اصول فروشندگی لباس
سال پیش برای خرید لباس عید برای برادر کوچکترم به بازار مراجعه کردیم. ساعت از ۳ یا ۴ بعد از ظهر گذشته بود وارد یک مغازه شدیم. برادرم کمی لباسهایش را نگاه کرد و از یک شلوار کتان خوشش آمد. فروشنده که با اصول فروشندگی لباس اشنا نبود شلوار را به برادر من داد و از او خواست که آن را بپوشد.
از آن فروشنده هایی بود که فقط با زور قصد داشت حرفش را به کرسی بناشند. مرتب برادر کوچکتر من را تحت فشار قرار میداد که این کار را بکن دکمه رو اینجوری ببند اون کار را بکن. من که اصلا نمیخاستم برادرم را در این شرایط روحی ببینم، با رفتارم به او فهماندم که بهتر است ساکت بنشیند و نظر هم ندهد!
چه قدر برای شما پیش آمده که با فروشنده هایی رو به رو شده اید که کفر شما را در آروده اند؟ شما را عصبی میکنند و صد در صد چهار روز باید اعلام ورشکستگی کنند در این مقاله درباره چند مورد از اصول فروشندگی لباس صحبت میکنیم
اگر اصول فروشندگی لباس را رعایت کنیم
- فروشمان افزایش پیدا میکند
- کمتر نه میشنویم
- کمتر مشتریان غیر خریدار وقتمان را میگیرند
- احساس بهتری به شغلمان داریم
- جلوی خیلی از بحث های بی مورد گرفته میشود
- مشتریان بیشتری را به خرید دوم میرسانیم
- و بسیاری موارد دیگر
اصول فروشندگی لباس :
اولین مورد از اصول فروشندگی لباس : سوال پرسیدن
از مشتری سوال بپرسید و بعد به آن لباس پیشنهاد دهید. خیلی مهم اس که این نکته رعایت شود چند وقت پیش به یک مغازه لباس فروشی مراجعه کردم کاری که فروشندگان انجام میدهند چیست؟ زل میزنند توی جشم مشتری تا مشتری خودش بگوید که چه میخاهد
و این بزرگترن اشتباه ممکن است. شما باید خودتان از مشتری بپرسید که چه میخواهد؟ و دقیقا نیازش را درک کنید زمانی که کاملا متوجه شدید که به چه چیزی نیاز دارد آنگاه به او محصول را ارائه کنید
دومین مورد از اصول فروشندگی لباس : خودتان خوش پوش باشید
شما به عنوان یک فروشنده لباس مشتری از شما انتظار دارد که خودتان بهترین لباس را بپوشید. زمانی که شما خودتان لباس شیکی به تن دارید مشتری راحت تر حرف شما را میپذیرد
سومین مورد از اصول فروشندگی لباس : شنونده خوبی باشید
زمانی که از مشتری سوال پرسیدید با دقت به صحبتهای او گوش دهید. اجازه دهید برای شما صحبت کند. هرچه قدر که حتی از زندگی شخصی اش هم گفت به صحبتهای او بدون قضاوت گوش دهید
به صحبت های مشتری با دقت گوش دهید
چهارمین مورد از اصول فروشندگی لباس : لبخند
با مشتری جوری برخورد کنید که دوست دارید بقیه فروشندگان با شما برخورد کنند. لبخند را شاید بتوان مهمترین اصل از اصول فروشندگی لباس دانست
همیشه لبخند به لب داشته باشید
پنجمین مورد از اصول فروشندگی لباس : مسئولیت صد در صد
به مشتری اطمینان دهید که اگر از خریدش راضی نبود میتوانید شرایطی را برایش در نظر بگیرید (نه حتما پس گرفتن لباس) کمی با او همدلی کنید یکی از بزرگترین فروشگاه های زینجیره ای دنیا رویکردش این است که مشتری را تحت هر شرایطی راضی نگه دارد. مثلا در یکی از موارد یکی از مشتریان وادارشان کرده بود که زنجیر چرخ را از مشتری پس بگیرند در صورتی که آن فروشگاه اصلا زنجیر چرخ نمیفروشد
همیشه حق با مشتری است
ما ار در جریان خبرهای موفقیت خود قرار دهید
جستجو در مطالب سايت
در چه زمینه مایل به خواندن مطلب هستید؟
- آرامش بخش
- آرایشی و بهداشتی
- احساسی
- انگیزشی
- بازاریابی
- برونگرایی
- تبلیغات
- جزئی نگری
- داوری کننده
- درونگرایی
- رستوران و فست فود
- روانشناسی فروش
- شخصیت شناسی
- فروشندگی
- فروشندگی کاشی و سرامیک
- فروشندگی موبایل
- کسب و کار
- کلی نگری
- کافی شاپ
- گزارش سمینارها و کلاس ها
- مذاکره
- مشتری مداری
- معرفی کتاب
- معرفی محصول
- منطقی
- منعطف
سبد خرید
ده هزار تومن اعتبار رایگان:
با وارد کردن ایمیل خود
ده هزار تومان اعتبار رایگان دریافت کنید
با این اعتبار میتوانید از محصولات سایت خرید کنید
!فقط دو ساعت
این کوپن فقط دو ساعت اعتبار دارد
کوپن تخفیف برایتان ایمیل شد همین الان به ایمیل خود سر بزنید