آموزش فروشندگی لوازم آرایشی

این ویدیو را در آپارات ببینید

آموزش فروشندگی لوازم آرایشی یکی از مشاعلی است که معمولا مخاطب آنها خانم ها هستن این قشر از جامعه به دلیل قوی بودن احساسات در آنها میتوان از آن به عنوان یک شمشیر دو لبه یاد کرد اگر ما یاد بگیریم که زمانی مشتری به ما مراجعه کرد احساس مشتری از اولین لحظه و تا بعد از خرید ما به نحو احسنت شکل دهیم میتوانیم امید داشته باشیم که این احساس در آینده هم به کمک ما می آید چرا که جذب مشتری همیشه هزینه بر است و ما باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد مشتری مان را به خرید دوم برسانیم

از آموزش فروشندگی لوازم آرایشی تا قطعی کردن فروش

یکی از مواردی که در آموزش فروشندگی لوازم آرایشی مهم است که به آن توجه شود ضعف در تصمیم گیری خانم هاست به این صورت که به مغازه شما مراجعه میکنند خوب از شما سوال میپرسند سعی میکنند تا جای ممکن از مشاوره بگیرین و آخر سر بدون خرید حتی یک رژ لب ساده از مغازه شما بیرون میروند این موردی است که ضعف ما را نشان میدهد موضوع آن خانم نیست بلکه خود ما به عنوان یک فروشنده رقم زننده ی این اتفاق هستیم کاری که باید انجام دهیم این است که از لحظه ی اول که مشتری وارد مغازه میشود باید یک برنامه داشته باشیم که خیلی منظم این مشتری را به خریدار تبدیل کنیم

علایم هشدار دهنده

معمولا زمانی که مشتری میخواهد از ما چیزی بخرد یک سری علایم از خود بروز میدهد

به عنوان مثال دست زدن به چانه و در فکر فرو رفتن : در این شرایط اجازه دهید که مشتری خوب فکر هایش را بکند و شما کاملا سکوت کنید

یا مثلا صمیمی شدن ناگهانی: به این صورت که از شما یک سوال شخصی میپرسد سعی کنید که با متانت به سوال او جواب دهید و بعد از پاسخ بلافاصله از مشتری بخواهید که خرید کند

اینها تکنیک هایی است که ما با آن رو به رو هستیم و باید یک به یک به کار ببندیم

از اعتراض به قیمت تا آموزش فروشندگی لوازم آرایشی

از مواردی که معمولا در فروشندگی لوازم آرایشی و بهداشتی با آن برخورد داریم اعتراض به قیمت است مثلا فکر کنید مشتری به شما مراجعه کرده و از شما میخواهد که قیمت فلان کالا را به او بگویید زمانی که میگویید چشمانش گرد میشود و میگود چه قدر گرون شده! در این شرایط ریکشن شما به عنوان یک فروشنده چیست؟ کمی فکر کنید و بعد جواب دهید اگر یک فروشنده ناشی باشید طبیعتا میگویید که دلار رفته بالا گرون شده و … ولی اگر کمی کاربلد باشید میگید که حق با شماست به نسبت چند وقت قبل خیلی گرون تر شده ولی این جنس چیزی که با بقیه متفاوته درست گرون شده ولی در عوضش شما یک کالا خوب تهیه میکنی از ما و این خودش معماله دو سر سوده ما از خدامونه که قیمت این کالا را به شما پایین تر بدیم ولی متاسفانه شرکت پخش قیمت را مرتب بالاتر میبره از این بابت متاسفم

از قیاس کردن ما با مغازه همسایه تا آموزش فروشندگی لوازم آرایشی

اگر مشتری جلوی ما گفت که فلان مغازه لوازم آرایشی قیمتهاشو خیلی بهتر از شما میده! ریکشن شما چیست؟(اول فکر کنید جواب بدید و بعد ادامه ی مقاله رو بخون) باز هم اگر ناشی باشید شروع میکنید به کوبیدن اون مغازه که فلان و بهمانه بد و بیراه گفتن ولی اگر حرفه ای باشید میگید که اتفاقا اون مغازه از همکارای خوب ماست خیلی هم اجناسشون کامله و فروشنده های متشخصی هم داره ولی ما این کالایی که خدمتون عرضه میکنیم به نسبت اون مزیت فلان و فلان رو داره (تمرین: همین الان چنتا مزیت دم دستی برای خود دست و پا کن) که باعت میشه به نسبت اون مغازه ما عرضه کننده بهتری باشیم شما مختارید و اون مغازه هم همکار خودماست ولی اگه جای شما یکمی بیشتر به خودم فرصت میدادم

سوالات در این کسب و کار

اگه مشتری ازتون سوال پرسید حتما سوالش را با سوال پاسخ بدید مثلا میپرسه که قیمت فلان کالا چه قدره و شما هم میدونید که الان زمان مناسبی برای گفتن قیمت نیست شما میپرسید که شما فقط واستون قیمت مهمه؟ یا کیفیت هم مد نظرتونه؟ طبیعتا اون نمیاد بگه نه فقط قیمت مهمه و بعد شما شروع میکنید به ادامه دادن.

از تبحر در نیاز سنجی تا آموزش فروشندگی لوازم آرایشی

اگه مشتری میبینید که تصمیم گیری براش سخت شده بدونید که شما کار را خراب کردید و خودتون هم باید درستش کنید در این مواقع باید یک ریکشن سریع نشون بدید مثلا مشتری داره کاتالوگ های رنگ مو رو میبینه و حسابی گیج شده بین رنگ مو ها شما باید نیاز سنجی را با چند سوال شروع کنید

مثلا آیا این چند وقت مهمونی خاصی تو راه دارید؟ و همینطور ازش سوال بپرسید تا کامل شرایط حال حاضر مشتری را بفهمید و بعد شروع کنید به حذف گزینه ها و در آخر فقط سه گزینه را جلو مشتری بگیذارید و ازش بخواین یکی از سه گزینه را انتخاب کنه دقت کنید که نهایتا سه گزینه اگر اونقدر وارد هستین که تک گزینه به مشتری پیشنهاد بدید و اون هم قبول کنه بهتون تبریک میگم شما غول فورشندگی لوازم ارایشی و بهداشتی شدین! حتما یادتون باشه اگر چند گزننه جلوی مشتری بود اول قیمت اونی رو بگید که بالاتره چون این کار باعث میشه پیش فرض مشتری بره بالا و قیمت های پایین تر براش بیشتر توی چشم بیان چون ما آدمها جوری آفریده شدیم که عاشق قیاس گردن هستیم و این قیاس خیلی وقتها میتونه به ضررمون تموم بشه البته به عنوان یک فروشنده

به یک آرایشگر خبره تبدیل شود

سعی کنید به اندازه یک آریشگری حرفه ای از میکاپ و آرایشگری سر در بیارین چرا که قطعا از شما سوالات تخصصی میپرسن و شما هم باید جوابشون رو بدید کافی که کمی با تامل جواب بدید اعتماد مشتری نسبت به شما از دست میره و مشتری خودش رو آگاه تر از شما فرض میکنه و دیگه نمیتونید اون پروسه ی فروش را مدیریت کنید پس بهتون توصیه میکنم که حتما یه دوره آرایشگری برید یا از فیلم های آموزشی که براتون لینکش رو گذاشتم استفاده کنید (برای دیدن اینجا کلیک کنید)

نکته ی آخر

به شما پیشنهاد میکنم اگر واقعا تصمیم گرفته اید که در این زمینه موفق شوید درس اول محصول آموزش فروشندگی لوازم آرایشی که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته از دست ندهید برای این کار کافی است اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست