تیپ شخصیتی esfj

تیپ شخصیتی esfj یکی از اجتماعی ترین تیپ های شخصیتی است اگر هم نگوییم که اجتماعی ترین تیپ است. این تیپ شخصیتی نقاط قوت و ضعف زیادی دارد که باهم در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم

چگونه تیپ شخصیتی esfj را شناسایی کنیم؟

در میان شانزده تیپ شخصیتی esfj ها از همه دوستانه تر و راحت تر هستند.آن ها به دیگران کمک می کنند اغلب مودب هستند و رفتار های متین دارند . به لحاظ فیزیکی هم نمایش دهنده و ابراز گر هستند .ممکن است وقتی به نکته ای اشاره می کنند ،دست شما را لمس کنند.چهره آن ها اغلب احساساتشان را به نمایش می گذارد .

زبانشان باور ها و ارزش های ریشه دار آن ها را مطرح می کنند .دربسیاری از موارد از کلمه باید های اخلاقی استفاده می کنند .برای انجام دادن کارها داوطلب می شوند.اغلب موضوعات را سیاه یا سفید میبینند .باحرارت و اطمینان خاطر حرف می زنند.

کلمات و عباراتی که توجه esfjها را به خود جلب می کنند

-ممکن است در این کار به من کمک کنی؟

-احساس من درباره این موضوع این است .

-تجربه سابق شما در این مورد چه می گوید ؟

-کار رو راه درست کدام است ؟

-خواهش می کنم….متشکرم

-از کمک شما متشکرم

-معمولا این کار را چگونه انجام می دهید ؟

چالش های ویژه تیپ شخصیتی esfj

درون گراها برایشان دشوار است که با esfjهای پر حرف کناربیایند .اما خوشبختانه اعلب درون گراها مستمعین خوبی هستند .شمی ها ممکن است از این که esfjها در برابر آزمودن چیزهای جدید مقاومت نشان می دهند ،ناراحت شوند .آنها باید به این تیپ شخصیتی نشان دهند که وضع از چه قرار است و کارها چگونه انجام می شوند .ملاحظه کننده ها باید سعی کنند به ضرب الاجل های esfjها احترام بگذارند .اما بیشترین چالش از آن فکری ها است که باید بداننند esfjها موضوعات را اغلب شخصی ارزیابی می کنند.

چگونه به زبان تیپ شخصیتی esfj صحبت کنبم

-به احساسات آن ها احترام بگذارید .هرگز آن ها را به غیر منطقی بودن متهم نسازید

-توجه داشته باشید آن ها برای ارزش هایشان بهای فراوانی قایل هستند .رفتاری نکنید که به ارزش هایشان توهین کرده باشید

-وقتی برایتان کاری انجام می دهند از آن ها تشکر کنید.بگذارید دانند که شما بخاطر کارشان به آن ها بها می دهید

-روشن و دقیق حرف بزنید

-قبل از انتقاد به جنبه های مثبت کارشان اشاره کنید .این تیپ شخصیتی موضوعات شخصی را ارزیابی می کنند و اگر به آن ها توهین کنید به حرفتان گوش نمی دهند

-اغلب این ها از صحبت کردن لذت می برند .به صحبت های آن ها گوش بدهید و متقابلا با آنها حرف بزنید

-سعی کنید به برنامه هایی که قبلا در مورد آن ها به توافق رسیده اید پای بند باقی بمانبد.

esfjها :برونگرا ،حسی ،احساسی و داوری کننده

این گفته که :

(دوست ،آن باشد که گیرد دست دوست ،در پریشان حالی و درماندگی )

به این گونه ی شخصیتی الهام می بخشد زیرا esfj ها اولین کسانی هستند که داوطلب یاری به دیگران می شوند .آن ها اشخاصی دوستانه ،معاشرتی ،همدل و همدرد هستند .کارکرد اصلی شان احساسی است و بسیار حساس می باشند و به شدت می خواهند دیگران را راضی نگه دارند و خواهان آن هستند که مورد تشکر و و قدر دانی واقع شوند .

esfjها اشخاصی سنتی هستند که برای خوشبختی افراد خانواده و دوستانشان اهمیت فراوان قایلند .سخاوتمند و وفادار هستند از خود مایه می گذارند اغلب وقت و پول قابل ملاحظه ای را صرف موسسات خیریه می کنند .آن ها با وجدان و سخت کوش هستند و براساس نظامات ارزشی قدرتمند خود رفتار های قابل توجهی را به نمایش می گذالرند .مایلند به همه امور جنبه ی شخصی بدهند .پوست نازک هستند و اغلب به سرعت احساساتشان جریحه دار می شود .ممکن استت رابطه ی خود را باکسانی که به آن ها توهین می کنند قطع کنند .این تیپ شخصیتی بخاطر مسولیت فراوانی که در قبال دیگران بر عهده می گیرد ممکن است خودش را به دردسر بیندازد.آنها مایلند دوستی خود را ثابت کنندو از این جهت مسولیت هایی را می پذیرند که ممکن است توان انجام دادنش را نداشته باشند.

esfjها اغلب واقع بین هستند و عمل گرا.برای آن ها زندگی یک موضوع جدی است ،از این حیث قبل از اینکه به تفریح بپردازند می خواهند کارهایشان را تمام کنند .

تیپ شخصیتی esfj

esfjها به خصصوص در زمینه هایی که برایشان مهم است علاقه ای به شوخی ندارند . دوست دارند اوقات فراقت خود را صرف فعالیت های جسمانی از قبیل راه رفتن ،کوهنوردی و سایر ورزش ها بکنند .در ضمن ازاین که با دست ها ی خود کارکنند و از انجام دادن کارهای دستی لذت می برند .

این گونه ی شخصیتی معمولا سازمان یافته و مولد هستند .دوست دارد کارهای آشنا و روزمره انجام بدهد بنابراین از اینکه مجبور شود از کاری به سراغ کار دیگر برود لذت نمی برد .این موضوع هم درمورد کارهای کوچک مانند تغییر مسیری که هرروز آن را با رانندگی می پیماید صدق کند و هم در مورد موضوعات مهم مانند تغییر دادن شغل و یا اسباب کشی به شهر دیگر .این گونه ی تیپ شخصیتی دنیا را مطلق می بینند.اشیا وامور یا سیاه هستند یا سفید ،خوب هستند یا بد ،درست هستند یا اشتباه ،آن ها اشخاصی متعادل هستند و بیش از حد داوری کننده نمی باشند ..

نگاهی به آینده چگونه تیپ شخصیتی esfj به مرور زمان تغییر می کنند

تا ۳۰ سالگی esfjتحت تاثیر کارکرد اصلی خود یعنی احساسی بودن هستند اما وقتی به دوران ۳۰ و ۴۰ سالگی می ررسند دسترسی بیشتری به شم خود پیدا می کنند و کم کم به ایده های جدید علاقه مند می گردند و روی هم رفته ماجراجوتر می شوند . آنها ممکن است دز اواخر پنجاه سالگی از کارکرد چهارم خود یعنی فکری بودن استفاده کنند .این بزرگترین نقطه ضعفشان است که در آن بیشترین آسیب پذیری را دارند . آن ها درباره ی خودشان عینیت بیشتری پیدا می کنند .ممکن است مسایل را شخصی ارزیابی نکنند و برای راضی کردن دیگران برخی از فشار ها را نادیده بگیرند .

تیپ شخصیتی esfj

تیپ شخصیتی esfj در نقش همسر

esfjها ،اشخاصی حمایتگر هستند که برای حفظ روابط شخصی خود به شدت تلاش می کنند .آن ها سعی دارند که هماهنگی در زندگی شان وجود داشته باشد .اشخاصی مهربان و ابرازگر هستند واغلب از انگیزه ی بالایی برای از میان برداشتن تعارض ها و اختلافات برخوردارند . می دانند که چه چیزی مهم است و برایشان اهمیت دارد که شریک زندگیشان

هم مثل آن ها پایبند ارزش های مشابه باشد و خواهان همسری عاشق و متعهد هستند .

esfjها می خواهند به خاطر یاور بودن سخاوت داشتن و سخت کوشی شان مورد تقدیر و حق شناسی قرار بگیرند و وقتی همسرشان مهربان ،با ملاحظه و به طور متقابل یاور و کمک کننده باشد احساس قدر شناسی می کنند .

روابط زناشویی تیپ esfj

اعتماد و اطمینان ،ارتباط خوب و احترام متقابل جنبه های از روابط زناشویی هستند که همه گونه های شخصیتی برای آن ارزش قایلند .اما جنبه هایی وجود دارند که برای این تیپ شخصیتی مهم و یا بی اهمیت می باشند .

مهم ترین جنبه ها :

تعهد متقابل -وفاداری -گوش دادن – حمایت متقابل – ارزش های مشترک – دوستی و جالست -خوش بودن به اتفاق

کم اهمیت ترین جنبه ها :

علایق مشترک -سبک مشابه در تربیت فرزندان – پیوند های معنوی – باور های مشترک اعتقادی -سازگای جنسی-برانگیزش های عقلانی

چگونه با همسر esfjخود رابطه ی بهتری برقرار کنید

*ببینید در خانه چه کارهایی وجود دارد که باید انجام شود .در کار های خانه به هخمسرتان کمک کنید تا او سریع تر کارهایش تمتم شود و فرصتی برای استراحت پیدا کند .

*احساسات و افکارتان را باهمسرتان در میان بگذارید . احساست خود را به زبان آورید

*از همسرتان به خاطر همه ی کارهایی که برای شما می کند قدر دانی کنید

*اگر برای انجام دادن کاری به دقت بیشتری احتیاج دارید موضوع را با همسرتان در میان بگذارید .

*مبتکر صحبت ،صمیمیت و انجام دادن کارهایی شوید .باتوجه به تکانه های خود رفتار کنید

*قبول کنید به اتفاق همسرتان از خانه بیرون بروید و فعالیت های اجتماعی داشته باشید .

کلام آخر

این تیپ شخصیتی یکی از بهترین تیپ های شخصیتی است سعی کردیم در این مقاله به نقاط قوت و ضعف آن کم و بیش اشاره کنیم به شما پیشنهاد میکنم حتما درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده را ببنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست