ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی

ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی از مواردی است که یک فروشنده ی حرفه ای لوازم آرایشی به آن تسلط کامل دارد خبر خوب این است که همه ی این ترفندها یادگرفتنی هستش و ما باهم میخوایم که یکی یکی اینا رو توی این مقاله یاد بگیریم اگه هنوز مقاله ی فوت و فن فروش لوازم آرایشی نخوندی حتما یه سری به اون مقاله و ویدیو رایگانش بزن و بعد بیا اینجا

خب اما ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی رو میخوایم از پایه شروع به یادگیری کنیم توی مقاله های قبلی به اندازه کافی در مورد مخاطب ما که اکثرا خانوم ها هستن صحبت کردم و گفتم که چه جوری باید باهاشون رفتار کنید توی این مقاله میخوام خود ترفند ها رو واستون بگم که ان شا الله ثمره ایش میشه کلی اتفاقات خوب مالی

اولین مورد از ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی

یکی از مواردی که ما با آن رو به رو هستیم این است که مشتری به مغازه ی ما می آید ولی تصمیم گیری برایش سخت است و وقتی که خوب گیج شد چون موندن توی مغازه ی ما براش یه جورایی رنج شده پس مغازه ی ما رو ترک میکنه و میره راهکارش چیه؟ از هر چیزی که منجر به انتخاب سخت مشتری میشه دوری کنیم چه جوری؟ همین الان یه تمرین میدم بهتون که انتظار دارم درجا انجامش بدین و بعد ادامه ی این مقاله رو بخونین

تمرین: به این فکر کنید که چی میشه که مشتری ما گیج میشه و چون تصمیم گیری واسش سخت میشه مغازه ی ما رو ترک میکنه چی میشه که اینجوری میشه؟ برای خودتون سه مورد حداقل بنویسید

اگه با خودمون صادق باشیم قطعا یکی از این موارد اینکه چون گزینه های زیادی باهاش رو به رو میشه و این همون ترفند اول ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشیه راهکار چیه؟ ما باید به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای نهایتا سه گزینه جلوی مشتری بگذاریم چون سیستم مغز ما جوری طراحی شده که زمانی که بیشتر از سه گزینه جلوش قرار بگیره تصمیم گیری براش حسابی سخت میشه و ثمره اش میشه اینکه مشتری مغازه رو ترک میکنه چون مغزش داره یه جورایی یه رنجی رو از اونجا بودن تجربه میکنه بعد که اومد بیرون یه نفس راحت میکشه! آخیش راحت شدم از شر این فروشنده (البته فروشنده ناشی)

ما باید به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای نهایتا سه گزینه جلوی مشتری بگذاریم چون سیستم مغز ما جوری طراحی شده که زمانی که بیشتر از سه گزینه جلوش قرار بگیره تصمیم گیری براش حسابی سخت میشه

چه جوری این کارو انجام بدیم با نیاز سنجی سیال!

نیاز سنجی سیال توی فروشندگی لوازم آرایشی چیه؟

نیاز سنجی سیال به نیاز سنجی میگیم که وقتی مشتری دقیقا خودشم نمیدونه که چی میخاد ما با نشان دادن گزینه ها خواسته اش رو واسش واضح میکنیم اگه یکم ناشی باشیم کل این نیاز سنجی سیال میشه یه دردسر تمام عیار با کلی اعصاب خوردی چون هر گزینه ای که نشون مشتری میدید توی ذهشن میمونه و بعد ممکن گیر بده که سه گزینه کمه اون قبلی ها رو هم بیار و این میشه یه تله تموم عیار برای ما! کاری که باید انجام بدیم باید تا جای ممکن از این روش استفاده نکنیم اگه استفاده کردیم خیلی سریع از روی گزینه ها رد بشیم بدون هیچ توضیحات خاصی! چون نباید توی ذهنش بمونه و آخر سر فقط سه گزینه جلوی مشتری بگذاریم اینم بگم که اگه کمتر از سه گزینه شد هنرمندی ما رو میرسونه و نشون میده چه قدر فروشنده ی حرفه ای هستیم

این ویدیو را در آپارت ببنید

دومین مورد از ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی

یکی از ترفندهای دیگه اینکه ما باید به عنوان یک فروشنده زمانی که سه گزینه رو جلو ی مشتری گذاشتیم جوری قیمت ها رو بگیم که مشتری به زبان خودمون نگرخه! چه جوری ؟ اگه ما نهایتا به سه گزینه رسیدیم با اول قیمت گزینه ای رو بگیم که قیمتش بالاتره و دوم قیمت گزینه ای را بگیم که حد وسطه و آخر سرم میریم سراغ اونی که از همه ارزون تره! چرا این کارو میکنیم؟ چون وقتی قیمت بالا رو اول میگیم پیش فرض ذهن مشتری خیلی بالا میره و گزینه های بعد ی در قیاس با اون مرتب اروزن تر به نظر میرسن پس احتمال خرید حسابی بالا میره

اگه ما نهایتا به سه گزینه رسیدیم با اول قیمت گزینه ای رو بگیم که قیمتش بالاتره و دوم قیمت گزینه ای را بگیم که حد وسطه و آخر سرم میریم سراغ اونی که از همه ارزون تره!

یه تحقیقی انجام شده بود توی آمریکا و توی کتاب تاثیر اثر آقای چالدینی به زیبایی آورده شده اشون میگن که یکی از شرکتهای فروش املاک کاری که انجام میدادن این بودش که میومدن و زمانی که میخاستن به مشتری خونه نشون بدن اول میبردنشون و دو تا خونه داغون را که قیمت خیلی بالایی روش گذاشته بودن رو نشون مشتری ها میدادن و بعدش که مشتری را میبردن سر گزینه ای که خودشون مد نظرشون بود فروش بره ثمره چی میشد مشتری چون پیش فرض ذهنی بدی پیدا کرده وقتی خونه ی مورد نظر رو میبینه ذوق رده میشه و سریعا اون رو معامله میکنه!

سومین مورد از ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی

مشتری اومده توی مغازه کلی زمان ما رو گرفته حالا داره میره بیرون بدون اینکه چیزی خریده باشه! شما باشین چی کار میکنین؟ اگه فروشنده ناشی باشه میذاره مشتری بره بیرون ولی اگه یکمی حرفه ای باشه به مشتری میکه خانوم مشتری اگه امشب تا ساعت هشت شب اومدی این کرم رو ببری من بهت یه دونه رژ هم از جیب خودم هدیه میدم (البته از جیب صاحب مغازه) این خودش باعث این میشه که مشتری هرچی ساعتشو میبینه یاد پیشنهاد شما بیوفته توی مغازه هرکدوم از همکاراتون رفت شما و اون ٰرژ لبتون که بهش وعده اشو دادین جلوی چشمش باشه و آخر سر برگرده بیاد سر وقت خودتون

خانوم مشتری اگه امشب تا ساعت هشت شب اومدی این کرم رو ببری من بهت یه دونه رژ هم از جیب خودم هدیه میدم (البته از جیب صاحب مغازه)

البته این پیشنهاد ویژه باید یه سری شرایط داشته باشه تا احتمال اینکه مشتری برگرده پیش ما بیشتر بشه اول اینکه زمانش محدود باشه و توی کسب و کار ما یعنی لوازم آرایشی من زمان بیشتر از یک ساعت رو توصیه نمیکنم دوما زمان دقیق مشخص باشه یعنی مثلا ساعت هشت و یک دقیقه عصر نه اینکه هشت و اینا! قطعا این کار فقط دودش توی چشم ما میره و اگه مشتری حتی یک دقیقه هم دیر کرد از اون تایمی که ما بهش گفتیم واقعا اون جایزه رو بهش ندیم این کار توی دراز مدت برای کسب و کار شما اثرات مثبت زیادی داره سوم اینکه ما باید یه جایزه ای برای مشتری بذاریم که هم مشتری ترقیب بشه هم خودمون ضرر نکنیم مثلا میدونیم که فلان کرم پودر برای ما پنجاه هزار تومان سود داره حالا کنارش یه دونه رژ چند هزار تومانی شاید خیلی به چشم نیاد یعنی یه جورایی داریم از سود میبخشیم نه از اصل پول! چهارم اینکه تا جای ممکن به این فکر نکنین که اون پیشنهاد ویژه تخفیف باشه مثلا اگه تا فلان ساعت اومدی من صد هزار تومان روی این پکیج بهت تخفیف میدم این کار کاملا اشتباهه

کلام آخر

حواسمون به این باشه که ترفندهای فروشندگی لوازم آرایشی همش باید باهم استفاده بشه تا منجر به ثمره ی مالی باشه و از سر احساس خوب همشون باید انجام بشه وگرنه با حس بد هیچ نتیجه ای نخواهد داشت منتظر شندین خبرهای موفقیت شما هستم جای شما بودم درس اول محصول آموزش فروشندگی لوازم آرایشی که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته رو از دست نمیدادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست