فوت و فن فروش لوازم آرایشی

فوت و فن فروش لوازم آرایشی از جمله مباحثی است که ما باید به عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی آن را یاد بگیریم تا بتوانیم در این بازاربرای خودمان جایگاهی دست و پا کنیم

قدم صفرم فوت و فن فروش لوازم آرایشی

اول از همه اگه هنوز ویدیو آموزش فروشندگی لوازم آرایشی رو ندیدی حتما برو اونو بببین و بعد بیا سراغ این! برای دیدن اون ویدیو اینجا کلیک کن

اما فوت و فن فروش لوازم آرایشی از کجا شروع میشه

یکی از دوستان تعریف میکرد که برای خرید رنگ مو چندین ماه پیش به یک معازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کرده بود بعد از اینکه با فروشنده کمی صحبت کرده بود فروشنده به دوست من گفته بود که بهتره که برای ترکیب بهتر این رنگ از فلان چیز استفاده کنه خلاصه بحث کمی تخصصی شده بودا (من که راستش سر در نیاوردم) و آخر سر فروشنده رو به اون یکی فروشنده کرده بود و گفته بود که این خانم چی کار کنه؟ قبلش برای همکارش یه جایگاه سازی عالی انجام داده بود که ایشون قبلا آرایشگر بوده و بعد اون همکارش به دوست من راهکار داده بود چیزی که اینجا مهم بود این بودش که اون فروشنده وقت گذاشته بود و برای دوست من جزییات رو گفته بود همین باعث شده بود که دوست من هم از این فروشنده خوشش بیاد و مغازه اش رو به به من معرفی کنه

اگه شما خودتون یه فروشنده خوب باشین یعنی دارین نقش یه مشاور رو بازی میکنید

پایه فوت و فن فروش لوازم آرایشی

احساس مشتری نسبت به ما به عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از اصل های مهمه که میتونه حسابی برای جذب مشتری غوغا کنه جالب یه تحقیقی خوندم که توش نوشته بود تنها چیزی که مغز انسان اگه اشتباه نکنم از فاصله چهار صد متری میفهمه لبخنده فکرشو بکن از اون همه فاصله مغز خزنده ما میفهمه که اون فرد داره به شما لبخند میزنه پس دشمنت نیست پس دوستته و این چیزی که ما خیلی وقتا پیش مشتری هامون رعایت نمیکنیم معمولا چی کار میکنیم مشتری میاد توی مغازه ما سرمون تو گوشی مون یه نیم نگاه یه جواب سلام بعدم جوری که هنوز سرمون رو گوشیه میایم سمت مشتری که ببینیم چی کار داره!

استفاده از گوشی تلفن همراه موقعی که توی مغازه هستین ممنوع!

این ویدیو را در آپارت ببنید

مطالب مرتبط
آموزش فروشندگی لوازم آرایشی

ما با خانوم هایی معمولا طرف هستیم که فوق العاده احساسات براشون مهمه و کوچکترین توجهی براشون از کاه کوه میسازه و کمی بی توجهی حسابی حسشون رو بد میکنه اونا دنبال یه چیز ساده ان که از شما دلگیر بشن پس ما باید چی کار کنیم؟ با یه خوش برخوردی ساده اونا را تبدیل میکنیم به خریدارانی که سالهای سال مشتری ما هستند چه جوری؟ کافی یه بار که مشتری اومد توی مغازه جلوی پاش بلند شین ببینید که چه قدر راحتر میتونید متقاعدش کنید اخر سرم که داره میره بهش با حس خوب (نه مصنوعی) بگید که خیلی خوش اومدید به سلامت

حواسمون هست؟

یادمون باشه که ما توی ایران هستیم یه کشور جهان سومی که فقط کمی خوب بودن میتونه حسابی ما رو جلو بندازه تا حالا به این دقت کردید که توی مسابقه دو و میدانی فاصله ی نفر اول دوم توی دوی صد متر چه قدر کمه؟ شاید فقط چند سانتی متره توی بازاریابی هم همینجوره

توی فروشندگی لوازم آرایشی اگر شما فقط ده درصد از بقیه بهتر باشید فروشتون تا دو برابر بیشتر میشه!

یکی دیگه از فوت و فن فروش لوازم آرایشی

نکته ی مهمه دیگه ای که یکی از فوت و فن فروش لوازم آرایشی حساب میشه اینکه شما باید به کالاتون از ته دل تون از صمیم قلبتون ایمان داشته باشید یادتون باشه که مشتری فقط به اندازه ای میتونه کالای شما رو بپذیره که شما بهش اعتقاد دارین اگه میبینید یه جنسی مرغوب نیست ولی دارین به زور میفروشینیش بدونید که دیر یا زود باید فاتحه کسب و کار تون رو بخونین چون شما کاری رو دارین انجام میدید که میدونید اشتباهه ولی بازم بهش مصر هسین و ثمره میشه اینکه بعد از یه مدت مشتری های ناراضی زیاد میشن و کسب و کار شما رو ترک میکنند و مغازه شما میشه مغازه ی بد اون ناحیه

مطالب مرتبط
روش فروشندگی لوازم آرایشی

اگه بخام یه فوت و فن فروش لوازم آرایشی دیگه بگم واستون حتما به این نکته اشاره میکنم که خیلی از فروشنده های لوازم آرایشی که من مبیبنم یه مشکل عمده دارن اونم اینکه اونها متاسفانه اصلا از محصولشون بد نمیگن فرض کنید مشتری اومده شما دارین بهش مثلا یه خط جشم رو معرفی میکنید شما شروع میکنید کلی تعریف کردن ( به تجربه به این رسیدم که خیلی از فروشنده های لوازم آرایشی یه شعاری دارن اونم اینکه باید برای مشتری کلی فک بزنی تا آخر سر ازت بخره) و جوری اون خط چشم رو معرفی میکنید که انگار بهترین خط چشم دنیاس غافل از اینکه شما باید کمی هم از اون محصولتون بد بگین

یکی از فوت و فن فروش لوازم آرایشی اینکه کمی از اون کالاتون بد بگین! البته فقط کمی…

کاری که همه فروشنده های لوازم آرایشی تقریبا انجام میدن چیه؟ اینکه مشتری میاد بهش میگه که بفرمایید! انگار ارث پدر شون رو از مشتری میخان ما باید به عنوان فروشنده ی حرفه ای چی کار کنیم؟ ما باید یاد بگیریم که زمانی که مشتری اومد اولش خیلی محترمانه بهش بگید خیلی خوش ‌آمدید من در خدمتون هستم چه جوری میتونم کمکتون کنم؟ همین توجه ساده میتونه دله یه خانوم رو (که مخاطب اصلی فروشگاه های لوازم آرایشی هستن) از این رو به اون رو کنه فقط یه توجه ساده! پس یاد بگیریم عین فروشنده های مبتدی نباشیم

اگه بخام یه فوت و فن فروش لوازم آرایشی ساده دیگه بهتون بگم این رو بهتون میگم که همیشه زمانی که خاستین به مشتری قیمت بدین حتما قیمت ها رو از بالا به پایین بگین یعنی اگه چنتا گزینه دارین اول اون که قیمتش بالاتره رو بگین و بعد همینطور ادامه بدین تا برسین به قیمت پایین ترینه چرا این کارو انجام میدیم؟ برای اینکه زمانی مشتری قیمت ها رو از زبون ما میشنوه اول قیمت اونی رو میشنوه که از همه بالاتره و پیش فرض ذهنیش میره بالا بعد قیمت پایین تره میشه یه فرصت و همینطوری فرصت های بهتر و بهتر قیمتهای پایین تر و پایین تر!

همیشه اول قیمت اونی رو بگید که بالاتره و بعدش همینطوری به ترتیب تا برسین به اونی که از همه ارزون تره!

این آخری شه دیگه…

دلم نمیاد این مقاله رو تموم کنم پس یه تکنیک دیگه هم میگم( این اخریشه ها) اگه مشتری ازتون قیمت خاست تا جای ممکن بهش قیمت ندین چون که باعث میشه دیگه بقیه حرفهای شما در مورد ارائه ی محصول رو نشنوه و غرق توی رویاهای خودش بشه که به پول توی جیبش میرسه به این یا نه اصلا قیمت این کالای شما مناسبه یا نه و هزاران سوال دیگه!

تا جایی که زورتون میرسه توی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به مشتری قیمت ندید و قیمت رو بذارین واسه ی آخر کار!

این مقاله هم به آخرش رسد بهتون پیشنهاد میکنم درس اول محصول آموزش فروشندگی لوازم آرایشی که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته رو به هیچ عنوان از دست ندید چون رایگانه! برای دیدن این درس رایگان اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط
روش فروشندگی لوازم آرایشی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست