تیپ شخصیتی sj

سنتی ها

سنت گرا نامی است که ما برای اشخاصی که ترکیب حسی بودن و داوری کردن را ترجیح میدهند تنتخاب کرده ایم.ترجیح آن ها بر حسی ودن (توجه کردن به حقایق و جزییات و زندگی کردن در لحظه اکنون)به همراه ترجیح آن ها به داوری کردن (توجه به اخلاقیت کاری)باهم ترکیب می شود تا از این اشخاص مسوول ترین چهار مشرب فوق الذکر را بسازد.

ارزش ها و کیفیت ها

از جمله چیزهایی که سنتی ها به آن بیشترین اهمیت را می دهند می توان به مسوولیت وظیفه و خدمت به جامعه اشاره کرد.این ها شهروندان محکمی هستند که هرکاری را که لازم است انجام دهند انجام می دهند.و از آن جایی که این اشخاص به ساختار ،سلسه مراتب و سازمان دهی توجه خاصی دارندمقام سرپرستی و مدیریت بسیاری از موسسات و سازمان های ما را عهده دارند.سنتی ها افرادی پرکار و سخت کوش هستند که به قابل اعتماد بودن خود میبالند.این ها اشخاصی به واقع قابل اعتماد هستند و روی حرفی که بزنند می ایستند .برای اغلب آن ها (ارزش های خانوادگی)یک شمار سیاسی نیست بلکه طریقی برای زندگی کردن است.

بیش از هر مشرب دیگری سنتی ها به مقامات بالا دست خود اعتماد دارند و به آن ها احترام می گذارند سنتی ها به احترام به قانون و مقررات توجه فراوان دارند .آنها به نظام های جامعه پوسنت های آن ها بهای فراوان می دهند .سنتی ها طبیعتا محتاط ،مراقب،عملی، و واقع بین هستند و به عقل سلیم و یادگیری های ناشی از تجربیات واقعی زندگی بهای فراوان می دهند.

این ویدیو را در آپارات ببینید

سرنخ های شناسایی سنتی ها

وقتی سرنخ های زیر را بررسی می کنید احتمالا با هم پوشی هایی در فهرست سرنخ های مربوط به ترجیحات ویژه روبرو می شوید.علتش این است که سنتی ها حسی و داوری کننده هستند و بنابر این بسیاری از سرنخ های مربوط به حسی بودن و داوری کردن در مورد آن ها صدق می کند .اما همانطور که خواهید دید یک مشرب چیزی بیش از اجزای تشکیل دهنده آن است و این موضوعی است که بسیاری از این سرنخ ها به آن اشاره دارد.

لطفا بخاطر داشته باشید که سرنخ های زیر از روی ضرورت تعمیم یافته اند و یا نمونه های حاد و شدید هر مشرب به شمار می آیند .و از آنجایی که در محدوده هر مشرب چهار تیپ هست تفاوت قابل ملاحظه ای میان این چهارتیپ وجود خواهد داشت .بنابر این در حاللی که اغلب سرنخ ها در مورد اغلب سنتی ها صدق می کند همه آن ها در مورد تمام سنتی ها مصداق نخواهد داشت.

ESTJ:اشخاص عملی واقع بین و منطقی هستند .این ها معمولا رفتار دوستانه ای ذارند. به سرعت کاری را که باید انجام گیرد شناسایی می کنند .به کارهای سازمان یافته بها می دهند .و کارشان را به کاراترین شکل ممکن انجام می دهند.

ESFJ:اشخاصی اجتماعی معاشرتی اهل گفت و گو هستند.این اشخاص بسیار حساس و علاقه مند و دلسوز می باشندو از کمک کردن به دیگران لذت می برند.

ISTJ:به جزییات و حقایق دقیق بها می دهند .به روش ها و سیستم های منظم و کارآمد توجه دارند .این ها اشخاصی قابل اعتماد هستند که آرامش و عقل سلیم را دوست دارند.

ISFJ:این ها اشخاص آرام متوجه و اندیشمند هستند .آن ها به خانواده خود وفادار و علاقه مند می باشندبه تعهداتشان بهای فراوان می دهند .در برخورد با تغییرات محتاط هستند .مسولیت های خود را بسیار جدی می گیرند.

رفتار و سلوک مشرب سنتی ها

سنتی ها اشخاصی جدی ۷مسوول ،صریح و ثابت قدم هستند .آن ها معمولا اشخاصی رسمی ،مودب،خوش اخلاق،و محترم می باشند و برای مقامات بالادست و اشخاص مسن تر از خود احترام فراوان قایل هستند .گرچه می خواهند به دیگران خدمت کنند ،دارای حدو مرز های سخت گیرانه هستند که رفتار مناسب را برای موقعیت های مختلف تعیین می کنند .آن ها به سادگی از طرز و گونه ای که فکر می کنند کارها باید انجام شوند منحرف نمی شوند.

وضضع ظاهر:

مناسب و مطلوب ظاهر شدن در تمامی زمینه های زندگی برای اغلب سنتی ها ارزش بسیار مهمی است و معمولا در لباسی که می پوشند این موضوع به خوبی مشاهده می شود .این اشخاص محافظه کارانه لباس می پوشند ،لباس های کلاسیک را ترجیح می دهند .برای آن ها عملی بودن لباس بیش از مد و سبک و طرز آن ارزش دارد.لباس های این اشخاص معمولا تمیز و مرتب است .کفش هایشان واکس خورده است و موهایشان بلندی مناسبی دارد.مردانی از این گروه که سبیل و ریش دارند ،آرایش خوب و مرتبی را در آن رعایت می کنند و معمولا ریش و سبیلشان را کوتاه نگه می دارند .مردان سنتی به ندرت موهایشان را بلند می کنند و اگر این کار را بکنند موهایشان را به شکل دم اسبی در پشت سرشانجمع می کنند .خلاصه آنکه وضع ظاهر سنتی ها بسیار آراسته و با ثبات است.

سبک برقراری ارتباط

سنتی ها به شکلی مستقیم ،شفاف ،روشن و موثر ارتباط برقرا می سازند.ترجیح می دهند درباره چیزهای جدید و تجربه های نو حرف بزنند . از مثال های ویژه و خاص استفاده می کنند .برای آن ها صحبت درباره مسایل نظری یا موقعیت های فرضی راحت نیست .در ضمن به فعالیت هایی از قبیل سیال سازی ذنی راغب نیستند .سنتی های برون گرا ممکن است زیاد صحبت کنند ،اما معمولا صراحت دارند و آنچه را در ‌هنشان سسراغ دارند با شما د رمیان می گذارند .در صحبت هایشان به حقایق و جزییات متعددی اشاره دارن و بسیار دقیق و موجز هستند.

حرکت بدن

سنتی ها آدم های بی دست و پا نیستند و هم به لحاظ رفتاری و جسمانی محکم و استوار می باشند .معمولا سریع راه می رون آنگار همیشه کار مهمی دارند که باید انجام بدهند .(که البته معمولا هم همینطور است).

حرف و شغل

گرچه سنتی هارا می توان در مشاغل مختلف یافت ،اما آن ها ترجیح می دهند در محیطی مطمعن و قابل پیش بینی کار کنند.دوست دارند در محیطی کار کنند که سلسه مراتب معین و مشخص داشته باشد.هرچه ساختار و روشنی بیشتری وجود داشته باشد بهتر است.این اشخاص دوست دارند بخاطر کاری که می کنند مورد قدر شانسی واقع شوند .این اشخاص تغییرات زیاد را دوست ندارند.آن ها همکارانی را می پسندند که مسولیت هایشان را به قدر خود آن ها جدی می گیرند.این اشخاص اغلب در مشاغل تجاری ،مدیریت،آموزش،مراقبت های درمانی و کار در دستگاه های داوری و قضاوت زیاده دیده می شوند.

علایق و سرگرمی

سنتی ها ممکن استعلایق مختلف فراوان داشته باشند ،اما تفریحات و سرگرمی های آن ها اغلب شامل فعالیت های جسمانی مانند ورزش کردن مربی گری در رشته های ورزشی نرم دویدن راه رفتن تماشای پرندگان ،ماهیگیری نجاری چوب کاری و یا استفاده تز دست وبدن برای انجام دادن کارهای هنری از قبیل قلاب دوزی سوزن دوزی سفال گری و نظایر آن است.این اشخاص ممکن است به خصوص از جمع آوری عتیقه لذت ببرند.

هرم تیپ شخصیتی

ارتباط میان تیپ شخصیتی و مشرب

سطح ۱مربوط به مشرب (سنتی)یا sj می شود.سطح ۲ sjها را به دوبخش تقسیم می کند یکی آن هایی که فکری بودن ترجی آن هاست (stj) و گروه دوم احساسی بودن را ترجیح می دهند.(sfj) .پس از آشنایی با تفاوت های فکر ی ها و احساسی ها متوجه می شوید تا چه اندازه مفید است که این دو را از هم تمیز دهیم .سطح ۳سنتی ها ی فکری و احساسی را بار دیگر تقسیم می کند-این بار به درون گراها و برون گراها -و در نتیحه تیپ های شخصیتی چهار حرفی به وجود می آیند.

isfj و esfj

estjوistj

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست