آموزش فروشندگی موبایل

آموزش فروشندگی موبایل یکی از مواردی است که مثل حال روز همه ی فروشنده های کشور عزیزمون خیلی حال کسب و کارشون از لحاظ اصول فروشندگی موبایل خوب نیست. باهم قراره توی این مقاله یاد بگیریم چه جوری این کار رو خیلی ساده تر از قبل انجام بدیم.

چرا باید آموزش فروشندگی موبایل را یاد بگیریم

بعضی موقع ها شده که من مراجعه کردم به موبایل فروشی و اونقدر ریکشن اون صاحب مغازه بد بوده که واقعا برای من جای تعجب داشته. میخایم باهم گام به گام یاد بگریم که چه جوری باید با مشتری رفتار کنیم اول از همه اگه ما اصول فروشندگی موبایل را یاد بگریم میتونیم بیشتر بفروشیم میتونیم مشتری ساده تر راضی کنیم در نتیجه توی طول روز تشنج کمتری داریم و پول بیشتری در میاریم.

از آموزش فروشندگی موبایل تا اعتماد سازی

من توی کسب و کار موبایل فروشی چیزی که دیدم اینکه معمولا نگاه میکنه فروشنده به اینکه چی الان داره همونو به مشتری بفروشه اگه قرار باشه یه مشتری دائما از مغازه شما خرید کنه حتما باید از خریدی که انجام داده راضی باشه تا هم باز سراغ شما بیاد و هم شما رو به دیگران معرفی کنه برای این کار ما نیاز داریم که هم دوست در جایگاه یه فروشنده باشیم و هم دوست مشتری باشیم در واقع به جای اینکه دنبال فروش باشیم اول به دنبال مشاوره دادن باشیم اعتماد سازی برای مشتری رکن اول آموزش فروشندگی موبایله و این اعتماد سازی ساده ایجاد نمیشه بلکه با اینکه خودمون رو دوست مشتری قرار بدیم بلکه به جای فروشنده فرو بریم توی نقش یه مشاور این اعتماد سازی ایجاد میشه.

دومین رکن آموزش فروشندگی موبایل

تا اینجای کار ما سعی کردیم برای مشتری به عنوان یک دوست برخورد کنیم در این شرایط نیاز داریم نیاز سنجی درستی از مشتری داشته باشیم اینکه چه قدر این نیاز سنجی درست انجام میشه بستگی به ما به عنوان یک فروشنده موبایل داره. مثلا من بارها دیدم که برای یک خانومی که یک گوشی هوشمند و با رم سه گیگا بایت و حافظه نهایتا ۳۲ گیگ هم زیادشه مشتری جنسی را معرفی کرده که فقط به درد یه پسره ۱۴ ساله گیمر میخوره. چرا چون اون بیشتر براش سود داره در صورتی که اوضاع مالی اون مشتری هم اونقدر خوب نیست خب طبیعتا این نیاز سنجی اگه درست انجام بشه این موارد پیش نمیاد ما باید مشتری را با سوالات درست نیاز سنجی کنیم و بعد بهش گزینه ای رو پیشنهاد بدیم که فارغ از سودی که برای ما داره بهترین گزینه برای مشتری باشه

سومین رکن آموزش فروشندگی موبایل

سومین مورد را اختصاص میدم به اینکه خیلی وقتها شده مشتری به ما مراجعه کرده و بعد از خریدش ما از آپ سلینگ استفاده نکردیم یعنی چی؟ با توجه به اینکه قیمت گوشی موبایل حسابی بالا رفته پس در این صورت مردم بیشتر تمایل دارن به اینکه از گارد و گلس بیشتر استفاده کنند. این که ما در نهایت این مورد را به مشتری پیشنهاد بدیم میتونه حسابی برای ما کارساز باشه و من دقیق نمیدونم ولی اونجوری که شنیدم میگن که سود گارد و گلس از خود گوشی موبایل بیشتره.

آموزش فروشندگی موبایل

یه نکته بازاریابی تخصصی

این مورد فقط برای کسانی که خودشون الان مغازه موبایل فروشی دارن من اگه جای این دوستان بودم سعی میکردم که حتما دو قسمت رو در فروشگاهم داشته باشم اولین قسمت مربوط میشه به تعمیرات و دومین قسمت مربوط میشه به خرید و فروش گوشی دست دوم. چرا؟ چون قیمت گوشی بالا رفته و همین باعث شده که مردم عادی جامعه که قشر عمده ی جامعه را تشکیل میدهند توان خرید آن چنانی نداشته باشند در این شرایط مردم سعی میکنند که بیشتر رو به تعمیرات بیاورن و همینطور بازار گوشی دست دوم هم داغ میشود این بهترین فرصت است برای ما برای اینکه بتوانیم سود بیشتری داشته باشیم در عین حال خدمت بیشتری هم به مردم بکنیم

از استراتژی استیو جابز تا آموزش فروشندگی موبایل

باز هم برای دوستانی که مغازه دارن این مورد بستگی به روحیات شما دارد و اینکه چه قدر به باور های قدرتمند کننده ای دارین و در واقع ذهنتوت چه قدر درست برنامه ریزی شده که جلوتر مفصل در موردش صحبت میکنیم چیزی که میخام توی این قسمت به عنوان یک نکته بگم اینکه اگه شما هم تمایل دارین راه استیو جابز و شرکتش اپل را در مقایس کوچچکتر طی کنید به شما توصیه میکنم که استراتژی استیو جابز رو به کار بگرید استراتژیش چی بود؟ ایشون وقتی که اپل رو تاسیس کرد گفت من فقط میخام یه گوشه از بازار رو بگیرم و کاری با کل بازار ندارم همین الانم همونطور شده الان گوشیهای اپل بیشتر دسته چه کساییه؟ اونایی که از اکثریت جامعه درآمد بالاتر و شرایط مالی بهتر داشته باشن. این ایده برای شما هم میتونه کارساز باشه چه جوری؟ به این صورت که فقط محصولات اپل رو خرید و فروش کنید فقط. این مورد به تنهایی میتونه شما رو حسابی جلو بندازه. پس این نکته رو به خاطر بسپارین که با انتخاب گوشه ی بازار همیشه از لحاظ مالی در بد بینانه ترین دید همیشه یک درآمد یکسان دارین. چرا؟ سوال شما رو با سوال جواب میدهم. همین چند سال پیش در اروپا یک بحران اقتصادی سنگین رخ داد. در این بحران هیج کدوم از شرکتهای بنز یا بی ام دبلیو هیچ ضرر خاصی نکردن. چرا این اتفاق افتاد؟ چون مخاطبشون از اول ثروتمندان جامعه بودن.

آموزش فروشندگی موبایل

اما قانون جذب

قانون جذب در فروشندگی موبایل میتونه حسابی معجزه کنه بذارین جمله مو درست کنم اگه شما قانون جذب بلد باشین تازه میتونین سود کنید. چرا؟ چون اون برنامه ریزی ذهن ماست که باعث میشه ما یه سری رفتارها از خودمون بروز بدیم فرض کنید که شما تک و تنها توی یه شهری هستید که توش یه قسمت خوراکی ها داره و یه قسمت پر از زباله. شما حسابی گشنه تونه هیچ چیز خاصی اطرافتون نمیبینید ولی فقط یه راه جلو پاتونو شما یه پوسته مثلا موز رو جلوتر میبنید دلتون بهتون میگه که از راست بری اگه از راهی که این پوست موز جلوته بری احتمالا به غذا میرسی ولی میگی نه این احتمالا به زباله ها ختم میشه من از چپ میرم و دقیقا مسیر برعکس غذا رو میریو به زباله ها میرسی. توی زندگی ما هم همینجوریه یه سری باورهای بد توی ذهن ما هست که هر لحظه داره ما رو بدبختر میکنه خیلی وقتها شده که یه سری ایده های توپ به ما رسیده که اگه همون موقع انجامش میدادیم حسابی زندگی مون رو تکون میداده ولی ما این کارو نکردیم و بعد حسرتشو خوردیم که چرا اونجا این کارو نکردیم راه این که بر این موضوع غلبه کنیم اینکه اول سعی کنیم مثبت نگر تر باشیم و دوم اینکه سعی کنیم الگوهایی رو پیدا کنیم که با همین شرایط ما حتی بدتر از ما تونستن حسابی ثروتمند بشن اگه اینا رو ببینم خودش میشه کار کردن روی باورها. و در وهله ی بعدی اون ایده هایی که بهمون میرسه رو حتما عملی کنیم

پروفایل انگیزشی

کلام آخر

بهتون توصیه میکنم حتما درس اول محصول آموزش فروشندگی موبایل رو که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده است را ببیند و دوم اینکه اگه جای شما بودم یه سری هم به بخش ویدیو ها و مقالات میزدم چون اونجا مطالب خوندنی زیادی هست که میتونی ازشون استفاده کنی منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست