نقاط ضعف enfp

نقاط ضعف enfp طبیعتا مثل تمام تیپ های شخصیتی در این تیپ هم وجود دارد ولی آن چیزی که مهم است این است که بدانید همه ی ما با هر تیپ شخصیتی که باشیم میتوانیم این نقاط ضعف را برطرف کنیم با من تا پایان این مقاله همراه باشید

ابتدا نقاط قوت

-تمایل به اندیشیدن درباره آنچه بیرون از چارچوب وجود دارد .

-شجاعت دست به ریسک زدن امتحان کردن چیزهای جدید و غلبه بر موانع

-داشتن علایق وسیع و فراوان و توانایی یادگیرری مطالبی که به آنها علاقه دارید .

-توانایی دیدن تصویر بزرگ و جامع

-مهارت های ارتباطی عالی و توانایی تشویق و ترغیب دیگران

-سازگاری و توانایی تغییر دادن دستور العمل ها

-اطلاع یابی سریع از خواسته ها و لنگیزه های دیگران

استفاده از توانمندی های ساده است

راه موفقیت برای یک ENFP آموختن :اولویت بندی ،توجه کردن و پیگیری است.

نقاط ضعف enfp

گرچه همه اشخاص منحصر به فرد هستند .ENFP ها با مشکلات بالقوه مشابه متعددی روبررو می شسوند .ما از آن جهت به مفهوم بالقوه اشاره می کنیم زیرا بسیاری از آنها ممکن است در مورد شما هم صدق کند اما بعضی از اشکالات نیز درمورد شما احتمالا صدق نخواهد کرد .می توانید با تقویت کارکرد های سوم و چهارم خود ینی فکری بودن و حسی بودن از شدت این اشکالات بکاهید . در این قسمت با توجه به نقاط ضعف این تیپ یک سری راهکار ها به شما پیشنهاد میشود

به واقعیت های مربوط به یک شغل یا حرفه توجه کنید .

-انرژی و نیروی خود را صرف کنید و ببینید که به واقع پیش روی شما چه مشکلاتی قرار گرفته اند . به اینکه احتمالا چه مشکلی پیش روی شما قرار گرفته توجه نکنید .از منابعی مانند کتاب خانه ،نشریات تجاری و سایر اشخاص برای شناسایی شغل استفاده نمایید .

-در کار بررسی برای رسیدن به شغل مورد نظر واقع بین باشید ببینید چه مدت طول می کشد به چه چیزهایی نیاز دارید چه هزینه هایی دربردارد و برای امرار معاش شما چه مبلغی بع شما پرداخت خواهد شد .برنامه ریزی های لازم را به عمل آورید

تمایلتان را کنترل کنید تا قبل از اینکه خوب نگاه نکرده اید پرش نکنید

-از قبل درباره پیدا کردن شغل مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید تا انرژی خود را برای کارهای بی مورد هدر ندهید .

-فهرستی از معیارهای مناسب برای شغل مناسب خود تدارک ببینید از این فهرست به عنوان راهنما استفاده کنید .

نظم و ترتیب شخصی ایجاد کنید .

-از مهارت های به اثبات رسیده مدیریت زمان برای رسیدن به سازمان مناسب برای خود استفاده کنید .از یکی از دوستان منظم خود بخواهید به شما کمک کند .

-کارهایتان را اولویت بندی کنید تا به راحتی حواستان پرت نشود .

تصمیم گیری را به بعد موکول نکنید

-مسامحه کاری و دفع الوقت بدین معناست که ممکن است مشاغل بالقوه مناسب خود را از دست بدهید .برای تصمیم گیر ی،بیش از اندازه دفع الوقت نکنید .

-ببینید چه زمانی به اندازه کافی اطلاعات جمع آوری کرده اید .جمع آوری اطلاعات بیش از اندازه و بی وقفه کار درستی نیست .

تمام مراحل جست وجوی شغل را دنبال کنید .

-توجه داشته باشید که بعضی به روش های موجود سازمانی احترام بگذارند از دیگران هم انتظار دارند که همین کار را بکنند سعی کنید خودتان را سازگار با مقررات و رویه های موجود نشان دهید.

-سیستمی درست کنید تا پیشرفت شما را اندازه گیری کند.چیزی را در این میان از دست ندهید .هر تصمیمی که می گرید پای بند به آن باقی بمایند .

سعی کنید در مباحث مختلف تمرکز داشته باشید و با انجام تمرینات تمرکز خود را بالا ببرید

نقاط ضعف enfp

از نقاط ضعف enfp تا جست و جوی شغل دلخواه

اطلاع از نقلط قوت و ضعف تیپ شخصیتی شما می تواند شما را در یافتن شغل مناسبتان یاری دهد .در تمامی جنبه ها ی کاری ،از انجام پژوهش تا رسیدن به موقعیت های موجود شناسایی و تماس گرفتن با کارفرمایان بالقوه ،فراهم آوردن ابزاری که به استخدام شما کمک می کند .تهیه ی رزومه ،شرکت در مصتحبه های استخدامی ،مذاکره درباره حقوق و مزایا تا احراز پست مورد نظر ،اشخاص با توجه به تیپ شخصیتی خود رفتار می کنند.سرمایه گذاری روی توانمندی ها و جبران کمبود ها می تواند تفاوت میان جست وجوی شغل موفق و ناموفق را قم بزند .

تفاوت های میان تیپ های شخصیتی اغلب ظریف است،اما در مواقعی نیز این تفاوت ها بسیار چشم گیر هستند .توجه به این نکات تفاوت میان موفق شدن و نشدن را مشخص می سازد .مفهوم شبکه سازی و یا تشکیل جلسه و گفت و گو با اشخاص برای جمع آوری اطلاعات درباره مشاغل بالقوه مثال خوبی است که می توان به آن اشاره کرد .برونگراها طبیعتا از شبکه سازی لذت می برند . به آنها توصیه می شود که این کار را در سطح وسیع انجام دهند . اما درونگراها بیشتر از شبکه سازی ها محدود استقبال می کنند .هرچه این شبکه سازی با کسانی که آنها را می شناسند صورت خارجی پیدا کند موثر تر است.حسی ها دوست دارند که با اشخاص در محدوده تعیین شده ای شبکه سازی کنند و در این میان شمی ها راه درازی را می پیمایند تا با اشخاصی که به ظاهر موضوع علاقه مند نیستند اقدام به شبکه سازی نمایند .احساسی ها شبکه سازی را مانند هرچیز دیگری بسیار شخصی ارزیابی می کنند .آنها ازاینکه ارتباط های موثری ایجاد کنند لذت می برند .اما فکری ها عینی تر برخورد می کنند و سرانجام می توان بع داورری کننده ها اشاره کرد که سوالات کمتر اما سازمان یافته بیشتری می پرسند . ملاحظه کننده ها می توانند انواع و اقسام سوالاات را بپرسند.

از نقاط ضعف enfp تا ایجاد فرصت ها

-بااستفاده از توانمندی های خود می توانید فرصت هایی را که در حال حاضر وجود ندارند ببینید .می توانید شغل فعلی خود را به گونه ای تغییردهید تا نیاز های در حال تغییر شما یا نیازهای متغیر کارفرمای شما را دربرگیرد.

-شغل کاملا جدیدی برای خود اختراع کنید تا نیازی را که در حال حاضر در بازار وجود دارد و یا پیش بینی می کنید که وجود داشته باشد برطرف سازد .

برای خود شبکه های تماس فعال درست کنید .

مصاحبه های مفید انجام دهید تا اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید .پیوسته دایره تماس های خود را گسترده تر سازید.از اشخاص بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند .

-به همه ی کسانی که آنها را ملاقات می کنید بگویید دنبال شغل جدیدی می گردید. این گونه خیلی زود اطلاعات مفیدی به دست می آورید.

مصاحبه کننده را تحت تاثر شور و اشتیقا و اعتماد به نقس خود قرار دهید .

-ارتباط موثر فوری برقرا کنید .نشان دهید که به راحتی می توانید با اشخاص ملاقات کنید و به آنها از بابت این ملاقات احساس راحتی بدهید .

-با استفاده از شوخ طبعی کاری کنید که جلسه مصاحبه از یک تجربه خشک و رسمی به تجربه ای تبدیل شود که شما و مصاحبه کننده بتوانید از آنچه می گذرد احساس لذت کنید .

انتخاب و گزینه های مختلفی برای خود در نظر بگیرید .

-خود را با موقعیت های متغیر سازگار کنید و در بخرود با یک مانع غیره منتره بداهه گویی کیند .

-از کنجکاوی طبیعی خود برای جمع آوری اطلاعات درباره مشاغل ،حرفه ها و سازمان های بالقوه موجود استفاده نمایید .

در مصاحبه استخدامی ،مبتکر ظاهر شوید

-با استفاده از روش خای خلاق کاریر کنید که شما را در خاطر بسپارند .بگذاررد متوجه شما بشوند ،بخصوص اگر شما یکی از بسیار کسانی هستید که مورد مصاحبه قرار می گیرند .

-از همین انرژی و توانمندی برای پیدا کردن راه چارهها و غلبه بر موانع استفاده کنید .

تغییر دادن یا حفظ کردن شغل ….کلید موفقیت

حالا که تیپ شخصیتی خود را شناختید می دانید که چگونه ترجیحات طبیعی شما ،شما را برای بعضی از مشاغل آماده تر می سازد .در ضمن می توانید متوجه شوید که چگونه علم و اطلاعی که درباره نقات قوت و ضعف تیپ شخصیتی خود دارید می تواند به شما کمک کند تا کارتان را به طور موثرتری پی بگیرید .

علاوه بر تیپ شخصیتی ،عوامل متعدد دیگر یمانند ارزش ها علایق و مهارت ها روی میزان رضایت خاطر شغلی شما تاثیر می گذارند .هرچه با کارتان سازگار تر باشید شادمان تر خواهید بود .بنابر این آمادگی این را داشته باشید تا از آنچه آموخته اید برای تهیه ی برنامهی استراتژیک پیدا کردن شغل مناسب استفاده کنید.

کلام آخر

اگر شما هم تمایل دارید بیشتر در مورد این تیپ شخصیتی بدانید به شما توصیه میکنم حتما درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده است را ببینید منتظر شنین نظرات در بخش نظرات هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست