بازاریابی تلفنی موفق

۶ یا ۷ سال پیش به خاطر دارم که یک روز در خانه بودم. کسی جز من در خانه نبود. ساعت حدود ۱۰ صبح بود شخصی با تلفن منزل تماس گرفت من گوشی تلفن را برداشتم. سلام کرد و یک سری جمله را با سرعت تمام پشت سر هم گفت فقط چیزی که از آن فهمیدم این بود که گویا کپسول آتش نشانی میفروختند و نتیجه هم مشخص است که چه شد. اگر کمی آن شخص با بازاریابی تلفنی موفق آشنا بود خوب میدانست که گام اول در بازاریابی تلفنی صحبت کردن شمرده شمرده است.

 

اگر با اصول بازاریابی تلفنی موفق آشنا نباشیم

مثل این همه شرکت ورشکسته میشوید که با اصول بازاریابی تلفنی آشنا نبودند. فقط یاد گرفتن که چند جمله را پشت سر هم تکرار کنند و بعد هم گوشی رویشان قطع شود. یا به اسباب خنده ی دیگران تبدیل شوند

 

چند نکته برای تاثیر گذاری بیشتر در بازاریابی تلفنی:

نام شخص در بازاریابی تلفنی موفق

در ارتباط موثر یکی از مباحثی که مطرح میشود نام شخص است نام شخص خوشایندترین کلمه برای هر فردی است حتی فامیلی شخص میتواند احساس صمیمیت را به او منتقل کند. اگر نام شخص را میدانید حتما با سلام آن را به زبان بیاورید این روند حس خوبی را به مشتری منتقل میکند.

 

یک تماس برای بازاریابی تلفنی موفق کافی است

موردی که خیلی از بازاریابان تلفنی با او رو به رو هستند این است که شخص بعد از اینکه محصول را برایش شرح دادید به شما میگوید که بعدا با من تماس بگیرید تا به شما نتیجه را بگویم. از برایان تریسی یاد گرفتم که در این مواقع باید به مشتری این مضمون را برسانید که بعدی در کار نخواهد بود.

 

اگر مشتری بعد از ارائه محصول گفت بعدا با من تماس بگیرید به او این را برسانید که بعدی در کار نیست

 

درونگرا ها در بازاریابی تلفنی موفق

شاید شما شخصی برونگرا باشید و دادن اطلاعات شخصی زندگی تان برایتان آن چنان اهمیت نداشته باشد. اما همه ی افراد به این گونه نیستند بعضی مواقع شما با افراد درونگرا برخورد میکنید این رفتار تمایلی به دادن اطلاعات شخصی ندارند پس مهم است که از پشت تلفن از شخص اطالاعات شخصی نخواهیم که او احساس بدی نسبت به شما پیدا کند (اگر با شخصیت شناسی در فروش آشنا نیستید میتوانید به مقاله شخصیت شناسی در فروش   مراجعه کنید)

 

مراقب باشید شاید فرد رو به روی شما فردی درونگرا باشد پس از پرسیدن سوالات شخصی بپرهیزید

 

 

منتظر شنیدن خبرهای موفیت شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست