افزایش فروش محصولات

افزایش فروش محصولات خواسته ی هر فروشنده ای است که سودی به ازای هر فروش نصیبش میشود این مورد از آن موردهایی است که ما باید به دقت به آن توجه کنیم با من همراه باشید تا این مورد را تا حدود زیادی باهم یاد بگیریم

از افزایش فروش محصولات تا استواری در این مسیر

فروشندگان از نیروی اراده بالاتر از حد متوسط برخوردارند و میل به موفقیت در آنها زیاد است.آنها از توانایی ادامه دادن برخوردارند و حتی در ناملایمات و شرایط نومید کننده کار خودشان را می کننند .آنها مایلند بهای موفقیت را پیشاپیش بپردازند .آنها مایلند که به شدت کار کنند .آنها مایلند کیلومتر های اضافی را بپیمایند .آنها می دانند در کیلومتر اضافی که طی میکنند ازدحام ترافیک وجود ندارد.

پرفروش ترین فروشندگان می دانند که بهای موفقیت را باید از قبل بپردازند .آ« ها می دانند در ازاء هیچ چیز،چیزی به آن ها تعلق نخواهد گرفت .

فروشندگان برجسته می دانند بهای رسیدن به موفقیت باید بهای آن را از قبل بپردازند .آنها میدانند در ازاء هیچ چیز ،چیزی عاید آنها نخواهد شد .

بسیاری از فروشندگان فریب حرف هایی را می خورند که می گویند فلانی در کوتاه مدت وارد بازار فروش شد و به موفقیت سطح بالا دست یافت .اینها نمونه های بسیار نادری هستند .در ضمن کسانی که در کوتاه مدت به ثروت می رسند خیلی زود ثروت خود را از دست می دهند .

از اعتماد خودتان به کالا تا افزایش فروش محصولات

فروشندگان برجسته خودشان را باور دارند .آنها سوای خودشان به شرکتی که آنجا کار می کنند و محصولات و خدماتی که ارائه می دهند نیز اعتقاد دارند.

افزایش فروش محصولات

به نظر می رسد که رابطه مستقیمی میان شدت باور و اعتقادتان به کالا یا خدمتی که می فروشید و توانایی مجاب کردن مشتری به خرید کالا یا خدمت مورد اشاره وجود دارد. مشتری هرگز نمی تواند بیش از شما کالا یا خدمت شما را قبول داشته باشد. به همین دلیل مهم است شما کالایی را بفروشید که به مرغوبیت آن اعتماد دارید .کالایی را بفروشید که آن را برای مشتری خود خوب و مناسب می دانید .همه فروشندگان این را تجربه کرده اند که زمانی کالایی را برای فروش عرضه کرده اند که به خوب بودن آن اعتقادی نداشته اند.اگر شما چنین احساسی نداشته باشید هرگز در بازار رقابتی موفق نخواهید شد.اگر نتوانید با تمان وجود فروش کنید نمی توانید مقدار زیادی از آن محصول را به فروش برسانید .

این ویدیو را در آپارات ببینید

قطعی کردن فروش رکن اول افزایش فروش محصولات

ما از شکست های خود بیش از موفقیت هایمان درس می آموزیم .اغلب آنچه موثر واقع نمی شود می آموزیم .کسی که اشتباه نکند کشفی نمی کند.

قطعی کردن فروش اغلب دشوار ترین بخش ارائه محصول به منظور فروش است. این بخش از فروش است که اغلب فروشندگان آن را دوست ندارند .علاقه ای به ادامه این کار پیدا نمی کنند. احساس می کنند در زمینه فرایند خرید کنترلی ندارند.

مشتری بالقوه از اینکه مجبور شود تصمیمی برای خرید بگیرد خوشحال نیست.همچنان که به مرحله پایانی ارائه محصول برای فروش نزدیک و نزدیک تر میشوید .خریدار هم عصبی تر می شود .وظیفه شما به عنوان یک متخصص حرفه ای فروش این است که برنامه ارائه را به شکلی تدوین نمایید که به راحتی به بخش قطعی کردن فروش برسید و فروش را تمام کنید.

قطعی کردن فروش شبیه به یک راهبندان در انتها جاده فروش است.شما رابطه موثری ایجاد کرده اید.نیاز ها را تشخیص داده اید.محصول خود را ارائه داده اید و به اعتراضات و سوالات مشتریان پاسخ داده اید .حالا زمان آن رسیده که فروش را ببندید و از مشتری بخواهید که سفارش خرید بدهد.

افزایش فروش محصولات

کش ندهید

تعریف می کنند مرد مسنی به دندانپزشکش که سالها به او مراجعه می کرد زنگ میزند و می گوید دندانش پوسیده است و فکر می کند باید آن را بکشد .بعد می پرسد:(سعید،ممکن است بگویی این روزها برای کشیدن هر دندان چقدر دستمزد میگیری؟)

دندان پزشک می گوید :(هشتصد تومن)

مرد می پرسد :(چقدر کشیدن دندان وقت می گیرد ؟)

دندان پزشک جواب می دهد :(یک دقیقه)

مرد می گوید:(چی؟برای یک دقیقه هشتصد تومن می گیری؟)

دندان پزشک گفت:اگر مساله در کار من است می توانم آن را هر اندازه که بخواهم کش بدهم؟)

کار را روان و بی درد کنید

شما نسبت به مشتریان الزاماتی دارید.باید برنامه قطعی کردن فروش را تا حد امکان راحت و بی دردسر کنید .این یک بخش مهم از کار شماست.معمولا در پایان فرایند فروش همیشه دورانی از تنش وجود دارد.برای شما به عنوان یک فروشنده ،قطعی کردن فروش ترکیبی از همه تلاشهای شماست .اینکه کسی فکر کند فروش را ازدست می دهد می تواند بسیار استرس زا باشد.احساس تنش می کنید .عضلات معده تان سفت و سخت می شود .گاه ضربان نبض شما افزایش می یابد و گلویتان خشک می شود .از آنجایی که از مشتری می خواهید اقدامی صورت دهد و او ممکن است جواب نه بدهد.موضوع قطعی کردن فروش ترس از شکست و ناکامی را به همراه می آورد.

شما در قبال خریدار موظف هستید که با حرکتی روان فروش خود را قطعی کنید و در کمترین زمان ممکن آن را به پایان برسانید .

هرچه زمان قطعی کردن فروش کوتاه تر باشدش استرس کمتری را تجربه می کنید.برای نهایی کردن هرچه سریعتر فروش به مهارت هایی احتیاج دارید. پس از آن که محصولتان را توضیح دادی و خریدار میلی به خرید نشان داد مرحله نهایی کردن فروش را به سرعت پشت سر بگذارید.

از فکر کردن به پایان تا افزایش فروش محصولات

مهم این است که از قبل برنامه قطعی کردن فروش خود را نهایی کنید و به جای اینکه ابتدا به فکر ارائه فروش باشید و بعد نهایی کردن آن را برنامه ریزی کنید ،اول نهایی کردن را برنامه ریزی کنید و بعد به سر وقت ارائه فروش بروید.تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تقاضای قبول سفارش را بکنید .به عبارت دیگر ،ابتدا نتیجه کار را در نظر بگیرید و بعد برنامه ارائه کردن را مدنظر قرار دهید به گونه ای که به نتیجه مطلوب برسید .

وقت صرف کنید و ببینید چگونه می خواهید تقاضای سفارش کنید. قطعی کردن فروش را برنامه ریزی و روی آن بررسی نمایید به طوری که حتی در خواب هم بتوانید این کا را انجام دهید .

فروشندگان غیر حرفه ای که سالها یا مشکل و ناکامی روبرو می شوند وقتی زمان درخواست سفارش می رسد قلبشان به تپش می افتد و پیشانیشان عرق می کند و هرچه از دهانشان در می آید تحویل مشتری می دهند و بعد در نهایت دل به این میبندند که خریدار بالقوه از آنها خرید خواهد کرد .

شش شرط مهم برای نهایی کردن فروش

۱-باید مثبت مشتاق و علاقه مند باشید تا فروش را نهایی کنید.احساسات سری هستند وقتی مشخص شد می خواهید این فروش را قطعی کنید میل شما تاثیر قدرتمندی بر مشتری بالقوه تان بر جای می گذارد.

۲-خواسته های مشتری بالقوه بای برای شما روشن باشد .باید بدانید که او چه می خواهد و از محصول شما چه انتظاری دارد.

۳-مشتری باید پیشنهاد شما را درک کند و از ارزش کالا یا خدمت شما برای خودش مطلع گردد.او باید دقیقا بداند که کالای شما برای او چه می کند و چه تاثیری بر زندگی و کار او بر جای می گذارد.

۴-مشتری باید به شما ایمان داشته باشد و اعتماد کند. باید ارتباط موثری میان شما و او برقرار باشد .از اینکه بگذریم مشتری باید به شرکت شما اعتقاد داشته باشد و مطمعن باشد که شرکت شما براساس توافق هایی که به دست می آید ،محصول مورد نظر را به موقع تحویل آنها خواهد داد .

۵-مشتری باید بخواهد از امتیازات و فواید پیشنهاد شما به سود خود استفاده کند. او باید کالایی را که می فروشید دوست بدارد .اگر مشتری قویا خواهان کالا یا خدمت شما نباشد ،قطعی کردن فروش با او بیهوده است.

۶-محصول شما باید برای مشتری مناسب باشد ،نیاز های او به بهترین شکل برآورده سازد .مشتری باید توانایی پرداخت داشته باشد.او باید مطمعن شود که این محصول یا خدمت دقیقا همان چیزی است که او می خواهد .

تنها زمانی که این شش خواسته مشتری را برآورده کرده اید می توانید با اطمینان در راستای قطعی کردن فروش گام بردارید . اگر هریک از اینها برآورده نشوند، مشتری از قطعی کردن فروش خودداری خواهید ورزید.

کلام آخر

در آخر به شما توصیه میکنم که حتما درس اول محصول آموزش فروشندگی که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده است را ببنید و همچنین اگر جای شما بودم مقاله روانشناسی فروشندگیاز دست نمیدادم منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست