فن بیان با مشتری

چند وقت پیش برای کپی کردن چند برگه به یک مغازه تایپ و تکثیر مراجعه کردم فروشنده که با فن بیان با مشتری آشنا نبود، موقع دادن چند برگه کپی شده از من خاست که هزینه اش را حساب کنم.  به من گفت چه قدر شد گفتم انقدر. تا جایی که یادم است زیر ۵ هزار تومان بود. همزمان خودش هم ماشین حساب دستش گرفته بود و حساب میکرد بعد که دید رقمها اشتباه است خطاب به من گفت اونقدر میشه؟

چرا باید فن بیان با مشتری را یاد بگیریم

یک فروشنده باید خوش زبان باشد. برای خوش زبان بودن لازم است که مهارت ارتباط با مشتری را داشته باشیم. زمانی که شما این مهارت را کسب کردید دیگر نگران این نیستید که مشتری شما وفادار خواهد شد یا نه! چون مطمئنید که با خیلی از فروشندگان هم صنف خود فرق میکنید.

اختلاف روی ۲ هزار تومان بود. من بدون اینکه حساب کنم گفتم حرف شما قبول! و هزینه را پرداخت کردم چون میدانستم که این فروشنده محتاج به این پول است نمیدانم اشکال از ماشین حساب من بود یا فروشنده ولی در کل من به شدت از این رفتار او ناراحت شدم. اگر او فن بیان با مشتری میدانست قطعا حتی اگر به عمد مشتری به پستش میخورد که اینگونه بود باز هم جوری مطرح میکرد که  شخص مقابل نارحت نشود

اما چگونه باید این مهارت ارتباطی با مشتری را فرا بگیریم

 

واژه ها و فن بیان با مشتری

به تاثیر واژه های که به کار میبرید فکر کیند. خیلی مهم است که برای ارتباط با مشتری از واژه هایی استفاده کنید که تاثیر منفی روی مشتری نگذارد به عنوان مثال کافی است شما به مشتری بگویید آقای محترم. این کلمه در ظاهر کلمه موجهی است ولی به محض شنیدنش مشتری گارد میگیرید چون زمان هایی استفاده میشود که احتمالا درگیری رخ داده است.

 

قدرت واژه ها را دست کم نگیرید. از واژه هایی استفاده کنید که فرد احساس خوبی پیدا کند

 

شاید اگر همان فروشنده به من میگفت فک میکنم من دچار اشتباه شدم اجازه بدهید دوباره حساب کنم. لطفا شما هم یک مرتبه دیگر چک کنید. خب قطعا با این صجبت من در پایان احساس بهتر داشتم و خوشحال از اینکه از جایی خرید میکنم که فروشنده اش انقدر متشخص اشت

 

منتطر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست