رضایتمندی مشتری چیست
چند وقت پیش برای خوردن پیتزا به یکی از فست فودی های مطرح شهر مراجعه کردیم. من و دوستم بعد از مدتها به آن روز را به عنوان یک روز تفریحی انتخاب کرده بودیم وارد مغازه شدیم. برخورد خوب کارکنان مجموعه قابل ستایش بود ساعت از ۳ گذشته بود نشستیم پشت یکی از میزها داخل سالن و منتظر شدیم تا غذا آماده شود. به جز ما ۳ ۴ نفر دیگر هم در آنجا بودند. تا اینکه غذا آماده شد. ما سالاد سفارش نداده بودیم و نکته ی جالب این بود که برای ما یک سالاد هم آوردند. آنجا بود که رضایتمندی مشتری مطرح شده برایم.
خیلی ساده آن فست فود دلیلی نداشت که برای ما یک سالاد اضافه بیاورد اما آورد. با این داستان به سراع رضایتمندی مشتری میرویم تا این مفهوم را به درستی درک کنیم
چرا رضایتمندی مشتری برای ما مهم است
جذب مشتری کاری به شدت پر هزینه و زمان بر است اگر فرار باشد که هر مشتری فقط یک بار از ما خرید کند قطعا خواه و ناخواه ما در آینده ای نزدیک ورشکست میشویم خیلی مهم است که ما مشتریان را به خرید دوم برسانیم
کار رضایتمندی مشتری این است که یک مشتری را به ما وفادار میکند
اصل اعتماد در رضایتمندی مشتری
برای انکه مشتری به ما اعتماد کند خیلی مهم است که ما به قولهایی که میدهیم متعهد باشیم. با یک مثال ساده این مفهوم را برای شما شرح میدهم. اگر شما به مشتری ۱۱ قول دهید و به جای آن ۱۵ عمل کنید رضایتمندی مشتری بالا میرود و مشتری به شما اعتماد میکند.
اگر شما به مشتری ۱۱ قول دهید و به جای آن ۱۵ عمل کنید رضایتمندی مشتری بالا میرود
اما اگر به مشتری ۱۰۰ قول دهید و به ۹۰ تای آن عمل کنید رضایتمندی مشتری کاهش میابد و اعتماد مشتری نسبت به شما نابود میشود. پس خیلی مهم است که چه چیزی به مشتری میگویید چه قول هایی به مشتری میدهید
در رضایتمندی مشتری فقط عمل کردن به قول ها کافی نیست
باید بیشتر از قول هایتان به مشتری بدهید اما چگونه؟ به عنوان مثال اگر به مشتری بگویید که این تلویزیون با این ویژگی هاست و مشتری حاضر به خرید شود و شما دقیقا همان تلویزیونی که به او معرفی کردید را به او بدهید باز هم مشتری به شما وفادار نخواهد شد
حالا این را در نظر بگیرید که به همان مشتری مثلا یک دستگاه دی وی دی پلیر هم هدیه بدهید. مطمئن باشید شاید در نگاه اول برای شما خیلی اقتصادی نباشد اما در دراز مدت از لحاظ برگشت پول تعجب خواهید کرد
چون آن شخص همه جا از معامله ی خوبی که با شما کرده خواهد گفت
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید
جستجو در مطالب سايت
در چه زمینه مایل به خواندن مطلب هستید؟
- آرامش بخش
- آرایشی و بهداشتی
- احساسی
- انگیزشی
- بازاریابی
- برونگرایی
- تبلیغات
- جزئی نگری
- داوری کننده
- درونگرایی
- رستوران و فست فود
- روانشناسی فروش
- شخصیت شناسی
- فروشندگی
- فروشندگی کاشی و سرامیک
- فروشندگی موبایل
- کسب و کار
- کلی نگری
- کافی شاپ
- گزارش سمینارها و کلاس ها
- مذاکره
- مشتری مداری
- معرفی کتاب
- معرفی محصول
- منطقی
- منعطف
سبد خرید
ده هزار تومن اعتبار رایگان:
با وارد کردن ایمیل خود
ده هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید
با این اعتبار میتوانید از محصولات سایت خرید کنید
!فقط دو ساعت
این کوپن فقط دو ساعت اعتبار دارد
کوپن تخفیف برایتان ایمیل شد همین الان به ایمیل خود سر بزنید