بازاریابی یک به یک

این نوع بازاریابی نوعی از بازاریابی است که در آن مباحث بازاریابی بسیار پیشرفته تر و به همان نسبت حرفه ای تر و پیچیده تر میشوند در بازاریابی یک به یک ما با به طور کلی به یک ایده میرسیم آن هم این است که با هر مشتری به صورت تخصصی آنالیز شود و دقیقا مطابق با نیازهایش محصول مورد نظرش ارایه بگردد

چیزی که در این بازاریابی مهم است توانایی تولیدی تعمین کننده گان است از آنجایی که بر اساس مشتریان مختلف شخصی سازی میشود باید توانایی برآورد طیف بالایی از مشتریان را داشته باشد

 

مشتری را به صورت گروهی نبینیم!

چیزی که مهم این است که در بازاریابی یک به یک ما نباید به افراد به چشم گروهی نگاه کنیم بلکه باید به هر فرد به صورت اختصاصی نگاه کرد اسم بازایابی یک به یک یا نفر به نفر از همین مفهوم گرفته شده پس مهم است که بدانیم این نوع بازاریابی قرار نیست مثل بقیه روشهای بازاریابی باشد و در قسمت آنالیز بازار طبیعتا هزینه به نسب بالایی دارد ولی در درازمدت این هزینه تبدیل به سودی چندین برابری میگردد

 

یک مثال ساده از بازاریابی یک به یک

مثلا سوپری کوچه پشتی خانه ی ما به صورت خانوادگی اداره میشود تک به تک افرادی که در این مغازه کار میکنند مشتریان خود را میشناسند حتی مسلط به زبان ترکی هستند و میتوانند با مشتریان به صورت جداگانه ارتباط برقرار کنند این یعنی بازاریابی یک به یک!

 

چرا بازاریابی یک به یک را باید انجام دهیم

  • سود بیشتر
  • امکان فروش عمده
  • ریسک کمتر در مقابل تبلغات کلان در سطح شهر

اصل پارتو در بازاریابی یک به یک

به نظر من به عنوان یک نویسنده در زمینه بازاریابی زمانی که شما میخواهید از بازاریابی یک به یک به نحو احسنت استفاده کنید اگر در ابتدای کسب و کار نیستید باید شما به مشتریانی که سود شما میرسانند خدمات بهتری ارایه دهید در واقع برای هر شخص پیشنهاد را اختصاصی کنید چون میدانید که مثلا من اگر بتوانم این مشتریان را ثابت نگه دارم طبیعتا کسب و کارم رشد فوق العاده را تجربه خواهد کرد پس خیلی باید حواسمان به آن بیست درصد مشتری وفادارمان باشد

 

چه جوری بازاریابی یک به یک را پیاده سازی کنیم

uبگذارید از اول برایتان شروع کنم زمانی که ما میخواهیم بازاریابی کنیم در قسمت آنالیز بازار ما مشتریان مختلف را شناسایی میکنیم نیازی سنجی را انجام میدهیم مخاطب اصلی خودمان را پیدا میکنیم  و به همین شیوه جلو میرویم حالت بعدی که انجام میدهند گروه بندی افراد است و بر اساس هر کدام یک پیشنهاد ویژه به هرگروه میدهیم اما در بازاریابی یک به یک هر مشتری را یک گروه خاص در نظر میگیریم و بر اساس آن یک پیشنهاد برای مثلا توی فلانی میدیهیم فارق از هر گروهی

 

چه زمانی از بازاریابی یک به یک استفاده کنیم

  • زمانی که روشهای دیگر بازاریابی را انجام داده ایم بر بازار مسلط هستیم و در صدد گرفتن بخش کوچک و باقی مانده بازار هستیم
  • زمانی که در شروع کسب و کار هستیم و میخاهیم با فروش عمده به یک مشتری خاص به کسب و کار خودمان رونق ببخشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست