نحوه معرفی محصول به مشتری

یکی از مهمترین مراحلی که در فروش قطعا با آن روبه رو میشوید مرحله معرفی محصول برای مشتری است. اکثر فروشنده ها فقط این مرحله را به رسمیت میشناسن. فروشنده های فقیر باور دارند که عامل خرید مشتری قیمت آن است نه چیز دیگری و طبیعتا جذب مشاغلی میشوند که همین گونه است. ما من همراه باشید تا مرحله ی معرفی محصول را برای شما شرح دهم البته اگر میخواهید جزو فروشندگان ثروتمند باشید

 

  •  دوختن لباس مناسب بر اساس اندازه ها ( معرفی محصول )

در این مرحله ما با اندازه هایی که از مشتری گرفته ایم باید لباسی را بدوزیم که دقیقا اندازه مشتری باشد یعنی باید با اطلاعاتی که داریم محصول مطابق با نیازهایش را که آنطور که تیپ شخصیتی او میپسندد ارائه کنیم. ما به عنوان فروشنده باید در این مرحله به مشتری محصولی را پیشنهاد کنیم که اولا دقیقا نیازهایش را رفع میکند دوما جوری باید ارائه کنیم که مطابق با شخصیتش باشد و جوری محصول را ارائه کنیم که نتواند نه بگوید.

product_introduction

  • معرفی محصول بر اساس شخصیت مشتری

شاید مهمترین بخش شخصیت شناسی در فروش را بتوان به این مرحله نسبت داد. در قسمتهای بعد به شما نکاتی آموزش داده میشود که چگونه باید به هر کدام از شخصیت ها محصول را ارائه کنید. و ریز جزئیاتی که در هر کدام از مراحل فروش لازم است شما بدانید گفته خواهد شد.

  • معرفی محصول حتی خودرو!

مهدی کلافه شده، او تا همین چند دقیقه پیش بسیار خوشحال بود که با فروشنده ای در حال صحبت است که بسیار با شخصیت و متین است. و علاوه بر اینها خوب میداند که مهدی به چه ماشینی نیاز دارد. با خودش به این نتیجه رسیده بود که حتما از این نمایشگاه یک ماشین میخرد. فروشنده هرکدام از سه مرحله اول فروش را ریز به ریز انجام داده و اکنون که به ارائه رسیده هرچه ساخته بود را خراب کرد

نمایشگاه ماشین پر است از ماشین های شیک خارجی. یک پارکینگ هم بیرون مغازه است که بیش از ۵۰ ماشین دیگر در آن قرار دارد. نمایشگاه بسیار بزرگ است. مغاره دکوراسیونش به سبک کلاسیک رومی است. نور پردازی آبی رنگ در هرکدام از ستون های رومی استفاده شده. مهدی یک فرد کلی نگر است و از جزئیات بدش میاید. اکنون قصد دارد یک ماشین شاسی بلند برای خودش تهیه کند.

به پارکینگ نمایشگاه میروند. فروشنده برای او به ازای هر گزینه ای که به مهدی نشان میدهد. تمام ریز جزئیاتش را برایش میگوید. از تمام سیستمهایی که در این ماشین استفاده شده صحبت میکند. حتی کاپوت را باز میکند و از سیتمهای سوخت رسانی و احتراق موتور میگوید.

مهدی که از جزئیات بدش میاید سر انجام برای اینکه سر و سامانی به اوضاع پریشان خودش دهد نگاهی به اطرافش میکند. اکثر ماشین های نمایشگاه سفید است و اثری از ماشین به رنگ آبی کربنی نیست. مهدی از عمد دست روی یک لکسوس میگذارد و میگوید: همین را میخاهم اما نه این رنگ. من رنگ آبی کربنی اش را میخاهم.

فروشنده بالاخره دست از صحبت میکشد. کمی مکث میکند. مهدی نفس راحتی میکشد. فروشنده میگوید این رنگی که شما میخاهیدبسیار کم است الان ندارم اجازه بدهید که از همکاران بپرسم در همین حین مهدی به فروشنده میگوید عجله ای ندارم اکنون هم دیرم شده من شماره ام را به شما میدهم اگر گزینه ی مناسبی پیدا شد با من تماس بگیرید. فروشنده که راه دیگری برای خودش نگذاشته به ناچار قبول میکند.

  • معرفی محصول از گران به ارزان

زمانی که نوبت به معرفی محصول رسید ما باید با خودمان به یک جمع بندی رسیده باشیم که کدام سه گزینه برای فروش به این شخص مناسب تر است. برای همین ابتدا قمیت محصول گران تر را میگوییم. این کار باعث میشود قیمت پایه در ذهن مشتری بالاتر برود. به این صورت که اگر شما سه محصول را برای مشتری قصد دارید ارائه کنید در ابتدا قیمت محصولی را بگویید که از همه بالاتر است و بعد قمیت محصولی که در وسط است و در آخر قیمت محصولی را بگویید که از همه ارزانتر است. اگر به از این شیوه به صورت مناسب استفاده شود، در انتها محصولی که از همه ارزان تر است به چشم یک فرصت دیده میشود.

  • در معرفی محصول مشتری را گیج نکنید

برای شما هم پیش آمده که برای خرید لباس به یک لباس فروشی بروید و آن قدر جلو شما گزینه بگذارد که میز پر شود؟ شما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای نباید چینین اشتباهاتی را مرتکب شوید. برای پیشنهاد دادن گزینه ها نهایتا سه گزینه را به مشتری پیشنهاد میدهید. شاید در بعضی موقعیت ها لازم باشد شما یک گزینه جلوی مشتری قرار دهید.

برای پیشنهاد دادن گزینه ها نهایتا سه گزینه را به مشتری پیشنهاد میدهید.

معرفی محصول اگر نگویم مهمترین مرحله قطعا یکی از مهم ترین مراحل است که اگر فقط همین نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد در آن رعایت کنید رشد چشمگیری در فروش شما ایچاد خواهد شد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست