ازدواج تیپ های شخصیتی intp

INTPبا ESTJ

شادی ها

به دلیل اینکه این دو در یک ترجیح باهم یکی هستند .در تصمیم گیری از یک شکل تحلیل ویژه استفاده می کنند .روش مشابه آنها در حل مساله کمک می کند که با صراحت و صادقانه باهم ارتباط برقرار کنند.هیچ کدام تحت تاثیر یک اختلاف و تعارض سالم رنجش به دل نمی گیرند.آنها می توانند مباحث خود را با صراحت مطرح کنند و راه حلی منصفانه به دست آورند .

اما تفاوت های estjها و intpها اغلب موجب می شود که به هم جلب و جذب شوند .هر دو به صداقت یکدیگر احترام می گذارند اما estjها همچنین شیفته ی فردیت و مشرب بسیار خوش intpهستند.estjها به ذهن خلاق و منحصر به فرد intpها توجه دارند و آن را تحسین می کنند .intpها اغلب جذب انرژی فراوان حس اجتماعی و رفتار دوستان estjها می گردند .intpها همچنین estjها را همسرانی منطقی و مسوول ارزیابی می کنند.

estjها و intpها بخاطر تفاوت های فراوانی که دارند از فرصت مطلوبی برخوردارند به رشد و بالندگی یکدیگر کمک کنند .estjها اغلب می توانند به intpکمک کنند به جزییات بهای بیشتری بدهند و اشتباهات کمتری بکنند.intpها هم همسران خود یارای می رسانند که به استقبال دنیا بروند و با اشخاص جدیدی ملاقات نمایند .intpها از سوی دیگر به estj ها کمک کنند تا آرام بگیرند و از معانی و مفاهیم ضمن امور اطلاع بیشتری به دست آورند .

نارضایتی ها

اساسی ترین تفاوت میان estjها و intpها خلق وخو و مشرب متفاوت آنها است.estjها سنتی ُمحافظه کار . انساسن های دقیق و مراقبی هستند که به تجربه های خود اعتماد می کنند و می خواهند شرایط به همان شکلی که هست باقی بماند.intpها اندیشمندانی مستقل و خیالپرداز هستند ،نسبت به آینده کنجکاوی نشان می دهند و به رشد و تغییر علاقه مندند .estjها به شرایط موجود علاقه مند هستند و به ایده های نو با شک و تردید نگاه می کنند. وقتی estjها ،ناخواسته ایده های نوآورانه ی

intpها را رد می کنند امکان بروز اختلافشان زیاد می شود در حالی که estjها به آنچه عرف و متداول است علاقه مندند .intpها به این مورد بی علاقه هستند.intpها گاه استرس بی دلیل برای estjها ایجاد می کنند زیرا بسیاری از پروژه ها را ناتمام و نیمه کاره رها می سازند .از آنجایی که estjها به شدت به نظم و ترتیب علاقه مندند سعی می کنند محیط خود را کنترل کنند و آن هم در حدی که همسرانشان احساس می کنند مورد سلطه جویی واقع شده اند.intpها به شدت مستقل هستندواین شاید بزرگترین منبع نارضایتی میان زوج ها باشد.intpها سنت مورد علاقه ی estjها را نادیده می گیرند و این سبب می شود که estjها این را به حساب بی احترامی و بی احساسسی همسزان خود بگذارند .از آن جایی که estjها از اخلاق کاری قدرتمند بهره دارند بیش از سهم منصفانه ی خود در خانه کار می کنند .اغلب estjها نمی تواندد وقتی کارهایشان تمام نشده در خانه باقی است آٰام بگیرند و استراحت کنند .این امر بخصوص وقتی estjمونث باشد مشهود تر است.

از سوی دیگر intpها اغلب احساس می کنند که همسرانشان به آنها غرولند می کنند و از هم پاشیدگی خانه و کارهایشان ایراد می گیرند.estjها و intpها باید سعی کنند راه حل هایی پیدا کنند که نیاز هایشان را برا آورده سازد .سرانجام اینکه estjها بسیار حراف هستند برعکس intpها به شدت کم حرف هستند و اغلب با خودشان حرف می زنند و فکر می کنند intp ها معمولا درباره ی احساسات خود صحبت نمی کنند .برعکس estjها اغلب تصمیماتی سریع می گیرند و با عزمی راسخ به جلو حرکت می کنند .این گونه ی شخصیتی ازاینکه همسرانشان از خود واکنش نشان نمی دهند و کمک حرف می زنند مکدر می شوند و برعکس intpها زااینکه خلوت شان رعایت نشود ناراحت می گردند.

چگونه با همسر intp خود رابطه بهتری برقرار کنید.

-اذعان کنید که شما اطلاعات را با کلام و صدای بلند پردازش می کنید و در ضمن به نیاز همسرتان که می خواهد خلوت خودش را داشته باشد احترام می گذارید .

-از ایده های نوی همسرتان انتقاد نکنید.قبل ازاینکه انتقاد سازنده ای بکیند به حرف های همسرتان خوب گوش بدهید .

-در برنامه ها و کار های روزمره خود بیش از اندازه سخت گیر و بی انعطاف نباشید شاید وقفه ای در کار هم بد نباشد .

-از همسرتان بخاطر ایده های خوبش قدردانی کنید

-نظرات نوآور همسرتان را امتحان کنید

-ارام بگیرید وسوالات بیشتری بکیند به همسرتان فرصت بدهید تا آنچه را که مهم می پندارند با شما درمیان بگذارند.

چگونه با همسر estj خود رابطه بهتری برقرار کنید

-بدانید که همسرتان نمی تواند ذهن خوانی کند و می خواهد بداند شما به چه فکر می کنید به او توضیح دهید که در ذهن خود اطلاعات را پردازش می کنید و به وقت بیشتری احتیاج دارید .

-مراقب باشید که عیب جویی نکنید و نظرات طعنه آمیز مطرح ننمایید

-به برنامه های روزمره که برای همسرتان مهم است احترام بگذارید دقت کنید که او را ناراحت نکنید .

-از کارهایی که همسرتان برای اسایش و راحتی شما می کد قدردانی نمایید از موفقیت های ملموس او تعریف کنید

-به دیگران بگویید که چه همسر خوبی دارید .estjها ازاینکه شخص سومی بگوید که شما از آنها تعریف کرده ای بسیار خوشحال می شوند.

-سعی کنید که به موقع و سروقت باشید .پروزه های خود را به موقع انجام دهید در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید

-بیش از اندازه تحلیل نکنید و دنبال اشکالات نگردید .سعی کنید از لحظه لذت ببرید

intpوestp

چگونه با همسر intpخود رابطه ی بهتری برقرار کنید

-به خلوت و استقلال همسر خود احترلم بگذارید.پیوسته اقدامات همسرتان را مورد سوال قرار ندهید.

به همسرتان امکان بدهید هر قدر که می خواهد به خود خلوت کند و به نظرات و پروژه های خود بپردازد.

-از همسرتان بخاطر ایده های بکر و نوآوری هایشت قدردانی کنید

-همسرتان را برای مشارکت در برنامه های اجتماعی زیر فشار نگذارید .قبل از اینکه دیگران را به منزل خود دعوت کنید با همسرتان مشورت نمایید

-وقتی همسرتان حرف میزند با حوصله به صحبت های او گوش بدهید

-هرگز در حضور دیگران صلاحیت همسرتان را زیر سوال نبرید

-آرام بگیرید و با همسرتان وقت صرف دونفری کنید.

چگونه با همسر estpخود رابطه بهتری برقرار کنید

-تاحدی که می توانید در برنامه های اجتماعی همسرتان مشارکت کنید .همسرتان را تشویق کنید که بدون شما در برنامه های اجتماعی شرکت کند.

-نظرات و عقاید خود را با همسرتان در میان بگذارید و او را در برنامه های خود شرکت دهید

-بیش از اندازه در کارتان غرق نشوید به خود فرصت استراحتی بدهید و با همسرتان برنامه های تفریحی داشته باشید .

-از کار های همسرتان تعریف و قدردانی کنید .از کارهای مختلفی که همسرتان برای شما می کند سپاسگذاری نمایید .

-روشن و شفاف حرف بزنید و عمل کنید وقتی موضوع را تغییر می دهید آن را به همسرتان اطلاع بدهید .

estpو intpها در دو ترجیح باهم وجه اشتراک دارند به همین دلیل روابط راحتی را باهم می گذارندد و رابطه ی انعطاف پذیر دارند estpوintpهابسیار سازگار و تطبیق پذیر هستندهیچ کدام نگران ساختار نیستند اما این زوج می خواهند تصمیامت عاقلانه و منطقی بگیرند.هردو اندیشه ی خود را صادقانه مطرح می کنند و اغلب می توانند انتقادات سازنده ی یکدیگر را بشنوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست