نحوه برخورد با مشتری
چند وقت پیش ایستاده بود جلوی کانتر فروش در یکی از سمینارها کتابی را دیدم که برایم دیدنش در آن محل بسیار عجیب بود. خطاب به فروشنده گفتم این چیه؟ انتظار داشتم که از کتاب برایم بگوید و اینکه چرا یه همچین کتابی اینجاست الان! در جواب سوال من گفت که کتاب است! احساس بدی پیدا کردم و اصلا انتظار چنین برخوردی نداشتم نحوه برخورد با مشتری این فروشنده افتضاح بود.
نحوه برخورد با مشتری چرا انقدر مهم است؟
زمانی که فردی به شما مراجعه میکند اگر قضاوت در اولیه اش شما را بپسندد، شما میتوانید به او بفروشید اگر نه، مهم نست که چه قدر با تکنیکهای فروش آشنا هستید، آن مشتری از شما نخواهد خرید.
شما به عنوان فروشنده بسیار مهم از از محصول هستید و مشتری ها اغلب به این دلیل شما را ترک میکنند که یک رفتار نا مناسب از شما به عنوان فروشنده دیده اند. اما در اینجا چند تکینک به شما گفته میشود که بتوانید قضاوت اولیه را به بهترین نحو در ذهن مشتری شکل دهید
شخصیت شناسی در فروش و نحوه برخورد با مشتری
زمانی که شما با شخصیت شناسی در فروش آشنا باشید میدانید که این با این شخض چگونه باید برخورد کنید. مثلا حواستان هست که برای احساسی ها، ممکن است با یک حرف ساده شما مسئله را شخصی برداشت کنند و کاملا احساس بدی نسبت به شما و محصولتان پیدا کنند.
زمانی که شما با شخصیت شناسی در فروش آشنا باشید میدانید که این با این شخض چگونه باید برخورد کنید
آراستگی ظاهری و نحوه برخورد با مشتری
سعی کنید وضع ظاهری تان بیشترین تشابه را با با بازار هدفتان داشته باشد. بازار هدف شما افردی هستند که بیشتر از شما خرید میکنند و به محصولات شما نیاز دارند. هر چه قدر که شما بیشتر به این مشتری هایتان شبیه باشید فروشتان بیشتر میشود
هر چه قدر که شما بیشتر به این مشتری هایتان شبیه باشید فروشتان بیشتر میشود
ادب و نحوه برخورد با مشتری
سعی کنید تا جایی که مشتری معذب نمی شود با او محترمانه صحبت کنید و لبخند هم فراموش نکیند مخصوصا برای افرادی که کمی جدی تر هستند حتما باید در نظر داشته باشند که لبخند روی صورتشان همواره باشد
منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم
جستجو در مطالب سايت
در چه زمینه مایل به خواندن مطلب هستید؟
- آرامش بخش
- آرایشی و بهداشتی
- احساسی
- انگیزشی
- بازاریابی
- برونگرایی
- تبلیغات
- جزئی نگری
- داوری کننده
- درونگرایی
- رستوران و فست فود
- روانشناسی فروش
- شخصیت شناسی
- فروشندگی
- فروشندگی کاشی و سرامیک
- فروشندگی موبایل
- کسب و کار
- کلی نگری
- کافی شاپ
- گزارش سمینارها و کلاس ها
- مذاکره
- مشتری مداری
- معرفی کتاب
- معرفی محصول
- منطقی
- منعطف
سبد خرید
ده هزار تومن اعتبار رایگان:
با وارد کردن ایمیل خود
ده هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید
با این اعتبار میتوانید از محصولات سایت خرید کنید
!فقط دو ساعت
این کوپن فقط دو ساعت اعتبار دارد
کوپن تخفیف برایتان ایمیل شد همین الان به ایمیل خود سر بزنید
۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
درود و خدا قوت استاد عزیز
مطالب ارایه شده بسیار خوب و کاربردی بودند
به راستی که کاربرد این مطالب باعث پیشرفت در این حیطه میشود
از شما به خاطر مقالات ارایه شده بسیار سپاسگزار هستیم