مشکلات تیپ شخصیتی infp

مشکلات تیپ شخصیتی infp قطعا خیلی زیاد نیست چون این تیپ شخصیتی به اندازه کافی نقطه قوت دارد که با تمرکز روی آن بتواند تا حد زیادی از نقاط ضعفش دور شود در این مقاله باهم در مورد این تیپ شخصیتی بیشتر صحبت میکنیم

از مشکلات تیپ شخصیتی infp تا شناسایی این تیپ شخصیتی

infpها جز دسته ی آرمانگراها هستند و کسانی که دارای مشرب آرمانگرا ها هستند و به منحصر به فرد بودن و بکر بودن توجه فراوان دارند.

infp ها بسیار آرمانگرا هستند.آن ها به شدت تحت تاثیر ارزش های خود قرار دارند و آن ها قدر ها تحت تاثیر شرایط و مشکلات زمانه قرار نمی گیرند.این جماعت بسیار اندیشمند است و کمتر و ملایم حرف می زند .برای بیان عقاید خود از زبان به طور موثری استفاده می کند .بسیاری از آن ها استعداد سرودن شعر و نوشته های خلاق دارند .آن ها به ندرت پرخاشگر هستند،جاه طلبی زیادی ندارند .با آن که این تیپ شخصیتی به کمک کردن به دیگران علاقه مند است اغلب دوستان و آشنایان محدود دارد .با غریبه ها ممکن است سرد ظاهر شوند .آن ها طوری لباس می پوشند که خودشان را راضی کنند .بسیاری از infpها به هنر ها _موسیقی ،ادبیات ،نقاشی _جلب می شوند .

کلماتی که یک infp را جذب میکند

_به نظرتان کدام یک درست است؟

_می توانم به طور خصوصی با شما صحبت کنم؟

_مایلم درباره آخرین پروژه شما اطلاعاتی به دست آوردم .

_عجله ای در کار نیست .هر قدر وقت می خواهید اختیار کنید .

مشکلات تیپ شخصیتی infp با تیپهای دیگر

بعضی از برونگراها نمی توانند به راحتی با infpها کنار بیایند .لازم است که آن ها از سرعت خود بکاهند .infpها به زمان فراوان احتیاج دارند .حسی ها ممکن است این تیپ شخصیتی را غیر عملی ارزیابی کنند و پیشنهادات آن ها را غیر واقع بینانه بدانند.به حسی ها توصیه می کنیم که صبرو شکیبایی داشته باشند .داوری کننده ها از بی سازمانی infpها ناراحتند .برای تسریع تصمیم گیی آن ها بهتر است انتخاب هایی در اختیارشان قرار بگیرند .فکری ها هم باید تلاش کنند تا احساسات infpها را جریحه دار نکنند.

از مشکلات تیپ شخصیتی infp تا نقاط ضعف و قوت

-infpها در برابر انتقاد بسیار حساس هستند و همه چیز را شخصی ارزیابی می کنند.با این حال ممکن است هرگز به شما نگویند که آن ها را ناراحت کرده اید .اگر تردید دارید،به موضوعاتی که آن ها به آن حساس هستند وارد نشوید.

-در صورت امکان ببینید که چگونه نقطه نظر ها و پیشنهادات شما با نظر آن هاجور در می آید .سعی کنید این دو را به هم پیوند بدهید

-در صورت امکان باور صمیمانه خود را درباره ارزش موضوع با آن ها در میان بگذارید .

-توجه داشته باشید آن چه را آن ها مهم می شمارند ،شما دست کم نگیرید.

-به آن ها فرصت فراوان بدهید تا نظرات شما را بررسی کنند.

-برای طرز تصمیم گیری آن ها احترام قایل شوید .آن ها به خلوتو زمان کافی برای تصمیم گیری احتیاج دارند.

-به آن ها امکان بدهید تا در صحبت ها و برنامه هایشان تجدید نظر کنند و اصلاحات لازم را بدهند .

مشکلات تیپ شخصیتی infp

infp:درون گرا ،شمی ،احساسی و ملاحظه کننده

infpها در تمام مدت عمر در جست و جوی معنا و هماهنگی درونی هستند .کارکرد اصلی شان احساسی بودن است و از این رو به شدت تحت تاثیر ارزش های خود هستند و می خواهند هر طور شده مطمعن شوند که با ور ها و اعمالشان در تعادل می باشند .به اصالت و استحکام شخصیت توجه فراوان دارند و در نتیجه تا کاملا مطمعن نشوند که کاری درست است آن را انجام نمی دهند .

Infpها بسیار حساس ،متوجه و مراقب هستند .با مردم همدلی می کنند و نسبت به کسانی به آن ها احساس نزدیکی می کنند بسیار پر توجه و علاقه مند می باشند .اما از آنجایی که در انتخاب اینکه چه اشخاصی به زندگی شان وارد شود بسیار گزینه ای عمل می کنند ،در برخورد با غریبه ،بسیار سرد و بی تفاوت هستند .شناختن این اشخاص ممکن است به وقت زیاد احتیاج داشته باشد،بی تفاوت هستند .شناختن این اشخاص ممکن است به وقت زیاد احتیاج داشته باشد ،اما نسبت به اشخاصی که آشنا و کورد پذیرش هستندبسیار صمیمی عمل می کنند .

از آنجایی که آخرین کارکرد infpها فکری بودن است و در تامل کردن و عینی اندیشیدن به مسایل و دستورات ،احساساتشان اغلب جریحه دار می شود و خاطر نشان هایی که قصدی بر انتقاد بودن آن ها نیست می تواند برای شان تولید تالم کند.اما به جای اینکه با کسانی که ناراحت شان می کنند برخورد نمایند احساساتشان را در خود نگه می دارند و مطلبی از خود بروز نمی دهند و منتظر می مانند که رنجش شدت پیدا کند و از آنجاییی که حتی مایل نیستند بعدا درباره ی موضوع حرف بزنند ،کسانی را که موجب رنجش آن ها شده اند ،از زندگی شان بیرون می کنند .از آن جایی که می خواهند روابط را آرمان سازی کنند وقتی در حد انتظار آن ها ظاهر نمی شود نومید و مایوس می گردند.

infpها خلاق ها و خیال پرداز هستند و درباره ی دنیا کنجکاوی فراروان می کنند و اغلب به هنرها توجه ویژه و شوق آمیز دارند . آنها بخصوص به صدور جدید و غیر متعارف ابزار وجود ،علاقه مندند.

infpها که به روش های سنتی پایبند نیستند ،لزوما از بقیه ی مردم پیروی نمی کنند و تابع نظرات جمع نیستند و اغلب خود را متفاوت از بقیه ی دنیا احساس می کنند .آن ها ذهنی باز و گشوده دارند و خود را در جزییات با مسایل تطبیق می دهند و سازگاری می کنند . از دیگران حمایت می کنند و اشخاصی را که سبک و طرز زندگی متفاوتی دارند پذیرا می شوند مشروط بر اینکه رفتار آن ها روی زندگیشان تاثیر نگذارند و به ارزش های شان کاری نداشته باسد .اگر جز این شد بسیار سخت گیر می شوند و حاضر نیستند که اغماض کنند.

infpها بیشتر در خودشان هستند و از زندگی معنوی معنی داری پیروی می کنند .از این رو گاه متوجه آنچه در دنیای بیرون می گذرد نمی شوند.گرچه به طور طبیعی به امکانات و احتمالات توجه دارند اما به اندازه ی کافی واقع بین نیستند .آن ها از کارهای روز مره ی زندگی دل خوشی ندارند . به شدت تلاش می کنند تا در راس امور قرار بگیرند.infpها اغلب از صرف وقت کردن در تنهایی لذت می برند .ترجیح می دهند با سکوت ،در اندیشه فرو روند،کتاب بخوانند یا مطلب بنویسند .و شادمانی آن ها زمانی به اوج می رسد که در پروژه های مشخص و معنی داری درگیر فعالیت شوند.

مشکلات تیپ شخصیتی infp

از مشکلات تیپ شخصیتی infp تا نقش آفرینی به عنوان همسر

infpها همسرانی حمایتگر و مراقبت کننده هستند اما در ضمن به شدت فرد گرایی دارند و اغلب با اندیشه ها و پرو ژه های خود مشغولند .از آنجایی که هماهنگی برایشان حائز کمال اهمیت اس به شدت تحت تاثیر تنش و تعارض قرار می گیرند .اما به ندرت به خاطر این اختلافات با همسرشان برخورد می کنند .وقتی خشمگین شوند به احتمال زیاد احساس گناه می کنند و به جای همسر،خودشان ئرا سرزنش می نمایند.infpها ممکن است در معرض انتقادوبدرفتاری ،بسیار سمج و تسلیم ناشدنی ظاهر شوند و از آنجایی که ممکن است احساسات خود را به کلام در نیاورند ،برای همسرشان دشوار است که از رنجیدهد خاطر شدن آن ها مطلع شود .

infpها وقتی با صبر و شکیبایی و حمایت همسران شان رور به و شوند بسیار خوشحال و سپاس گذار خواهند شد. خواهان همسرانی هستند که آن ها را درک کنند و به ارزش های شان احترام بگذارند.

روابط زناشویی

اعتماد ،اطمینان ،ارتباط خوب و احترام متقابل جنبه هایی از روابط زناشویی هستند که همه ی گونه های شخصیتی برای آ ارزش فراوان قایلند .اما جنبه هایی وجود دارند که برای infpها دارای بیشتری و کمترین اهمیت هستند.

کلام آخر

به شما توصیه میکنم که حتما درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده را ببینید و همچنین از شنیدن نظرات شما در بخش نظرات خوشحال میشوم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست