فنون بازاریابی

فنون بازاریابی از مهارت هایی است که هر فردی که در حیطه فروش و بازاریابی فعالیت میکند برای خودش دارد مثل همیشه سعی میکنم در این مقاله در مورد پایه های ذهنی برای به دست آوردن این فنون صحیت کنم با من تا پایان همراه باشید

از فنون بازاریابی تا …

قبلا بارها در مقاله ها و محصولات مختلف گفتم من کسی بودم که کتاب میخوندم همه جوره تلاش میکردم توی یه تایمی تا بتونم توی زمینه طراحی دکوراسیون برای خودم درآمد کسب کنم ولی هرچه قدر بیشتر تلاش میکردم کمتر نتیجه میگرفتم من پوششمو درست میکردم روی فن بیانم کار میکردم روی ریز به ریز حرفهام برای متقاعد کردن دیگران فکر میکردم از لحاظ کاری کیفیت بالایی داشتم ولی متاسفانه هرچه قدر بیشتر تلاش میکردم نتیجه دلخواه را نمیگرفتم با خودم میگفتم من که از لحاظ فنون بازاریابی خیلی خوبم پس چرا اونجایی که لیاقتش رو دارم بهش نمیرسم میخام یه چیزی رو کاملا صادقانه و بی رودربایستی بهتون بگم که اگه سر لوحه ی کارتون باشه موفق میشید اگه نباشه میتویند با قدرت توی این مسیر برید جلو و هیچی نشید!

مهم نیست که ما چه قدر روی این فنون بازاریابی مسلطیم مهم این است که ما باورهای درست نسبت به اطرافمون داشته باشیم باورهایی مثل اینکه برای من فروانی هست خدا خودش رزق من رو میرسونه و رزق به غیر الحسابش از من دور نیست من میتونم بهش برسم

آخ آخ که چه قدر این جمله ی بالا برای من گره گشا بود چه قدر تلاش کردم تا به این رسیدم اولش چه قدر مسخره کردم قانون جذبو ولی پس گردنی هایی که خوردم آگاهم کرد که نه این دقیقا همون راهی که من باید برم حالا سوالی که پیش میاد اینکه این سیستم چه جوری کار میکنه؟

ابتدا ما ذهنیت درست تری توی خودمون ایجاد میکنیم (همون باورهای درست)
بعد آرام آرام هدایت میشیم به فنون بازاریابی که مختص ماست (مثلا توی یه کتاب میخونیم یا دوستی بهمون ایده ای میده)
بعد ما اون ایده را انجام میدیم (کار فیزیکی حتما باید انجام بشه) و بعد به موفقیت میرسیم

این فرمولی است که میتونه هرکسی رو از فرش به عرش برسونه ماها یاد گرفتیم که مثل بلدوزر کار کنیم ولی وقتشه که به خودمون بیایم ببینیم واقعا راهی که میریم درسته یا خیر!

چه جوری بفهمیم باورهامون در حال بهتر شدن؟

جواب ساده است از طریق احساس! تا حالا فکر کردید که این احساسی که ما داریم به چه دردی میخوره؟ فک کنید به اینکه که خدا به ما یه چیزی را داده که اگه اتفاق خوب بیوفته خوب باشه اگه اتفاق بد بیوفته بد بشه خب پس این احساس اصن به چه دردی میخوره اینجا؟ اما نقش احساس خیلی پیشرفته تر از این حرفاست

احساس دقیقا مثل همان درد توی جسم ماست وقتی پای ما درد میگیره یعنی توی پای ما مشکلی پیش اومده یعنی باید بری دکتر درمانش کنی درد خوبه چون آگاه میکنه ما رو از شرایط فعلی بدنمون! اگه درد نبود مثلا ممکن بود یک نفر دستش تیر بخوره و نفهمه و بعد از مدتی دستش رو از دست بده! دقیقا احساس هم همین نقش رو داره احساس بد یعنی حواست باشه داری از خواسته هات دور میشی داری خلاف جهت این دنیا که خیره مطلق شنا میکنی یعنی حواست باشه که توی این دریا داری غرق میشی

فنون بازاریابی

از ۸۰ میلیارد نفری که زیر خاکن تا فنون بازاریابی

تا حالا به این فکر کردی که چرا از این ۸۰ میلیارد نفری که زیر خاکن فقط عده ای شاد و خوش و خرم زندگی کردند؟ تا حالا به این فکر کردی که اگه توی تقسیم بندی خدا که افراد رو به سه دسته انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و الضالین تقسیم میکنه توی جزو کدومشونی؟ به این دقت کردی که فقط انعمت علیهم ها راهشون راسته و دیگران نیست؟ وقتشه که یکمی فکر کنیم یکمی به خودمون بیایم تا کی قرار این زندگی تکراری را ادامه بدیم؟ ما باید جزو انعمت علیهم باشیم تا بتونیم به راه راست خدا هدایت بشیم جزو کسایی باشیم که بهشون خدا نعمت داده جزو کسایی باشیم که خدا بهوشن سلامتی داده زن و بچه خوب داده (نه اینکه هروز توی خونه دعوا باشه) جزو کسایی باشیم که از لحاظ مالی به بی نیازی رسیدند

اگه همه چیز احساسه چه جوری احساسمون رو خوب کنیم؟

خیلی ساده با توکل به خدا میتونیم خیلی احساسمون رو خوب کنیم مشکل از ماست که فک میکنیم ترامپ یا نمیدونم فلان قدرت میتونند ما رو بد بخت یا خوشبخت کنند ما اگه تکیه کنیم به خدایی که رزق ما رو هروز میرسونه هروز حواسش به ما هست هروز توی زندگی ما رو از شر های مختلف حفظ میکنه توی یه کلام تنها قدرت محضی که توی این دنیا هست اگه بهش تکیه کنیم اونم با جون و دل از ما حمایت میکنه اما مشکل از تکیه کردن ماست ما به پدرمون به مادرمون به فلان قدرت تکیه میکنیم و همون جایی که روش حساب کردیم دقیقا ازش ضربه میخوریم تنها چیزی که اگه نباشه ما میمیریم و باید بهش وابسته باشیم فقط خداوند یکتاست و نه هیچ چیز دیگه ای!

از فنون بازاریابی تا سوال

شیوه فکر کردن ما توی طول روز اینجوری که ما سوال میپرسیم ذهنمون جواب میده

همین الان سوالات زیر رو از خودتون بپرسید و چند بار توی ذهنتون تکرار کنید و بلافاصله برید سراغ سوال بعدی:
من بابت چه چیزهایی توی زندگی شکرگذار هستم؟
من همین الان چه چیزهایی رو دارم که اگر نداشتمشون اوضاع روحیم به هم میریخت؟

اگر بدونید یکی از عزیزانتون فردا میمیره (پدر مادر فرزند یا همسر) و همه ی ثروت دنیا مال شما باشه چه قدر حاضرید بدید تا زنده بمونه؟
مورد بالا را حالا که دارید پس یعنی شما ثروتمند ترین فرد دنیایید این طور نیست؟

مطلب آخر فنون بازاریابی

توی این مقاله سعی کردم یکمی چشمهامون بازتر بشه به اینکه واقعا چی داره اطرافمون میگذره اگه بازم دوست داری از این مطالب بخونی بهت پیشنهاد میکنم که یه سری به محصولات سایت بزنی توی تمام محصولات بازاریابی همه چیز بر اساس بیس قانون جذب تدوین شده که میتونه شما رو خیلی جلو بندازه و در پایان بهت پیشنهاد میکنم ویدیو خلاقیت در فروش رو هم از دست ندی!

شخصیت شناسی در فروش
فنون بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست