از معنای همه چیز سر در بیاورند.

enfp بندرت تحت تاثیر مقامات و قوانین قرار می گیرند.برعکس خود را موجودات منحصر به فرد و مبتکری می دانند .در حل مسایل و غلبه بر موانع از استعداد فراوان برخوردارند و برای اجرانکردن قواعد و مقرراتی که وجود آن را لازم نمی دانند از روش های خلاقانه استفاده می کنند .یکی ازی بزرگترین ویژگی های enfp ها این است که چیزی را غیرممکن نمی دانند .سیال سازی ذهنی و گوش دادن به سخنان سایر اشخاص مبتکر و خلاق برای شان بسیار جالب است.

از آنجایی که کارکرد اصلی آنها حسی بودن است معمولا به جزییات توجه ندارند و توجه خود را به یک فعالیت واحد می دهند .با آنکه enfp ها می توانند ایده های بدیع خلق کنند،نمی توانند به راحتی عملی بودن این ایده ها را تایید کنند .دارای دوستان فراوان هستند .از بستن درها نفرت دارند و ترجیح می دهند دوستی هایشان را تا مدت ها حفظ کنند .از شبکه سازی و برخوردار شدن از نظرات دیگران لذت می برند . enfp ها انسان هایی همدل هستند و اغلب می توانند از انگیزه های دیگران اطلاع پیدا کنند .آنها سخنورانی عالی هستند و می توانند به راحتی دیگران را متقاعد می سازند .از آنجایی که این اشخاص دوست ندارند گرفتار و درگیر باشند ،اغلب شروع کارهایشان را به تاخیر می اندازند و در نتیجه مسامحه می کنند .

enfp ها گرمد ،صمیمی و علاقه مند هستند .از ارزش های شخصی قابل ملاحظه ای برخوردارند و بر این اساس تصمیم می گیرند .بخصوص تصمیمات مهم را باتوجه به ارزش های خود اتخاذ می کنند .این اشخاص معمولا شاداب و خوشحال هستند و اگر از چیزی بترسند یا تحت تاثیر قرار بگیرند روحیه شان را از دست می دهند .

همه چیز درباره enfp: نگاهی به آینده

تاحدود ۳۰د سالگی ENFP ها تحت تاثیر کاکرد اصلی خود ینی شمی بودن هستند ،که احساسی بودن هم از آ« حمایت می کند.وقتی به دوران ۳۰و ۴۰ سالگی می رسند از جنبه ی فکری بودن خود استفاده می کنند و پوست شان به اصطلاح کلفت می شود .موضوعات و حرف هایی را که سابقا به دل می گرفتند حالا کمتر رویشان تاثیر می گذارد .ابراز وجود بیشتری می کنند و به خشنود ساختن دیگران کمتر توجه دارند .در اواخر دوران ۴۰ و۵۰ سالگی ممکن است از کارکرد چهارم خود ینی حسی بودن استفاده کنند و این بزرگترین نقطه ضعف آنهاست . اگر ENFP ها روی جنبه ی خود آگاهانه کارکنند ممکن است واقع بین تر شوند و بهتر بتوانند تعیین کنند که روی چه پروژه هایی می خواهند کارکنند.ENFP ها در این مقطع به جزییات بیشتری توجه می کنند و قدر لذت های زندگی را بیشتر می دانند .

همه چیز درباره enfp: در نقش همسر

به عنوان همسر ENFP ها نیز دوست دارند که درباره ی آنچه در زندگیشان می گذرد حرف بزنند .به شدت از همسران خود حمایت می کنند تا رشد کنند .ENFP ها مایلند و نیاز دارند به همین اندازه از همسرانشان را تشویق می کنند که در زندگی شاد و موفق باشند .EVFP ها مایلند و نیاز دارند به همین اندازه که از همسرانشان حمایت می کنند از ناحیه ی آنها مورد حمایت قرار بگیرند .انسان هایی پر احساس ،خوشبین کنجکاو هستند .دوست دارند به اتفاقات همسرانشان از تجربه های جدید لذت ببرند.

با آنکه ENFP ها انسان های پر احساس و مهربانی هستند ،اما اگر احساساتشان جریحه دار شود ،در بیان و ابراز آن حتی با همسسرانشان با دشواری روبه رو گردند .وقتی با همسرانشان اختلافی پیدا می کنند ،در خود فرو می روند منزوی می شوند و احساسات خود را به طور خصوصی پردازش می کنند .اما خیلی زود احساس نیاز می کنند که به حمایت همسران خود احتیاج دارند تا به هماهنگی برسند .

وقتی ENFP ها بخاطر خلاقیت های خود تحسین می شود و به خاطر منحصر به فرد بودنشان مورد پذیرش قرار بگیرند احساس بسیار خوبی پیدا می کنند .آنها دوست دارند از زبان همسرانشان بشنوند که چقدر مورد توجه آنها قرار دارند و این را در عمل نشان دهند .

روابط زناشویی

اعتماد و اطمینان ،ارتباط خوب و احترام متقابل جنبه هایی از روابط زناشویی هستند که همهی گونه های شخصیتی برای آن ارزش فراوان قایلند .برای ENFP ها جنبه های زیر دارای بیشترین و کمترین اهمیت است.

مهم ترین جنبه ها:گوش شنوا-تعهد متقابل -صمیمیت -وفاداری-خوش بودن به اتفاق همسر -حمایت متقابل -مشرب خوش

کم اهمیت ترین جنبه ها :امنیت مالی -باورهای اعتقادی مشترک -علایق مشترک-سبک مشابه در تربیت فرزندان -امنیت

همه چیز درباره enfp

کلام آخر:

اگر شما هم این تیپ شخصیتی را دارید یا به یکی از نزدیکانتان این تیپ را دارد بدانید که این تیپ بی نظیر است به شما پیشنهاد میکنم که حتما درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده است را ببینید منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست