روانشناسی شخصیت مدیریتی

روانشناسی شخصیت مدیریتی از مباحثی است که هرکسی شاید کم و بیش به آن علاقه مند باشد تیپ های شخصیتی ای که شخصیت مدیریتی دارند می توان به گونه ی شخصیتی entjو estj اشاره کرد که ما در این مقاله به تحلیل تیپ شخصیتی entjمی پردازیم .

از روانشناسی شخصیت مدیریتی تا شناسایی آن

این تیپ شخصیتی رفتاری مسوولانه دارند .بسیار دوستانه و اهل گردش و رفت و آمد هستند .entjها از انرژی فرااوانی برخوردار هستند .به سرعت حرف می زنند و سریع گام برمیدارند .متفکران استراتژیک بزرگی هستند .entj ها موضوعات را به سرعت فرا می گیرند که این شامل موضوعات پیچیده و دشوار هم می شود .از آن جایی که این ها از اطمینان خاطر فراوان بهره دارند ممکن است در مواقعی متکبر و خودخواه به نظر برسند .این اشخاص اغلب سازمان یافته اند و از قاطعیت فراوان بهره دارند.آن ها در اغلب موارد چند پروژه را به طور همزمان در درست می یگرند .این تیپ شخصیتی خلاق و نو آور است ،دوست دارد که از قدرت خود استفاده کند.زبان آن ها اغلب پیچیده است و معمولا از فرهنگ لغات پیچیده ای استفاده می کنند .اغلب entjها به شدت علاقه مند به شغل و حرفه خود هستند و با آن که در بسیاری از مشاغلل حضور دارند در رشته رهبری و مدیریت سطح بالا با تعداد زیاد مشاهده می شوند .

از روانشناسی شخصیت مدیریتی تا کلماتی که آنها را جذب میکند

-مرگ بر اژدر افکن باتمام سرعت به پیش

-به کسی احتیاج داریم که این پروژه رااداره کند.

-به نظر شما شیوه کار ما چگونه باید باشد ؟

-چه اشکالی را در این برنامه می بینید ؟

چالش های ویژه و روانشناسی شخصیت مدیریتی

درون گراها ممکن است با entjها مشکل داشته باشند زیرا این تیپ شخصیتی می خواهد به سرعت و جسورانه نتیجه گیری کند. هرچه درون گراها از صلاحیت و شایستگی بیشتری برخوردار باشند ،شانس بیشتری دارند تا entjها را به صرف وقت بیشتر و برنامه ریزی تشویق کنند .

حسی ها ممکن است درباره قابل استفاده بودن ایده های جدید entjها تردید کنند.آن ها باید افراد این تیپ شخصیتی را تشویق کنند که توجه و اقدامات واقع بینانه آن ها برای موفقیت برنامه نیاز است .ملاحظه کننده ها ممکن است از تصمیم گیری سریع entjها ناراحت شوند .ملاحظه کننده ها باید با منطق entj هارا متقاعد سازند که تصمیم گیری را به زمانی موکول کنند که راه چاره های مختلف در نظر گرفته شده اند . اما احتمالا احساسی ها بیشترین مشکل را با entj ها دارند زیرا ممکن است احساساتشان تحت تاثیر رفتار آن ها جریحه دار شود . احساسی ها باید توجه داشته باشند که نقطه نظر های entjها برای بهبود کار است و کسی قصد ناراحت کردن آن ها را ندارد .آن ها تمام تلاش خود را می کنند تا در حد امکان عینی و قاطعانه رفتار کنند .گونه شخصیتی entj از شخصیتی قوی برخوردار است و کسانی را که از همین ویژگی برخوردارند تحسین می کنند.

روانشناسی شخصیت مدیریتی

چگونه به زبان entj صحبت کنیم

-مستقیما به سراغ موضوع برید .به ساعت شروع و ختم جلسه توجه داشته باشید

– قاطع باشید و ابراز وجود کنید .نگران جریحه دار کردن احساسات آن ها نباشید

-از ارایه روش های بدیع و نوظهور هراسی به خود راه ندهید

-خودتان را شخصی واجد شرایط معرفی کنید .با این حال نشان بدهید که حاضر به فعالبت گروهی هستید .

-کارتان را انجام دهید .آماده باشید که از موضع خود دفاع کنید .انتظار داشته باشید که شما را مورد سال قرار بدهند .

-به این تووجه کنید که چگونه پیشنهاد شما در تصویر بزرگ و کلی جای می گیرد

-اگر احساسات شما را جریحه دار کردند موضوع را مستقیما با آن ها در میان بگذارید .اما به آن ها بگویید چه کردند از ان ها ناراحت شدید .

entj :برون گرا ،شمی ،فکری ،داوری کننده

روانشناسی شخصیت مدیریتی

ENTJ ها رهبرانی طبیعی هستند که صلاحیت و توانایی شان موجب احترام و اعتماد و اطمینان در دیگران ی شود .کارکرد اصلی آن ها فکری بودن است که امکان می دهد مسایل خود را به شکل منطقی و عینی حل کنند جنبه های مثبت و منفی مسایل را بسنجند و بعد تصمیمات دشوار و کارامد معقولانه بگیرند . این اشخاص برای صداقت ارزش فراوانی قایلند .

آن چه را در ذهن خود دارند به زبان می اورند و باحرارت ،عقاید خود را بیان کنند .آن ها قاطع و پر انرژی هستند و باصراحت به اصل موضوع باز می گردند .

از آن جایی که کارکرد چهارم entj ها احساسی بودن است از تاثیری که می تواند اعمال ور فتارشان بر دیگران اشته باشد ،بی خبرند . در واقع بسیاری از آن ها به قدری از احساسات وعواطف خود فاصله دارند که ممکن است از نیاز ها و احساسات دیگران بی اطلاع باشند . گرچه این عمدی نیست اما می تواند سبب شود که خود بین و متکبر به نظر برسند زیرا به راحتی حالت مخالف می گیرند و یا موضع غیر منطقی اتخاذ می کنند.

entj ها ممکن است رفتاری رییس مابانه داشته باشند و با حمایت از مواضع خود و دیگران را مرعوب سازند و از آن جایی که معمولا عجله دارند که کارهایشان را به سرعت انجام دهند و به جلو بروند ممکن است از کسانی که کاری برای آن ها صورت می دهند قدر شناسی نکنند .

entj ها برنامه ریزی های راهبردی با استعدادی هستند و می توانند پیش بینی کنند که چگونه اقدامات جای ممکن است روی تصمیمات آتی شان تاثر بگذارد .آن ها خلاق و اغلب نو آور هستند و شجاعانه با تغییرات روبه رو می شوند به راحتی مرعوب می شوند و می توانند روی دیگران نفوذ کنند و بر آن ها تاثیر بگذارند .عاشقان بزرگ یادگیری هستند و همیشه مترصد راه هایی هستند که شرایط خود را بهتر کنند و برتخصص و قدرت خد بیفزایند

entj ها معمولا رفتاری دوستانه دارند و می توانند چندین کار را در آن واحد انجام بدهند .سخنوران خوبی هستند و با اعتماد به نفس صحبت می کنند . از اینکه حرفشان را بزنند ناراحت نمی شوند .از آن جایی که آن می خواهند کاری را به سرعت تمام کنند وبه سروقت کار دیگری بروند ممکن است به اندازه کافی وقت صرف نکنند که به اندازه کافی کارشان را به خوبی و درستی انجام دهند و به همین دلیل ممکن است به این نتیجه برسند که ایده های خوبشان آن طور که انتظار دارند مورد توجه دیگران واقع نمی شود .

entjهااغلب تحت تاثیر شغل و حرفه ی خود هستند سازمان یافته و مولدمی باشند .دوست دارند که سخت کوش باشند و کارهای پرچالش بکنند به دلیل صلاحیت و رفتار عقلانی اغلب می توانند کارشان را زودتر تمام کنند و حتی از هدف هایشان جلو بزنند .آن ها معمولا نمی توانند تعادلی میان کار و زندگی خود فراهم ظاورند و اغلب به خاطر رسیسدگی بیش از اندازه به کار آن طور که لازم است به زندگیشان نمی رسند .

روانشناسی شخصیت مدیریتی و کارکرد تیپ شخصیتی entj

تا حدود ۳۰ سالگی اغلب entj ها تحت تاثیر کارکرد اصلی خود یعنی فکری بودن هستند که از ناحیه ی شمی بودن حمایت می شوند .اما وقتی به دوران ۳۰ و ۴۰ سالگی می رسند کم کم از جنبه ی حسی بودن استفاده می کنند و بیشتر تحت تاثیر واقعیات زندگی روزانه قرار می گیرند . آن ها بیشتر به واقعیت ها و لحظه ی اکنون توجه می کنند و از این رو می توانند از لذت های ساده زندگی بهره بکیرند .در اواخر دوران ۴۰ و ۵۰ سالگی از کارکرد چهارم یعنی احساسی بودن استفاده می کنند .معمولا این بزرگتررین نقطه ضعف آن هاست و در آن بیشترین آسیب پذیری را به نمایش می گذارند .

کلام آخر

به شما پیشنهاد میکنم حتما درس اول محصول آموزش شخصیت شناسی را که به صورت رایگان روی سایت قرار داده شده است را ببینید و همچنین منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست