روش فروشندگی لوازم آرایشی

روش فروشندگی لوازم آرایشی از مواردی است که به نظر من یک هنر تمام عیار است اون کسی که بتونه توی این زمینه موفق باشه توی هر زمینه ی فروشندگی دیگه هم میتونه تاثیر گذار باشه اول از همه بهنون پیشنهاد میکنم اگه مقاله فوت و فن فروش لوازم آرایشی نخوندین اول سراغ اون مقاله و ویدیو برین و و بعد مراجعه کنید به این مقاله و ویدیو

از نظر من به عنوان کسی که سالیان سال در حیطه ی فروش فعالیت داشته است واضحه که هرکسی برای خودش روش فروش منحصر به فرد خودشو داره مشکل اونجایی شروع میشه که این روش ها دیگه جواب نمیده! و به بن بست میخوره اون وقت که ما تازه به فکر میوفتیم باید به دنبال روش فروش دیگه باشیم

چرا باید روش فروشندگی لوازم آرایشی را یاد بگیریم؟

همیشه عاشق این مثالم که زمانی که اسنپ اومد خیلی از راننده های تاکسی به زبان عامیانه خودمون ماستاشونا کیسه کردن! چون دیدن که یه رقیب واسشون هست که هم ارزون میده هم خوش برخوردا و مودبه! اونجا بود که تازه به خودشون اومدن و شروع کردن به تغییر خودشون کلا ما ایرانی ها این شکلی هستیم زمانی سعی میکنیم تغیر کنیم که دیگه راه برگشتی وجود نداشته باشه پلهای پشت سرمون خراب شده باشه ولی خبر خوب اینکه ما زمانی که هنوز به بقیه فروشندگان لوازم آرایشی باید بگیم که لبخند بزنید شما اومدین دنبال روش فروشندگی لوازم آرایشی و این یعنی شما خیلیی از بقیه جلوترین! دمتون گرم

خبر خوب اینکه ما زمانی که هنوز به بقیه فروشندگان لوازم آرایشی باید بگیم که لبخند بزنید شما اومدین دنبال روش فروشندگی لوازم آرایشی و این یعنی شما خیلیی از بقیه جلوترین! دمتون گرم

تقسیم بندی روش فروشندگی لوازم آرایشی بر اساس شخصیت

خب حالا بریم که باهم دیگه قراره کلی چیز یاد بگیریم اول از همه اینکه من بارها گفتم مخاطب ما به عنوان فروشنده لوازم آرایشی خانومها هستن و اگه حواسمون نباشه خیلی زود از دستشون میدیم حالا میخام جزییات رو بیشتر کنم و بگم که چه جوری بهشون بفروشین جوری که کمتر نه بشنوید

اولین مورد اینکه ما باید آنالیز قوی داشته باشیم و با کمی حرف زدن اولیه بفهمیم که خانومی که باهاش رو به رو هستیم منطقی هستش یا احساسی! از کجا چند تا نشونه میگم هر کدوم رو دیدی سریع بدون که توی کدوم دسته است

اول واسه خانومهای منطقی: معمولا محکم تر صحبت میکنند جدی تر هستند لبخند کمتر میزنند خیلی اهل دو دو تا چهار تا کردن هستند و …

اگه این شکلی بودن بدونید که خانوم رو به رو تون منطقیه و باید به روش فروش لوازم آرایشی برای خانومهای منطقی رو پیدا کنی

دوم واسه خانوم های احساسی: بیشتر لبخند میزنند مهربون تر هستند حساس ترن دوست دارن شما رو به اسم صدا کنن حتی و…

اکه ایجوری بودن بدونید که مشتری از اون احساسی هاست و باید روش فروش لوازم آرایشی به احساسی ها رو پیدا کنید

این ویدیو را در آپارات ببینید

روش فروشندگی لوازم آرایشی برای منطقی ها چه شکلیه؟

برای فروش به خانومهای منطقی اینا یادتون باشه که اونام احساس دارن ولی در چهار چوب منطق! کافی که تو منطقی بهش بفهمونی که درمان درد تو ا این همون چیزی که تو میخوای مطمئن باش ازت میخره تازه مشتری ثابتم میشه چه جوری؟ واسه خانومهای منطقی از ویژگی های اون محصول بیشتر بگید بهشون اطلاعات بدین اونا عاشق اطلاعات هستند حتی اگه لازم ( و اونقدر کارتون درسته…) بهشون نتایج تحیقیقات نشون بدین براشون بگین از اینکه چه قدر موثر بوده در کنارش یه کوچولو ام از نظر مشتری های راضی تون بگید

براشون منطقی توجیح کنید که این بهترین گزینه است واسه شرایط شما ! براشون قیاس کنید دو تا محصول رو بذارین کنار هم یکی یکی شروع کنید به قیاس کردن این کار اونا رو دیوانه میکنه فوق العاده حس خوبی بهوشن میده

برای مثال بهشون بگین که این کرم برای صورته مناسب صورت شماست که مثلا خشک تر از بقیه است توش اینقدر از فلان عنصر استفاده شده که باعث نرمی پوست میشه در عین حال یه ضد آفتاب موثرم هست تفاوتش با بقیه کرم ها اینکه تنوع رنگ بالایی برای انتخاب داره و بعدش یه قیاس کنین با رقیبش…

اگه مو به مو چیزهایی که گفتم رو درست انجام بدی خیلی زود میبینی که اون خانوم منطقی (میگم خانوم چون بیشتر مخاطبهای ما خانوم هستنا و این روشها واسه آقایون هم اثر گذاره) سریع متقاعد میشه که از شما خرید کنه و مقابل درخواست خرید شما نه نمیگه

واسه احساسی ها چه شکلیه؟

خب اما برسیم به اصل داستان یعنی خانومهای احساسی اینها کسایی هستن که تقریبا بیشتر مخاطب ما رو تشکیل میدن ولی نه همشون! اجازه پیش قضاوت ندیم به خودمون که بگیم همه ی خانومها احساسی هستن و همه ی اقایون منطقی! من به اندازه ی مو های سرتون بهتون خانومهایی را نشون میدم که منطقی محضن و همینطور برعکس!

ولی خب چه جوری به احساسی ها بفروشیم برای احساسی ها اول واکنش شما به شخصیت خود اونها مهمه! اونا خیلی زود ناراحت میشن به قول خودمون نازک نارنجی ان! پس باید حواسمون اول به این باشه که خودمون دوستشون نشون بدیم (نه اینکه فقط نشون بدیما واقعا باید حسش کنیم) و خیلی حواسمون به این باشه که از چیزی ناراحت نشن مثلا اگه چند بار بهش بگین شما بعد یه بار بگین تو شاید بهش بر بخوره اگه صداتو بلند کردی یه جایی که مثلا به اون مشتری که اونطرف وایساده چیزی رو بفهمونی ممکن بهشون بر بخوره اگه حتی سلام کردن جوابشو دیر دادی ممکن بهشون بر بخور و هزاران اگه دیگه… پس هنر میخاد که اول نارحتشون نکنی

حواسمون به این باشه که از چیزی ناراحت نشن مثلا اگه چند بار بهش بگین شما بعد یه بار بگین تو شاید بهش بر بخوره اگه صداتو بلند کردی یه جایی که مثلا به اون مشتری که اونطرف وایساده چیزی رو بفهمونی ممکن بهشون بر بخوره اگه حتی سلام کردن جوابشو دیر دادی ممکن بهشون بر بخور و هزاران اگه دیگه…

دوم اینکه ما باید به عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی سعی کنیم که به اونها احساسی که بعد از خریدشون بهشون دست میده رو توی چشمشون واضع کنیم مثلا چی؟برای مثال به احساسی ها بگین که این کرم کیفیت خیلی خوبی داره اگه ازش استفاده کنی بعد از استفاده پوستت جوری نرم میشه که همه اطرافیان میفهمن و بهت میگن چون تنوع رنگش بالاست میتونی رنگهای روشنترشو انتخاب کنی تا چند سال جوون ترت کنه اگه با فلان رژگونه استفاده کنی میتونی خیلی خوشگلتر میشی…

برای مثال به احساسی ها بگین که این کرم کیفیت خیلی خوبی داره اگه ازش استفاده کنی بعد از استفاده پوستت جوری نرم میشه که همه اطرافیان میفهمن و بهت میگن چون تنوع رنگش بالاست میتونی رنگهای روشنترشو انتخاب کنی تا چند سال جوون ترت کنه اگه با فلان رژگونه استفاده کنی میتونی خیلی خوشگلتر میشی…

بهشون حال خوب بدین حال خوبی که گره خورده با اون محصول شما که اگه اینا بخری اینقدر تاثیر میذاره توی زندگیت و اگه نخری انگار نه انگار همون روال مزخرف گذشته رو باید ادامه بدی و به همین سادگی فروش به بهترین شکل ممکن رقم میخوره

کلام آخر

هر چه قدر از روش فروشندگی لوازم آرایشی براتون بگم بازم کمه این همه ما مقاله و ویدیو گذاشتیم امیدوارم ازشون استفاده کنید و خیلی زود به اون ثمره های مالی که دلتون میخاد برسین آخر سر بهتون پیشنهاد میکنم حتما درس اول محصول آموزش فروشندگی لوازم آرایشی که رایگان روی سایت قرار داده شده رو از دست ندی منتظر شنیدن خبرهای موفقیت تون هستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست