تیپ های شخصیتی نویسندگان

تیپ های شخصیتی نویسندگان یعنی تیپ شخصیتی INFPاگر شما هم دارای این تیپ شخصیتی هستید یا فکر می کنید این تیپ شخصیتی را دارید بامن تا پایان این مقاله همراه باشید تا از راز های درونی خو اطلاع پیدا کنید

تیپ های شخصیتی نویسندگان یعنی INFPها

درون گرا ،شمی ،احساسی ،ملاحظه کننده -infp

این تیپ شخصیتی به هماهنگی داخلی بیش از هرچیزی بها می دهد.آنها اشخاصی حساس ،آرمانگرا ،صمیمی و وفادار هستند .برای ارزش های شخصی خود بهای فراوان قائل هستند و اغلب تحت تاثیر باور های شخصی قرار می گیرند و یا وقتی به کاری فکر می کنند ارزشمند است می پردازند ،انگیزه پیدا می کنند.

INFPها به امکانات و احتمالات فراسوی آنچه شناخته شده است توجه دارند و بیشتر به رویا ها و افکار خود توجه دارند .آنها اشخاصی روشن ضمیر ،کنجکاو و با بصیرت هستند که اغلب افکار بلند مدتی دارند.در مسایل روزانه اغلب انعطاف پذیرند از صبر وشکیبایی و سازگاری فراوان بهره دارند و به وفاداری و تعهدات خود پایبند هستندو برای خود معیار های سطح بالا در نظر می گیرند.

تیپ های شخصیتی نویسندگان

INFPها ایده آل ها و علایق فروانی دارند ذهن آنها را به خود مشغول می کنند آنها عمیقا به آنچه انتخاب می کنند یا پایبندند.این تیپ شخصیتی به درون خود توجه دارند .آنها اشخاصی مهربان ،همدل ،فهمیم و نسبت به احساست دیگران بسیار حساس هستند و از تعارض و اختلاف پرهیز می کنند و علاقه ای ندارند که دیگران را مورد سلطه جویی قرار دهند ،مگر آنکه ارزش هایشان به خطر بیفتد .INFPها ترجیح می دهند احساسات خود را به شکل مکتوب و نه کلامی مخابره کننده .وقتی آنها می خواهند دیگران را نسبت به مهم بودن ایده آل هاب خود مجاب کنند بسیار مجاب کننده می شوند.

INFPها به ندرت شدت احساسات خود راابراز می کنند و اغلب آرام و بی سروصدا هستند با این حال وقتی شما را بشناسند گرم و پر اشتیاقند .این تیپ شخصیتی بسیار دوستانه اما از اجتماعی شدن سطحس احتراز می کند.آنها به اشخاصی علاقه مندند هستند که هدف ها و ارزش هایشان را درک کنند.

از تیپ های شخصیتی نویسندگان تا نقاط ضعف احتمالی آنها :

چون منطق برای Infpها یک اولویت نیست گاه درباره واقعیت ها دچار اشتباه می شوند و توجه ندارند که چه بسا غیر منطقی ارزیابی شوند وقتی رویاهای آنها با واقعیت نمی خواند ،درنظر دیگران دمدمی و بوالهوس ظاهر می شوند.اینن تیپ شخصیتی بهتر است به توصیه اشخاص غمل گرا توجه بیشتری مبذول دارد تا بدانند آیا نقطه نظرهایشان عملی و در دنیای حقیقی کاربرد دارد یا ندارد.

از آنجا که این اشخاص به ارمان های خود به شدت وابسته هستند ممکن است از کنار نقطه نظرهای دیگران به راحتی عبور کنندو در مواقعی سخت گیری به خرج دهند .آنها به محیط فیزیکی خودعلاقه س چندانس ندارند و اغلب به قدری سرشان شلوغ است که متوجه نمی شوند پیرامونشان چه اتفاقی می افتد.

infpها ممکن است روی پروژه ای بیش از حد نیاز وقت صرف کنند تمایلات کمال طلبانه آنها ممکن است سبب شود به قدری روی موضوعی وقت صرف کنند که راهی برای ابراز نقطه نظرهای خود پیدا کنند و برای ا«که موفق شوند باید بیشتر به عمل گرایی توجه داشته باشند.

INFPها نسبت به انتقاد به شدت حساس هستند .از اینکه بگذریم آنها از خود توقع بیش از اندازه دارند و به همین دلیل برای خود معیار های سطح بالا درنظر می گیرند .این کار آنها می تواند منجر به احساسات نابسندگی شود ،هرچه آنها می توانند اقدامات مهم و فراوانی انجام دهند .وقتی infpها نومید شوند درباره آنچه پیرامون آنها وجود دارد حالت منفی به خود می گیرند.

این تیپ شخصیتی بخاطر این که تمایل به راضی کردن دیگران دارد.نمی توانند اقداماتی بکنند که به شهرت و نام نیک او لطمه بزند.این اشخاص درانتقاد کردن از دیگران مرددند .برای آنها جواب نه دادن بسیار دشوار است و ازاین رو خیلی ها به اشتباه گمان می کنند که این اشخاص با آنها موافق اند.infpها باید ابراز وجود کردن بیشتر رابیاموزند و درصورت نیاز صمیمانه از دیگران انتقاد کنند.

تیپ های شخصیتی نویسندگان

از تیپ های شخصیتی نویسندگان تا اشکالات حتمالی آنها

با آنکه اشخاصهرکدام منحصر به فرد هستند .infpها ممکن است در زمینه هایی با مشکلات بالقوه مشابه روبرو شوند.از آن جهت ما به کلمه بالقوه اشاره می کنیم زیرا ممکن است بعضی از مطالبی که می خوانید در مورد شما صدق نکند و برخی نیز در شما مصداق داشته باشد .وقتی بررسی می کنید می بیند که این گرایشات صرفا در زمینه جست وجو برای یافتن شغل نیستند بلکه ممکن است آنها در سایر ابعاد زندگی خود تجربه کنید .بنابراین با توجه به تجربیات گذشته ،از خود بپرسید (آیا این موضوع در مورد من صدق می کند ؟)و اگر چنین است (چگونه سبب شد من به خواسته های خود نرسم؟)احتمالا به این نتیجه می رسید که برای برطرف کردن اشکالات احتمالی باید کار کرد های سوم و چهارم خود را تقویت کنید (حسی و فکری بودن)در ادامه مطلب پیشنهاداتی در این زمنیه ارایه داده ایم که ممکن است عمل کردن به آنها ساکن نباشد .اما هرچه این کارکرد ها را در خود تقویت کنید امکان اینکه با مشکلات کمتری رو به رو شوید وجود دارد.

انتظارات واقع بینانه ای برا یخود و برای پیدا کردن کار درنظر بگیرید

-توجه داشته باشید که برای پیدا کردن شغل مناسب بیش از حدی که فکر می کنید وقت می گیرد.توجه کردنبه موقعیت و لحاظ کردن آن در پنداره خود درباره شغل مناسب شما را به انسان کاراتری تبدیل می کند .

-ممکن است در مواقعی مجبور شوید از برخی ارزش ها کم اهمیت تر خود دست بکشید و در زمینه حقوق و مزایا و یا کارکردن در یک منطقه جغرافیایی خاص نتوانید به طور صد ردصد به خواسته خود بررسید اینکه بدانید در چه مواقعی باید از کدام خواست خود عدول کنید درس ارزشمندی است که فرا می گیرید.

انتقاد ها یا رد شدن ها را شخصی به دل نگیرید

-به این نکته توجه داشته باشید که همه ی اشخاص با انتقادهایی مواجه می شوند و شماهم از این قاعده مستثنی نیستید .چه بهتر که به جنبه های سازنده انتقادها بیشتر توجه کنید و از آنها برای پیش برد کارتان استفاده نمایید .

-نخواهید که در هر لحظه شمار کثیری از اشخاص را ازخود راضی کنید در مواقعی لازم است که به دیگران جواب نه بدهید.

به نتایج منطقی اقدامات خود توجه داشته باشید

-سعی کنید صرفا با توجه به احساسات شخصی خود نتیجخ گیری نکنید .از دوستان و آشنایان قابل اعتماد خود کمک بگیرید

– از مساله فاقله بگیرید و به آن نگاه دقیق تری بیندازید .به نتایج منطقی و علت و معلولی اقدام خود توجه نمایید.

گزینه های با مطلوبیت کمتر را از برنامه حذف کنید و تصمیم گیری ها را بیش از حد به بعد موکول ننمایید

-در جریان پیدا کردن کار گزینه های با مطلوبیت کمتر را کنار بگذارید

-بیش از حد معینی روی مسایل فکر وبررسی نکنید.تصممیات خود رابیش از اندازه به بعد موکول ننمایید.

سعی کنید سازمان یافته تر شوید

-از تکنیک هیا مدیرت زمان برای انجام دادن به موقع کارها استفاده کنید.

-مراقب باشید که شما طبیعتا میل به کنمال طلبی دارید و این ممکن است تصمیم گیری های شما را به تاخیر بیندازد .ممکن است پیوسته در این فکر باشید که می توانید انتخاب های بهتری انجام بدهید .

کلام آخر:

به شما پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر از خود و رسیدن به خود آگاهی درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته دانلود کرده وببینید و نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید منتظر نظرات شما هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست